Örebrotävlingen blir av !!!

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Örebrotävlingen den 7e Juni KOMMER BLI AV :fakta

Talade i fredags med en av killarna som ska arrangera och oavsett om kommunaldårarna fortsätter strejka så kommer tävlingen bli av. Förra gången sket det sig ju i princip på att killen som skulle låsa upp dörrarna var uttagen i strejk. Den här gången löser det sig genom att de helt sonika plockar bort dörrarna :D
Det kommer bli astufft. För att komma ut på parkeringen utanför själva vinterstadion ska det byggas broar över muren! Kommer bli fina hopp, hehe :crash

Skall bli kul. Lite tajt om tid om man vill hinna med både Borås och Örebro.

jb skrev:
Skall bli kul. Lite tajt om tid om man vill hinna med både Borås och Örebro.
Tell me about it. Jag tar ledigt 5e och 6e för att hinna meka ihop efter ev. krascher i Borås.
Extra synd att de inte är i omvänd ordning för mig eftersom jag helst vill köra på hemmaplan. Vore ju pissigt att klota för mkt i Borås så man inte kan ställa upp hemmavid.

RM-tävlingarna blir nog roligare. Bättre upplägg. Kör hellre i Borås. Håller hojjen och jag så blir det båda.

jb skrev:
RM-tävlingarna blir nog roligare. Bättre upplägg. Kör hellre i Borås. Håller hojjen och jag så blir det båda.
Eftersom jag inte har nåra ambitioner att spöa Ejdehage och grabbarna så kör jag helst på hemmaplan. Jag trodde att både Örebro, Stockholm och Linköping var RM men så kollade jag på SSMKinfo och där står endast fyra tävlingar upptagna som RM. Hur funkar det? Vad är övriga då :confused:

Från SSMKinfo
1. Riksmästerkspaet köres över 4 deltävlingar
1.1 Deltävlingar
05 03 Kungsbacka MA
06 05 Borås MK/FMCK borås
07 12 Järva MK
08 02 SMK Gävle

Under pkt 3 "Maskiner" finns pkt 3.4 "Miljömatta ska användas" Och vad i h-vete betyder det? Ska man ha hojen parkerad på nån slags matta i depån eller?

Supermoto skrev:
Eftersom jag inte har nåra ambitioner att spöa Ejdehage och grabbarna så kör jag helst på hemmaplan. Jag trodde att både Örebro, Stockholm och Linköping var RM men så kollade jag på SSMKinfo och där står endast fyra tävlingar upptagna som RM. Hur funkar det? Vad är övriga då :confused:

Från SSMKinfo
1. Riksmästerkspaet köres över 4 deltävlingar
1.1 Deltävlingar
05 03 Kungsbacka MA
06 05 Borås MK/FMCK borås
07 12 Järva MK
08 02 SMK Gävle

Under pkt 3 "Maskiner" finns pkt 3.4 "Miljömatta ska användas" Och vad i h-vete betyder det? Ska man ha hojen parkerad på nån slags matta i depån eller?

Jag vet inte hur upplägget är i örebro. Men själva tävlingen med stege osv är kul. Örebro är inte RM.

Miljömatta, något att ha under hojjen när du tankar eller mekar för att inte spilla millöfarliga saker.

Örebrotävlingen

Är det någon som har mer info om tävlingen, typ tid när det börjar mm.
Bra att veta om man har över en timme till Örebro.

Finns det någon sida med info om tävlingen?

Re: Örebrotävlingen

TLS skrev:
Är det någon som har mer info om tävlingen, typ tid när det börjar mm.
Bra att veta om man har över en timme till Örebro.

Finns det någon sida med info om tävlingen?

Tider för "Örebro city supermotard" Lördag 7/6

Anmälan 08:00

Träning 09:00 - 09:45

Kval 10:00-12:00

Finaler ca 13:00

Åk till Örebro! Vinterstadion, Eyravallen sväng in vid Preem macken

Tackar och bockar för all info, precis vad jag ville veta :)

De har börjat köra reklam för tävlingen på RIX nu...

Kommer bli storslaget det här :D :tummenupp

Supermoto skrev:
De har börjat köra reklam för tävlingen på RIX nu...

Kommer bli storslaget det här :D :tummenupp

har du fixat någon demo hoj som jag kan få prova dåååå... jag är lite sugen på att testa motardflugan, verkar kul ju :D

Jag vill ha en blå/Gul -03

#11 skrev:
har du fixat någon demo hoj som jag kan få prova dåååå... jag är lite sugen på att testa motardflugan, verkar kul ju :D

Jag vill ha en blå/Gul -03

Husaberg kommer finnas på plats med en storslagen monter helt i glas och stål med massa bikinibrudar och hojar för alla som vill prova...
Minst 280 kvadrat i två våningar kommer den vara :fakta

Och i den verkliga världen skulle svaret varit: Det är tyvärr inte jag som styr det där... I Göteborg fanns ju möjlighet att prova KTM så _helt_ otänkbart är det väl inte kanske att liknande möjlighet kommer finnas för Husa nu.... Jag vet inget, bara spekulerar.

Du kommer få svårt att hitta nåt annat än en blågul :D

PS Kommer du upp?? Jag betraktar ju dig numera som min MotardMentor, det vet du !!?!!

Last edited:
Husaberg finns på plats...

...med en monter och eventuell provkörning för hugade spekulanter på lördag.

Jag, Phastasphuk och Supermoto räknar kallt med att många sporthojsfanatiker kommer och hejar fram oss och övriga tappra motardpiloter.
//m

Re: Husaberg finns på plats...

mindraper skrev:
Jag, Phastasphuk och Supermoto räknar kallt med att många sporthojsfanatiker kommer och hejar fram oss och övriga tappra motardpiloter.

Annars blir det :crash :whip

:D

Ska bli så kul, hoppas bara hojen och phuksphast är hel tills på lördag efter borås :rolleyes: :cool:

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard