Öppet KM i RR på Knudan den 26/8

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Öppen enklare RR tävling, öppen för alla med amatör B+A licens, man behöver inte vara medlem i HMS.

Saxat från HMS hemsida. http://www.hyllingems.nu/index.asp?N=2280

Inbjudan till Klubbmästerskap på Ring Knutstorp den 26 augusti 2006.
KM för cyklar mellan kl. 09.00-12.10.

Senaste anmälningsdag är den 22/8.

Anmälan att man är närvarande och betalning i Vita Tornet från kl. 08.00.
Pris: 500:-.

Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu med följande uppgifter, (obligatoriskt).

Startnummer:
Namn:
Klubb:
MC-märke:
Kubik:
Licens: (A- B eller amatör)
Transpondernummer:

Tidsschema: (Kan komma att revideras om det blir nödvändigt)

Fri träning:
Kl. 09.00 – 09.20 Amatör
Kl. 09.25 – 09.45 125 cc – 600 cc A+B
Kl. 09.50 – 10.10 601 cc – uppåt A+B

Tidssträning:
Kl. 10.15 – 10.30 Amatör
Kl. 10.35 – 10.50 125 cc – 600 cc A-B
Kl. 10.55 – 11.10 601 cc – uppåt A+B

Tävling:
Från kl. 11.20 i följande ordning:
Amatör 9 varv
125 cc-600 cc 9 varv
601 cc-uppåt 9 varv

Välkomna!
 
Last edited:
GSXR1100R skrev:
2394769 Öppen enklare RR tävling, öppen för alla med amatör B+A licens, man behöver inte vara medlem i HMS.


Välkomna!

Vilken osis att det krockar. Brukar ju vara kul med KM på Knudan.
 
men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
 
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
Det måste vara upp till 500cc hon menar. Det finns ingen anledning att dela upp det vid 600cc.
 
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....
Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu så att tävlingsledningen får era synpunkter på klassindelningen, styrelsen styr inte tävlingsledningens beslut om gruppindelning, ni förare måste tycka till för er egen skull, annars blir det uppdelat som tävlingsledningen bestämt.
 
Strider skrev:
2395105 Eftersom alla nu verkligen vet hur bra HMS är på att arra MC tävlingar så kanske alla förare skall ta sig en funderare på om man inte skall bojkotta detta HMS spektakel. :va
Det är en viss skillnad att rodda en hel SM helg med Motarder & RR i regn på samma bana jämfört med att köra en enklare RR tävling en förmiddag.

Observera dock att jag ENDAST flaggar upp detta enbart för att ingen ska missa chansen till att prova på en enklare tävling.

Att SM arrangemanget blev misslyckat vet ju alla redan om.

Hur ofta skrivs det något positivt när en tävling flyter på utan problem då, ibland ser man kopplingar mellan Svensk Damtidning & SH.

I övrigt ingår jag INTE i tävlingsledningen, jag bara vill ge er tips om tävlingstillfällen.
 
jorpes skrev:
2394868 Vilken osis att det krockar. Brukar ju vara kul med KM på Knudan.

Ja fantastiskt skoj!! :mad:
Jag har krashat nog med kawor på B-rejs på Knudan!
 
Don Quixote skrev:
2395178 Ja fantastiskt skoj!! :mad:
Jag har krashat nog med kawor på B-rejs på Knudan!
Något av ett signum för dig när det gäller B-race på Knudan, vi brukar hitta kåpglas och delar i sandfållorna flera veckor efter dina besök.
 

Bifogat

  • DSCF0026.JPG
    DSCF0026.JPG
    18.9 KB · Visningar: 85
Jag är iaf. anmäld. Är en långsam rookie och kör gärna med amatörerna menmen man får väl se var man hamnar.
 
ska också köra, ska bli riktigt kul.
hoppas det går bättre för mig denna gången, förra kmet kom jag två varv på fria träningen, hojen var ok men sedan kom det ju lite olja på banan.
 
BrInK skrev:
2394905 men ärligt talat hur kan ni ha 125-600 a+b!!??

så en 125 junior ska köra tillsammans med en 600veidec kille????
och starten lär juh bli spännande för alla 2-tackt som kört en schysst kval tid...

helt livsfarligt! skärpning hyllinge....


och nej en junior e inte amatör då det e 99% gathojar som gör amatör....

A förare för sig med vissa undantag (tex björk och andra snabba).
långsammare B förare och amatörer för sig.
och 2-takt för sig....



Mycket intressant det där Brink....

Eva hade placerat mig o mossberg med 2-taktarna/långsamma gruppen. Zuber , Nylund m.fl hade däremot blandats med andra A förare o B förare i den "andra" 4-taktsgruppen.

-Jag gick vänligt till Eva och pängterade att Vi kanske skulle dela in grupperna i ett mera säkert sätt. De snabba i en grupp, de långsamma i en annan. Inte som nu 125 junior o 250 o Jag o Mossberg. (Kul att Eva faktiskt medvetet hade placerat in oss så, inte slumpmässigt)

-Eva svarade "Jaja, du vet så jeffla bra. Hur fan skal jaug veita vilka som är snabba".

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.

I alla fall. Mossberg o jag fick onda ögat och tror faktiskt fortfarande så är fallet. Jag uppfattade den rådande träningen som direkt farlig när man hade blandat som man gjorde.
 
Last edited:
Jag tycker vi bojkottar all tävlings verksamhet tills hyllinge ms styrelse offentligt tagit avstånd från det klantiga och livsfarliga besluten som denna tävlingsledare har visat när denna personen får ha ansvar för en tävling och detta noncalanta bemötande man får när man ifrågasätter besluten (djädrans vad jag är förbannad ännu ):mad:
 
Borde inte detta vara en bjudtävling med tanke på natt den förra tävlingen också ställdes in? En neroljad bana, "man fick köra på egen risk", ingen tävling och ingen ersättning för startavgiften såklart...
 
GSXR1100R skrev:
2395092 Skicka ett mail till roadracing@hyllingems.nu så att tävlingsledningen får era synpunkter på klassindelningen, styrelsen styr inte tävlingsledningens beslut om gruppindelning, ni förare måste tycka till för er egen skull, annars blir det uppdelat som tävlingsledningen bestämt.
måste man ha sin egna transponder? :confused:
jag har ju ingen...
 
jorpes skrev:
2395512

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.
jag kör lätt under 1.08 med min skita sp men jag vill verkligen inte köra tillsammans med en massa 600/1000 muskel-raketer 1: för att jag hade blivit ner mejad i starten och 2: för att hade jag kört om 2 på ett varv hade 3 flugit om mej när jag kommer ut på rakan....

det finns en lösning på mitt problem iofs.. den heter k5 och står i mitt garage :yoparty

men dom andra som kör 125jr, 125racer och 250sp ska dom köra med 1000cc hojarna som kör under 1.08? det känns lite galet ändå. eller?
 
Last edited:
BrInK skrev:
2397151
jorpes skrev:
2395512

Detta finns det ett par metoder att göra. Enklast fråga är du över ller under 1,08? Eller kanske titta på Licensen o se om det e ett A eller B.
jag kör lätt under 1.08 med min skita sp men jag vill verkligen inte köra tillsammans med en massa 600/1000 muskel-raketer 1: för att jag hade blivit ner mejad i starten och 2: för att hade jag kört om 2 på ett varv hade 3 flugit om mej när jag kommer ut på rakan....

det finns en lösning på mitt problem iofs.. den heter k5 och står i mitt garage :yoparty

men dom andra som kör 125jr, 125racer och 250sp ska dom köra med 1000cc hojarna som kör under 1.08? det känns lite galet ändå. eller?
Små hojar för sig (125/250) ,stora hojar under 1.08 för sig, stora hojar över 1.08 för sig.
 
Jag tycker en smart lösning hade varit:
1) 2-takt + 4-takt upp till 500cc A+B+amatörer
2) Amatörer + långsamma B-förare (t ex >1.10 bästa tid)
3) A-förare + snabba B-förare (<1.10 bästa tid)

Exakt var man sätter tidsgränsen mellan grupp 2 och 3 så att fördelningen blir jämn i grupperna kan ju bestämmas efter anmälan, eftersom man i anmälan anger sin bästatid.

Problemet med fartskillnader mellan förare i grupp 1 har man alltid eftersom prestandaskillnaden mellan t ex en 250SP och en 250R är gigantisk. En 250R är i säkert lika snabb som en standard 600cc även rakt fram. Tar du däremot en 250SP-förare som kör 1.20 på Knudan och jämför honom/henne med en amatör som kör 1.20 på sin 600:a så tror jag skillnaden i fart på olika partier, bortsett från start och mål, inte är stor alls.

Sen vet jag inte om det finns restriktioner mot att låta amatör och A+B köra tillsammans, dvs om amatörlicensen i sig begränsar den möjligheten.

Det stora problemet med HMS är ju att det är väldigt svårt att få igång en konstruktiv dialog med tävlingsledaren eftersom det finns väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och att alla ändringar eller diskussioner mest är till besvär. Annars är dessa öppna KM perfekta för mig eftersom det ger lite möjlighet till rejs utan att det tar en massa tid eller kostar en massa pengar.
 
Wenhov skrev:
2398196 Jag tycker en smart lösning hade varit:
1) 2-takt + 4-takt upp till 500cc A+B+amatörer
2) Amatörer + långsamma B-förare (t ex >1.10 bästa tid)
3) A-förare + snabba B-förare (<1.10 bästa tid)

Exakt var man sätter tidsgränsen mellan grupp 2 och 3 så att fördelningen blir jämn i grupperna kan ju bestämmas efter anmälan, eftersom man i anmälan anger sin bästatid.

Problemet med fartskillnader mellan förare i grupp 1 har man alltid eftersom prestandaskillnaden mellan t ex en 250SP och en 250R är gigantisk. En 250R är i säkert lika snabb som en standard 600cc även rakt fram. Tar du däremot en 250SP-förare som kör 1.20 på Knudan och jämför honom/henne med en amatör som kör 1.20 på sin 600:a så tror jag skillnaden i fart på olika partier, bortsett från start och mål, inte är stor alls.

Sen vet jag inte om det finns restriktioner mot att låta amatör och A+B köra tillsammans, dvs om amatörlicensen i sig begränsar den möjligheten.

Det stora problemet med HMS är ju att det är väldigt svårt att få igång en konstruktiv dialog med tävlingsledaren eftersom det finns väldigt bestämda uppfattningar om saker och ting och att alla ändringar eller diskussioner mest är till besvär. Annars är dessa öppna KM perfekta för mig eftersom det ger lite möjlighet till rejs utan att det tar en massa tid eller kostar en massa pengar.
Skicka ditt förslag till roadracing@hyllingems.nu
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top