Öva för kk

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Nu när våren närmar sig o kortet ska ner i fickan så undrar ja lite försiktigt om det finns något ställe i norra stockholm eller de krokarna där man kan öva på serpentinbana o sånt som de tycker man ska kunna... Vart övningskörde ni serpentinbanan (förutom på körskolan)?

FreddaAbborre skrev:
Nu när våren närmar sig o kortet ska ner i fickan så undrar ja lite försiktigt om det finns något ställe i norra stockholm eller de krokarna där man kan öva på serpentinbana o sånt som de tycker man ska kunna... Vart övningskörde ni serpentinbanan (förutom på körskolan)?

svårt, bromma flygplats kan funka men kan va lurigt beroende på vilken tid

Störreparkeringar som t.ex. köpentrum när dom inte används.

Hehe minns nån dag före uppkörning. nervös som man var så var man ju tvungen till lite sista sekunder träning.
drog iväg till en till synes öde väg å satte upp lite konor mitt efter vägen. det kom typ 3-4 inom en kvart. då gav jag upp! haha dom glodde lite !! :D

Ingen som har några schyssta tips?

Men om man i såfall tar och beger sig till något halvnedlagt industriområde och ställer upp lite koner o skit (då det är lite folk där) och farbror batong blir lite närgången, vad blir straffet? Om man har med sig handledare etc..

FreddaAbborre skrev:
Ingen som har några schyssta tips?

Men om man i såfall tar och beger sig till något halvnedlagt industriområde och ställer upp lite koner o skit (då det är lite folk där) och farbror batong blir lite närgången, vad blir straffet? Om man har med sig handledare etc..

varför skulle du inte få ställa upp ett par koner? om din handledare är med ser jag inga som helst problem med det, ta nån öde parkering eller nått. om nu polisen skulle komma är det väl bara att ta bort konerna och åka därifrån :)

/xf

FreddaAbborre skrev:

kolla vid solvalla :tummenupp där såg jag ofta mc som övningskörde med trafikskola när jag jobbade som mcbud :)

om du orkar åka en bit så har du ju alltid Täby galopps parkering, där är det lekstuga rätt så ofta :) se till att pricka in någon helg då det inte är någon aktivitet där, eller en kväll på en veckodag.

/xf

Övningsbanan i rosersberg är helt ok. Där brukar konorna stå kvar!! :tummenupp

brukar inte körskolorna hålla till på en övnings bana mellan solna och bromma.. precis innan man åker ut på typ bron till bromma från solna, det finns ju någon gammal avstängd vägsträcka... det står några fula gråa barracker som man ser från vägen. är det någon som vet vad jag snackar om??

De ställena som ni säger med körskolors övningsställen, blir man inte halv halshuggen om man leker lite där?

FreddaAbborre skrev:
De ställena som ni säger med körskolors övningsställen, blir man inte halv halshuggen om man leker lite där?

snackar du lite snällt med körskolelärarna, så ska det inte vara några problem :tummenupp annars får du väl muta med en flaska brännvin :)

FreddaAbborre skrev:

Att köra på rosersbergs banan är ok om man kör som folk och inte stjäl konorna!
Och självklart att inte körskolorna är där!!

poke skrev:
Att köra på rosersbergs banan är ok om man kör som folk och inte stjäl konorna!
Och självklart att inte körskolorna är där!!

Låter kalas! Var ligger den?

i rosersberg,mellan väsby o märsta mittemot storboda anstalten!!

Last edited:
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...