Öppna luftfilter till GSXR1100W (-93) ?

Wounded

alltså..
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
-65 sportster
Jag tänkte plocka bort luftburken och ersätta den med öppna filter istället. Mest för att det ser bättre ut :) . Att motorn kanske får i sig mera skit får jag leva med.

Frågan är - var hittar jag sådana? Alltså ett filter per förknasare? Det jag har funnit är detta; http://www.knfilters.com/search/product.aspx?Prod=RU-2922

..men det är ju inte riktigt vad jag letar efter. Vet ni?

En liten sak att tänka på är att motorn KAN komma att bete sig underligt då vacumtrottlarna inte kommer ha någonstans att hämta sitt undertryck från och då KAN öppna olika mycket.

NEJ NEJ NEJ, Om du inte vill att den ska gå SKIT dåligt

Enda sättet är i så fall att köpa grisdyra trimförgasare ( trottelförgasare) CV förgasarna måste ha sin orginal luftburk

Jag har återställt ett antal olika hojar ( i bromsbänken ) med mycke nöjda kunder

Att det rent teoretiskt går att få snurr på CV förgasare med lösa filter
innebär andra nålar andra fjädrar kanske andra emulsionsrör samt en jäkla massa timmar i bänken

Inte värt bseväret

Ok, jag får leva med luftburken helt enkelt. Jag har redan lagt ner en bunt timmar på att få den att gå hyffsat rent. Att då behöva slänga ut tusenlappar PLUS ytterligare arbete för att få samma resultat känns..:gnissla

Tack för sakliga svar! Det besparade mig $ och tid.

..eftersom jag då har gjort en 'vinst', kan jag ju, med gott samvete, köpa andra delar till hojen :D

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet