Öppna port i D-Links Bredbands router?

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Hej

Jag har en D-Link DI-604 Bredbands router, jag vet inte så mycket om den (har inte orkat läst så mycket i manualen tidigare och har tappat bort den nu :4skrika ) och jag undrar hur man öppnar en viss port. Den porten jag skulle vilja ha upp är den för motogp2 så att jag kan lägga upp en server. Det var den här porten "UDP 41455" enligt Frazze. Hur gör man??

Tacksam för svar :Bugar

//nomolas
 

Bifogat

  • D-Link (Large).JPG
    D-Link (Large).JPG
    83.4 KB · Visningar: 47
Last edited:

WaZZe

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525exc-06 mutard och en URretta samt R1 kråssplejn
nomolas skrev:
Hej

Jag har en D-Link DI-604 Bredbands router, jag vet inte så mycket om den (har inte orkat läst så mycket i manualen tidigare och har tappat bort den nu :4skrika ) och jag undrar hur man öppnar en viss port. Den porten jag skulle vilja ha upp är den för motogp2 så att jag kan lägga upp en server. Det var den här porten "UDP 41455" enligt Frazze. Hur gör man??

Tacksam för svar :Bugar

//nomolas

Jag har också en såndär router, helt värdelös pryl(eller så är jag värdelös) det går inte att öppna brandväggen och det går inte att uppgradera programvaran i den.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Har en sån och den funkar helt ok. Perfekt med DHCP server..bara att stoppa i en dator med ny windowsinstallation och så fukar både delning och nätet :tummenupp

Öppna portar är ju skitlätt, bara att skriva in porten och den aktuella datorns IP i listan, spara och reboota routern.
 

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Ort
på havet
Hoj
K7
Dez skrev:
Har en sån och den funkar helt ok. Perfekt med DHCP server..bara att stoppa i en dator med ny windowsinstallation och så fukar både delning och nätet :tummenupp

Öppna portar är ju skitlätt, bara att skriva in porten och den aktuella datorns IP i listan, spara och reboota routern.

Ok ska testa det. Tack för svar :tummenupp
 

Jazz

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha
Nätverksspel är skoj...

Du har två alternativ. Testa nedanstående eller var tuff ett par timmar och koppla ut routern och spela som faan. Risken att någon leker inne i din dator är liten. [Har själv skannat IP-adresser på skoj och det är väldigt många som har raka rör in]

Annars så kan du i internet explorer skriva in IP:n till din router. Oftast 192.168.0.1

Då kommer du in i routern och kan öppna portar för nätverkspel. När du väl kommer åt routern är det lätt...

Har du XP - kolla så att du inte har brandväggen aktiverad. Då får du avaktivera den eller öppna portarna där också.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top