Örebro/Karlskoga

Ja åker nästan varje dag :)
Torsdag är de knixkurs igen och imorron bokas BKK gälleråsen 8/7 :)

Låter guld, måste hinna testa någon knixkurs, sen måste man hinna med en körning på Sviestad. Gälleråsen är lite för dyrt för en student som mig.

Phåne, lust att hjälpa mig byta bromsbelägg?
 
Låter guld, måste hinna testa någon knixkurs, sen måste man hinna med en körning på Sviestad. Gälleråsen är lite för dyrt för en student som mig.

Phåne, lust att hjälpa mig byta bromsbelägg?


Dde kan ja göra, denna vecka verkar lite lugnare för mej iaf :)
Hojta till när du vill fixa de :)
Bli me på knix på torsdag då :)
 
Strypt hoj

Tja!

Kanske inte riktigt rätt tråd men eftersom jag vet att mekkunskapen är hög här så gör jag ett försök iaf (fjäsk fjäsk) :)
(och jag bor ju iaf i rätt område)

E d någon som kan upplysa mig om hur man kollar om en hoj (GSX600F) är strypt eller inte? Helst utan att behöva betala dyra pengar för att få den bromsad i bänk.
 
Tja!

Kanske inte riktigt rätt tråd men eftersom jag vet att mekkunskapen är hög här så gör jag ett försök iaf (fjäsk fjäsk) :)
(och jag bor ju iaf i rätt område)

E d någon som kan upplysa mig om hur man kollar om en hoj (GSX600F) är strypt eller inte? Helst utan att behöva betala dyra pengar för att få den bromsad i bänk.

gasar som fan går den dåligt och sakta då är den strypt
 
Men om man liksom inte riktigt vet hur den ska gå ostrypt?
Jag tycker den går bra och forrrrt men det skulle ju vara trist att omedvetet fisa omkring på en strypt hoj om man kan göra något åt det. :rolleyes:

Någon skulle ju kunna provköra den. Jag har ju en liknande fast en Honda.
 
Någon skulle ju kunna provköra den. Jag har ju en liknande fast en Honda.

Hade den inlämnad nyligen på Eurowheels och meken där var osäker...
Kunde inte riktigt svara på om den var strypt eller inte. Han om någon borde väl ha provkört en hel del hojar.
 
Men om man liksom inte riktigt vet hur den ska gå ostrypt?
Jag tycker den går bra och forrrrt men det skulle ju vara trist att omedvetet fisa omkring på en strypt hoj om man kan göra något åt det. :rolleyes:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49395

om den gör runt 200 borde den vara ostrypt men gör den bara 140 typ så är den strypt. i länken står det vart strypningen sitter på en 97 borde nog va samma på din.
 
Närke runt på en dag - 546 km av gumminötande

Hej folket! Klistrar in mitt inlägg från SMC-forum - vill gärna ha er med i processen oxå. Har jag missat någon favoritkurva?!

Vi ses på knixen på torsdag.. :tummenupp

Fick en i mina egna ögon lysande idé om att sätta ihop en rundtur med alla de goa, kurviga vägarna i Närke. Styrkan med en rundtur är att man startar och tar körriktning som det passar. I kommentaren till kartan har jag lagt in tips på matställen och tankställen utmed sträckan. Stöd gärna småmackarna så vi får ha dem kvar!

Har inte åkt turen i ett svep än, men jag har kört stora delar vid många tillfällen. Dock, två sträckor i östra delen av rutten körde jag med bil för ett antal år sedan och upplevde som irriterande kurviga. Sträckan Vingåker-Segersjö-Stora Mellösa-Ekeby har jag typ inte sett mer än som asfalterad på karta.. Det finns alternativa sträckor från Igelfors (Högsjö-Vingåker resp Lotorp-Rejmyre-Vingåker) Det ska vara kurvigt, men inte riskabelt med nedlägg.

Återkoppling på vägval, bättre alternativ, synpunkter på vägstatus, mat- och tankställen är alltså väldans välkommet.

Länk till kartan. http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF&msa=0&msid=114138200938461819712.00048923619f122857497
(Kommentarer kan gärna ges även där om ni kan - speciellt ändringsförslag/tillägg så blir alla alternativ samlade på samma ställe. Den till synes saknade vägstumpen beror på att googlemaps inte fick plats med vägbeskrivningarna på en sida. Växla sida i vänsterspalten för det.)
 

Bifogat

  • Närke runt mcdagstur.jpg
    Närke runt mcdagstur.jpg
    103 KB · Visningar: 54
Last edited:
Sträckningen Åmmeberg- Mariedam- Godegård har varit roligare. Nu är det skuttigt värre med massor av tjälskott.
 
Fy fan, ska aldrig mer köra käglan.. Kurvorna främst mellan Fellingsbro och "motorstadion" där utanför var helt fulla med grus, då talar vi VÄLDIGT mycket. Resterande kurvor hade en del grus. Där var dessutom en kurva närmare Örebro där halva vägen var täckt av grus så man var tvungen att köra över på mötandes sida även om du bara höll 50. Fick fan hålla 40-50 i de flesta kurvor, tog hur jävla lång tid som helst att ta sig hem. Nog för att jag kör som en kärring, men fy fan va trist o jobbigt det var. Tänkte ta en bild där, men kunde inte stanna med hojen på lämpligt ställe...
 
Fy fan, ska aldrig mer köra käglan.. Kurvorna främst mellan Fellingsbro och "motorstadion" där utanför var helt fulla med grus, då talar vi VÄLDIGT mycket. Resterande kurvor hade en del grus. Där var dessutom en kurva närmare Örebro där halva vägen var täckt av grus så man var tvungen att köra över på mötandes sida även om du bara höll 50. Fick fan hålla 40-50 i de flesta kurvor, tog hur jävla lång tid som helst att ta sig hem. Nog för att jag kör som en kärring, men fy fan va trist o jobbigt det var. Tänkte ta en bild där, men kunde inte stanna med hojen på lämpligt ställe...

fy fan vad tråkigt:( nästan så man får åka dit och sopa nån dag :P
 
@spookedbones: Tnx för input. Vill man åka bra beläggning iaf upp till Zinkgruvan är beläggningen på södra vägen (från Sänna) slät och fin (åkte i måndags). Men då tappar man kurvor. Resten blir tyvärr en träning i snabbsväng för att undvika de värsta guppen innan man når 211:an. Tänka positivt - lite undanmanöverträning..:cool:

@halle7: Har Svevia månne varit och fyllt på stödkanterna som de gjorde på "Tre sjöars väg" (Nora) för två veckor sedan? Var lika okörbart där då. Har aldrig varit med om, i något annat län än i Örebro, att man kastat ut så mycket grus på kanterna utan att samtidigt fixera det. Konstigheter med "grusgupp" (fel sida Frykensjöarna i Värmland) och annat - men inte såhär illa. Tyckte tidigare att "slangbilens" framfart eller ny oljegrusbeläggning var ett stort äventyr. Detta är värre.

Väghållaren på Fellingsbrovägen (Svevia) har telefonnummer 010-476 14 25. Påpeka att många tvåhjulingar har varit nära att köra av. När det är påtalat har de svårt med ursäkter om någon skulle gå omkull om de inte gjort något åt problemen. Det är inte rimligt med så mycket grus. Det påverkar ju även fyrhjulingarnas broms- och styrförmåga.
 
Väghållaren på Fellingsbrovägen (Svevia) har telefonnummer 010-476 14 25. Påpeka att många tvåhjulingar har varit nära att köra av. När det är påtalat har de svårt med ursäkter om någon skulle gå omkull om de inte gjort något åt problemen. Det är inte rimligt med så mycket grus. Det påverkar ju även fyrhjulingarnas broms- och styrförmåga.

Tack för tipset. Var har du fått reda på detta? Ångrar nu att jag inte tog en bild av det som "bevis". Jag körde under 50 i flera kurvor och fick ändå väja en del ibland på mötande körfält. Man tycker annars att man utan problem ska kunna hålla skyltad hastighet (70).
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top