Öronmicrofon !? Nån som provat?

funkar säkert bra.
Men ska du ha den när du åker hoj s å är det nog kört.
Med tanke på plaseringen av mic så når nog inte ljudvågorna dit.
Jag försökte med en vanlig bluetooth headset och dom hörde migh inte.

är inte det där en sån mic som plockar upp ljudet som vibrationer från skallbenet när man pratar, eller nåt liknande :confused:
tror jag har läst om nåt sånt nån gång.
för isåfall spelar det ingen roll hur mycket det bullrar eller blåser.

är inte det där en sån mic som plockar upp ljudet som vibrationer från skallbenet när man pratar, eller nåt liknande :confused:
tror jag har läst om nåt sånt nån gång.
för isåfall spelar det ingen roll hur mycket det bullrar eller blåser.

Exact så är det tänkt att fungera, klicka på länken i första inlägget, det borde vara den optimala lösningen för dom som vill kunna snacka lite emellan hojarna.

Har mailat firman för att kolla om dom har nån referens till mc-användning, får väl se om det kommer nåt svar.

Last edited:
har den nån dämpande effekt på yttre buller då?? kan ju vara intressant då det lär bli trångt med både den där och en "gul propp" i örat samtidigt.

Det fungerar så att när du pratar som vanligt sätter du din trummhinna i svängning (som en liten högtalare), det hörs normalt inte eftersom du hör dom normala ljudvågorna starkare.

Ljudet som uppfattas av Earmic är alltså det nasala ljudet du själv uppfattar om du har rejäla hörselkåpor på dig.
Det låter inte riktigt bra, men det är fullt förståeligt, ungefär som med en neckmike.
Nu har ju utvecklingen av speciella mic-element som korrigerar ljudet pågått ett tag sedan jag läste senaste testen så dom kan nog vara rätt bra.

Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!