Överföra musik trådlöst mellan dator och stereo

Jag tror det räcker om du köper en Airport Express från Apple och koppla in den i stereon och för över musik trådlöst från Spotify eller hårddisk. Låter vara osagt hur bra en Airport Express fungerar med PC. Inte testat själv. Har du en Mac hade jag gjort så utan tvekan. Låter riktigt bra även på en high end stereo.

Airport Express tillsammans med Airfoil kanske?

Tackar föt tipset
När jag söker hittar jag mest info om apple, Itunes, Iphone osv. bara apple relaterat.

Men jag hittar ingenstans om vart jag kan köpa en Airport Express till min PC.

På Logitech prylarna kan jag desutom via fjärrkontrollen välja låtar, dvs jag ser mapparna med musik i datorn på fjärrkontrollen. Det är mer än bara streaming

Last edited:
Som jag skrivit i så många andra trådar. Köp en Squeezebox Duet. Då slipper du dessutom iTunes. I mina ögon är det här den mest prisvärda lösningen just nu. Du styr den via datorn eller medföljande fjärr (med färgdisplay)

Som jag skrivit i så många andra trådar. Köp en Squeezebox Duet. Då slipper du dessutom iTunes. I mina ögon är det här den mest prisvärda lösningen just nu. Du styr den via datorn eller medföljande fjärr (med färgdisplay)

Det lutar starkt åt en squeezebox duet. Det är den enda lösningen som jag också hittat som inte bara streamer ljudet.

Tack för alla svar.

Airport express kräver inte itunes, kör du airfoil så strömmar du vilket ljud du vill från datorn.

Dessutom streamar du direkt från din iPhone eller Android till Airport:en utan större ingrepp (funkar direkt till iOS, kräver särkild app till Android)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT