Över fem år!!!

Vågar du köra med mig tuffing:krama


Haha ja det är jag, det kan vara skoj att lära upp någon ny i att överleva längre än 5 år oddsen är tyvärr dåliga, man synar hästar på tänderna. Och tyvärr så har jag sett allt för många med för kort sena i handleden tillsammans med odödlighetsgenen dö allt för tidigt.

Men en herrejössesrunda med en Mas i Skåleland är du varmt välkommen till.

Krille.
 
Haha ja det är jag, det kan vara skoj att lära upp någon ny i att överleva längre än 5 år oddsen är tyvärr dåliga, man synar hästar på tänderna. Och tyvärr så har jag sett allt för många med för kort sena i handleden tillsammans med odödlighetsgenen dö allt för tidigt.

Men en herrejössesrunda med en Mas i Skåleland är du varmt välkommen till.

Krille.

Vi tar det i sommar, hör av dig 45 minuter inan så kommer jag ner!:banana
 
Jag är tacksam för 44 år på så kallade sporthojar okej 42 första 2 åren var 125cb men då fanns bara ett läge så mycket gas som det gick. tror att någon ängel där uppe arbetade mycket övertid, tacksam för att man klarat sig bra i olycker och avåkningar, ta det lungt vi är inte odödliga även om det fortfarande känn så ibland / Ronnie :hej
 
Bra jobbat!

Själv firar jag 40 år som hojåkare i år:rock:fyllisar
 
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar
 
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Du har delvis rätt... Det är antal mil på ett hjul eller med ett knä i backen som räknas. Allt däremellan är transportsträcka.
 
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

NEJ, snittsträckan per svenskreggad MOTORCYKEL är ca 200mil, min bumse gick 900mil förra året och husan ca 5, och det var första året på länge som jag "bara" hade 2 motorcyklar reggade
 
NEJ, snittsträckan per svenskreggad MOTORCYKEL är ca 200mil, min bumse gick 900mil förra året och husan ca 5, och det var första året på länge som jag "bara" hade 2 motorcyklar reggade

Fair enough. Däremot måste väl snittpersonen endast äga 1,2? motorcykel vilket inte skulle förstöra statistiken allt för mycket?

:)
 
Är det bara åren som räknas?
Jag har alltid sett på det som att snittsträckan per svensk motorcyklist är som tidigare känt ca 200 mil per år* (Enligt besiktningsstatistik)

För mig som åker ca 1000mil per år gör jag alltså 5 MC-år på vägarna varje kalenderår. Därav anser jag att jag redan nu (efter två säsonger) har klarat av de första 5 åren. :Bugar

Enligt ditt resonemang har jag kört hoj sedan franska revolutionen ... :)
 
Har man fixat de första 2 åren går det för det mesta bra ute i trafiken.
Det farligaste är bilister som inte ser sig om/blinkar vid vänstersväng.

Efter 2 veckor med nybakt körkort och beväpnad med rd125lc (155 blås moddad med allspedpipa och racingreeds) höll det på att gå illa.
På den här tiden körde man alltid gas i botten, inga kameror och du tappade aldrig lappen hur fort man än körde (Max 800 i böter).

Var på väg söderut på E4 när gubbe med 240 och släp gick in mot högerkanten 100m längre fram.
Han ska väl till höger, dags att köra om.
Gubben kör i stället vänster utan blinkers, bommade baksidan på släpet med en decimeter i 140 knyck.
Var så här efteråt en bra incident, har rett upp alla +20 st vänstersvängincidenter genom erfarenhet och försiktighet.
Kanske inte mest macho men det funkar.

Lycka till med fortsättningen på dina 5 år.

Kommer att fortsätta köra mc till jag inte orkar något längre.
Träffade för övrigt en gubbe på BMW r60 i sommar som var 75, han hade heller inga planer på att lägga ner.
Gubben körde fortfarande samma BMW som han köpt 1962, totalrenoverad 1 gång.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top