Örebro/Karlskoga

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Tummen upp till Euromaster!

Svärfar hjälpte mig byta bakdäcket sen tog jag det till euromaster som kollade balansen, och inte en krona ville dom ha för det heller, stor tumme upp till dom! :tummenupp


Har försökt få på stompgrippers, på tanken fastnar dom fint, men under tanken är det ju plast på min hoj, där sätter det sig fan inte :/ Tips på dubbelhäftande tejp som inte lämnar för mycket rester?
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Tummen upp till Euromaster!

Svärfar hjälpte mig byta bakdäcket sen tog jag det till euromaster som kollade balansen, och inte en krona ville dom ha för det heller, stor tumme upp till dom! :tummenupp


Har försökt få på stompgrippers, på tanken fastnar dom fint, men under tanken är det ju plast på min hoj, där sätter det sig fan inte :/ Tips på dubbelhäftande tejp som inte lämnar för mycket rester?

Fäster inte stompgripps? :va Mina limmade väldans bra..

Någon mer som ska till Gelleråsen imorgon? Samåka kanske?
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Fäster inte stompgripps? :va Mina limmade väldans bra..

På tanken ja, men inte på den där plasten som är under tanken på er6orna. Där var det halvt omöjligt att få fast. Tror ena paden ligger på garagegolvet nästa gång jag går ner till hojen, men då får jag köra med bara tanken, det fungerar det också :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
På tanken ja, men inte på den där plasten som är under tanken på er6orna. Där var det halvt omöjligt att få fast. Tror ena paden ligger på garagegolvet nästa gång jag går ner till hojen, men då får jag köra med bara tanken, det fungerar det också :)
ouch då... du ska ju göra rent plasten juh.. :7peta
och helst värma med hårfön eller annat när du sätter dit gripperserna och trycka HÅRT...
 

TLS

Nabbedäck
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Röfors
Hoj
390, 570, 660, 1300
Jag och grabben var och tittade, såg riktigt kul ut, med lagom med folk på banan.
Jag får försöka anmäla mig någon gång. Var hittar man info om datum mm? SMC's hemsida, eller...
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Är det inte jobbigt att köra hyfsat många om man aldrig kört innan? Tänker nervöst över att ställa till det för andra etc?
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Jag och grabben var och tittade, såg riktigt kul ut, med lagom med folk på banan.
Jag får försöka anmäla mig någon gång. Var hittar man info om datum mm? SMC's hemsida, eller...

www.svmc.se sen klicka på SMC School.

Är det inte jobbigt att köra hyfsat många om man aldrig kört innan? Tänker nervöst över att ställa till det för andra etc?

Det tycker jag inte, man är ju uppdelade i huvudgrupper med 20pers samtidigt på banan, sen är man indelade i mindre grupper på 3-4pers med en instruktör.
Som nybörjare hamnar man i steg1 och sen får man välja hastighet, långsam, medel, snabb, ett tips är väl att börja i långsam, är man tillräckligt snabb så får man hoppa upp en grupp.

Alla håller avstånd och visar respekt så det är sällan olyckor händer pga att någon annan kört dumt.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Bilderna som togs på gelleråsen i helgen: http://picasaweb.google.se/110413570145765240830/Gellerasen2010Forum?feat=directlink#

Man fastnade på ett par bilder i alla fall :)
Gellerasen2010Forum
 

spookedbones

Porcus ludens
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Hallsberg
Hoj
TRIUMPH SPEED TRIPLE -04 med clip-on så man får ligga
jupp. Det är som martikainen beskriver det. Håller man sitt spår och har fokus framåt så flyter det fint. Den som vill om ser till att ev omkörning görs på angiven del av banan och då är det den omkörande som ser till att omkörningen genomförs på ett snyggt sätt dvs med goda marginaler. Vad annat som är kutym på kursen/banan får man klara instruktioner om av träningsledare och instruktörer.
Det är bara att haka på när tillfälle ges!:tummenupp
 

_LadyStardust

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2004
Ort
Örebro
Hoj
2007, Kawasaki ER-6n
Hallå! Finns det någon som vill dela garage eller vet om det finns något ledigt i närheten av Norrgatan på väster i Örebro? Skulle vara skönt att ha pärlan lite närmare hemmet!
Tacksam för svar :)
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
Hallå! Finns det någon som vill dela garage eller vet om det finns något ledigt i närheten av Norrgatan på väster i Örebro? Skulle vara skönt att ha pärlan lite närmare hemmet!
Tacksam för svar :)

Jag har plats för en hoj till, vi är 2 men har varit 3 där förut. Dock vid nya Willys
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top