Öswe Ring- Köra bana i STHLM

Det var ju förresten helt okej att åka till gelleråsen en hel dag i förväg, vad gör då 2 timmar?

Skillnaden är att jag var garanterad plats på Gelleråsen, och med restiden dit var det värt att vara utvilad kör-dagen. KNIX kan vara 2h bortkastad (4h om man inkluderar restid) om det visar sig att man ej får plats.

Men har nu blivit upplyst om att det faktiskt går att "föranmäla" sig. :tummenupp

Om det kostar mer är timpriset samma som på storbanor.

Det stämmer säkert. Dock med skillnaden att för oss stockholms-bor så måste vi även räkna med restid t/r banan. Transport av hoj (såvida man inte kör dit). Ev. kost och logi beroende på vart i landet storbanan ligger. Osv osv. :fakta

Det stämmer säkert. Dock med skillnaden att för oss stockholms-bor så måste vi även räkna med restid t/r banan. Transport av hoj (såvida man inte kör dit). Ev. kost och logi beroende på vart i landet storbanan ligger. Osv osv. :fakta

Det får ju lejonparten av Sveriges befolkning... även till knix på sina håll.

Du glömmer bort att det alltid är, och kommer alltid att vara, synd om Stockholmarna för att det är så långt till allting...

Fast nu menade jag ju i relation till topic på tråden. Knix och ÖsWe ligger ju båda i Stockholm och frekventeras väl i huvudsak av Stockholmare? Nåja, Tuvängen ligger ju i Slöddertälje, men det får räknas som Stockholm den här gången. :D

Skvallrade om grinandet till PippiT... :banana

Så vad kostar det? När kan man köra mellan gocart heaten? Hur länge är det mellan dessa heat?

50 spänn för 7 min drop in. Vi körde en gokartrepa först med ett par andra, sedan var det fritt. Det var ju lite halvrisigt väder så det kanske är svårare att komma emellan när det är fint ute. Jag skulle satsa på att dra ihop ett gäng och boka banan en timme, 7 minuter går fort. Kolla med http://www.gokartstadion.se/, jag vågar inte lova för mycket heller. För er som drar dit, snälla visa hänsyn och kör snyggt. Det vore så trist om vi blev portade för att det sker olyckor med skador och glykol/olja på banan.

Banan :banana

7min lät ju lite sådär. Men man får väl testa och försöka dra ihop några och köra en timme. Visar vi intresse kan det nog högre bli högre prio för oss. Får väl ta mig dit i helgen :)

Kul med drop in, men jag tror att reserverade kvällar eller liknande för hojar är nödvändigt för att det ska få förankring. 7 min ger inte så mycket.

Får vi träna Supermoto (race) med plastpuckar på fotpinnar och hjulaxlar så kommer det finnas intresse om det går att bestämma tider i förväg så att folk kan planera några dagar i förväg.

Är det möjligt?

Du glömmer bort att det alltid är, och kommer alltid att vara, synd om Stockholmarna för att det är så långt till allting...

Stockholmarna är ju ett speciellt släkte så det är ju såklart det alltid är synd om dem? ;)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman