Öppet hus Bilprovningen/Din-MC

Är man tvungen att besiktiga på riktigt, eller går det att få ett förhandsbesked inför en riktig besiktning?

Det kan ju vara intressant att t.ex. bullermäta slip- on systemet utan att för den skull få en 2:a om ljunivån är för hög.

Självklart mäter vi upp bullret åt dig :)

Självklart mäter vi upp bullret åt dig :)

Öhh... hur skall man tolka det där?? Betyder det att man får ett papper som säger att man är 'Hjärtligt välkommen åter inom en månad' eller?? :D

Skämt åsido: Jag tolkar ditt svar som att man kan få kontrollerat utan att besiktiga officiellt, vilket är trevligt:tummenupp

Last edited:
Kan du garantera att jag slipper någon form av flygande-/om-besiktning så är jag lite intresserad att prova? :)

Jag pröjjsar 2korvar om du stoppar dem i örona på kjelle...

-@

Ditt avsågade 4-tumsblås är lite svårt att lämna några garantier på......
Klart vi mäter det om du vill :)

Ditt avsågade 4-tumsblås är lite svårt att lämna några garantier på......
Klart vi mäter det om du vill :)

Kan vara bra att veta när någon påstår att det låter för mkt ;) Jag tror det är inom toleranserna

Grannkärringen har inte gnällt mer än att hon stått å vajjat med handdukar och försökt tala mig till rätta ;)

-@

Ska det låta 105dB med eller utan öronproppar? :va

-@

Beror på hur många korvar du hinner stoppa i röret innan Kapten hinner mäta, om det nu skulle vara över 103Db så kan du ju alltid locka med färdig bränd korv! :D

För att räta ut saker och ting så menar han ljuddämparen på motorcykeln och inget annat! :näsblod

-@

Jo jag hoppades på det för inte blanda in fäbojäntan för de som känner till den! :D

Hur gör ni med reflexerna, köper ni in ett gäng så hojåkarna kan köpa en på plats istället för att irra runt efter någon bensinmack med sådana reflexer?

En bra dag för scouterna =)

Kjelle finns på plats hela dagen med polishojen, beredd att svara på alla tänkbara frågor.

Korv och fika tillhandahålls för rimlig peng av Märsta Scoutkår.

Jojo, Trooooligt! att det finns korv och fika kvar om både Du och Kjell ska vara där hela dan :arsele

ÄR juh i Kiruna jag annars hade jag kommit för din,kjells och era korvars skull:eek:

Hade ni haft glass hade jag tagit ledigt:D

Hoppas ni får en kanon dag me bra väder!!:tummenupp

E de varje år lr vartannat som gäller för Mc??
Besiktade ju i juli förra året så man kanske slipper i år då!?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT