Örebro/Karlskoga

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Jaså så det är du.. Har sett den med nångång under de senaste, om det var i slutet av förra sommaren eller nu i början av denna kommer jag inte ihåg. Nej.. bevare mig väl!! Den är ju osmidig som ett kylskåt, lånar trafikskolans, mitt i stan`s cykel som är lite mer uppkörningsvänlig!


Sjysst :) Skönt o se att det är någon som har lite samma smak som mej!! Love this model!!! Detsamma om din måste ja säga! Ska bli kul o åka i sommar, men vet inte om ja vill ha med mej en "grön" ninja, förstör kanske imagen lite... :tungan (ironisk)

:tummenupp Dom är fina dem gröna ninjorna..


Någon som är sugen på att haka med upp på banåkning i Karlskoga Gelleråsen på söndag? Heldag 1600:- 07:00-18:00

Åka ikväll? Slutar 19 på jobbet å tänkte ta en liten runda!

Vore inte fel! ;)
 
Last edited:

Pjotor

t.d TT-600
Gick med
15 Mar 2007
Ort
Örebro
Hoj
FZR1000 anno 1989 och en Fzr1000 - 87 med motor från - 92
Slutar jobbet 19, sen hem å hämta hojen.. säg 20 i då kanske =)
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
:tummenupp Dom är fina dem gröna ninjorna..

Jaa, dom är läckra det håller jag med om!!


Någon som är sugen på att haka med upp på banåkning i Karlskoga Gelleråsen på söndag? Heldag 1600:- 07:00-18:00

Skulle lätt varit på! Tyvärr går det inte denna gången. Men man törstar verkligen efter kunskapen att kunna hantera hojen på bästa sätt. Och att köra bana har jag förståt är ett bra tillfälle att öva sig på det!! Men nångång i mitten/slutet på juni så :D

Kom ju precis hem från ytongbanan. Klarade högfartsprovet riktigt bra. Vi hade med oss en 2010 med abs och en gammal gsxf från kanske -92 typ, körde enbart med gsxf då den var lägre ( Jag = 1.66 cm ) Och det kändes väldigt bra. Fick tillochmed tid att testa krypkörningen en kortis på slutet, och det gick 3 på rad!!! :banana Hade då den låga gsxf:en nu. Förra gången ja testa hade jag den nya 2010 bandit o det gick ju åt skogen :rolleyes: Men med denna var det en helt annan känsla så nu tror jag att det är ganska överkomligt med lågfarten, inte lika spänd för det längre! Ska nog köra upp på gsxf:en. Tänka sig att det har så mkt med hojen o göra vad man får för känsla o balans... "Såklart" tänker ni nu, men det är svårt o förstå för en nykomling utan att ha testat ^^ Gött att dom hade fler än 1 hoj på skolan.
Haha, ja kan nog börja skriva dagbok här snart :tungan
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Lågfartsbanorna finns uppritade lite här och där i länet, den jag vet på rak ar är vid lantmännen silosarna vid Kumla fängelse. Men ska finnas i Örebro åxa men vet inte exakt vart. Det är bara att slappna av så kommer det att gå bra, dom gör ju en övergripande bedömning snarare än att stirra sig blinda på enstaka moment.
Lycka till:tummenupp

//Kim

Ja jag har hört talas om det att dem finns lite var stans. Någon skulle finnas vid mässan var det någon som sa!?
Får försöka hitta någon o öva lite med sportisen. Om ja klarar det med den så ska det nog gå bra på uppkörningen hoppas jag!! Mmm.. hoppas ja ger ett gott intryck över lag då!
Tack o tack för tipset
 

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Ahaa.. då har du ganska bra koll på cyklar oxå antar jag? Är du någon man ska vända sig till vid problem med hojen? Du kan väl knappast bara vara inne på bilar?

Jodå, är inte tappad bakom den största vagnen iaf =P Men finns många mer klarare lysande stjärnor på hojjar här, men skruv som skruv =P
 

DocArt

Med rätt att operera!
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Örebro län
Hoj
R6 2009
Det finns platser kvarpå SMC-kursen på söndag på Gelleråsen. Lördagen är fullbokad. Är ni sugna så är det bara att haka på. Vi har beställt bra väder till på söndag speciellt.
Pale! Sommaren är är lång och det finns fler kurser kvar:tummenupp Lycka till med uppkörningen!
 

pale

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
ÖrebroLän
Hoj
GixxeR 1000 -01
Jodå, är inte tappad bakom den största vagnen iaf =P Men finns många mer klarare lysande stjärnor på hojjar här, men skruv som skruv =P

Ödmjuk o fin, så ska det vara :) I sommare lär det bli en del hoj åkning och det är du kanske är nåt som du är ganska high på ändå? Härlig morgon idag förresten :D Hoppas det håller i sig så kanske man kan åka lite med far idag!

Det finns platser kvarpå SMC-kursen på söndag på Gelleråsen. Lördagen är fullbokad. Är ni sugna så är det bara att haka på. Vi har beställt bra väder till på söndag speciellt.
Pale! Sommaren är är lång och det finns fler kurser kvar:tummenupp Lycka till med uppkörningen!

Ja den är ju det så ingen idè att stressa. Fast det vore ruskitgt kul att vara med på en SMC-kurs. Har läst lite om dem förra året och kommer ihåg att jag blev väldigt taggad på att anmäla mig. Och det får väl bli nu nångån under sommaren!!
Tack, det ska nog gå vägen! =)
 
Last edited:

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Ödmjuk o fin, så ska det vara :) I sommare lär det bli en del hoj åkning och det är du kanske är nåt som du är ganska high på ändå? Härlig morgon idag förresten :D Hoppas det håller i sig så kanske man kan åka lite med far idag!
QUOTE]

Nix, inte ens de är jag bra på, total nybörjare (tog kortet i augusti -09).. Men fordonsel är jag hajj på iaf om du nu ska veta nått jag är bra på...

Japp, bra väder nu. nån som ska ut o åka ikväll kanske om de håller i sig??
 

Pennybridge

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2009
Ort
Pennybridge
Hoj
-93 Yamaha FZR
Menar du gamla ASG lagret? för där ä det dumt o övningsköra bland truckar på 80ton o lastbilar för nu ä det full fart på lagret igen


Okej, hade inte koll på att det var igång igen..
Körde där med körskolan förra sommaren. Kvällstid verkar det vara dött iaf.. Men bättre att hitta nåt ställe där man varken stör eller blir störd.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
  • Örebromässan
  • ASG/DHL/lagerstället där vid svampen
  • en liten avstickarväg om man kör genom norr ut mot fellingsbrovägen.

de jag känner till i Örebro som jag åkt på.
 

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
  • Örebromässan
  • ASG/DHL/lagerstället där vid svampen
  • en liten avstickarväg om man kör genom norr ut mot fellingsbrovägen.

de jag känner till i Örebro som jag åkt på.

Den sista där, om det är den vägen som är strax efter rondellen så är den avstängd, hänger en plastkedja där nuförtiden. Dock så har jag sett körskolor köra där, även efter att kedjan kom dit (åker förbi varje dag efter jobbet). Kan ju vara bra o veta iaf.

Jag tar nog den lite längre vägen hem idag, d.v.s lillån-ervalla-frövi-fellingsbro-glanshammar. Så om nån är sugen på att hänga med så skriv här så bestämmer vi en tid, helst mellan 16-17. Blir ju ingen lång tur, men blir i ett härligt lugnt o skönt nybörjartempo:rolleyes:
 
Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Nix, inte ens de är jag bra på, total nybörjare (tog kortet i augusti -09).. Men fordonsel är jag hajj på iaf om du nu ska veta nått jag är bra på...

Då har du inte lust att hjälpa mig felsöka min tuta? please...!
Den fungerade av och till några gånger i början på sesongen. Nu när jag mäter får jag ut 0,14 V när jag trycker på knappen, = värdelöst. :gnissla Frågan är VART det är brott eller korrision från kontakten vid tutan, genom styret till +. Ush... vet inte hur jag ska leta.
 

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Jag hann med 9 mil iaf, bara en kort regnskur efter vägen! Hoppas på bra väder imorrn så det kan bli lite fler, med trevligt sällskap oxå! =)
 

Phåne

Slappröv
Gick med
10 Jan 2009
Ort
örebro
Hoj
Hojutta
Då har du inte lust att hjälpa mig felsöka min tuta? please...!
Den fungerade av och till några gånger i början på sesongen. Nu när jag mäter får jag ut 0,14 V när jag trycker på knappen, = värdelöst. :gnissla Frågan är VART det är brott eller korrision från kontakten vid tutan, genom styret till +. Ush... vet inte hur jag ska leta.

lossa höljet vid handtaget o gör rent i knappen, garanterat där det strular.
 

Prankster

Får jag vara med o leka?
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Karlskoga
Hoj
Gixxer 1100 -86
Ja, troligen i knappen.. skickade ett pm med enkla mätningar för att närma sig felet, men börja med knappen kanske. Hållt på mycket med el, men inte speciellt hojjar.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top