Öppet filter, justeringsfråga.

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
Vad är det som gäller om jag byter till öppet filter eller bara plockar bort filtret(Fruktansvärt jättefarligt. Nu slipper ni säga det.)överhuvudtaget? Är det bara att gå upp i munstycke eller ska det justeras på andra delar också? Munstycket justerar ju, om jag minns rätt, bara blandningen på 3/4 till max gas vilket borde betyda att allting under går för snålt. Eller?
Vet iaf att den går för snålt utan. Den baktänder, skriker, och är allmänt arg av sig.

Trashcan skrev:
2344057 Vad är det som gäller om jag byter till öppet filter eller bara plockar bort filtret(Fruktansvärt jättefarligt. Nu slipper ni säga det.)överhuvudtaget? Är det bara att gå upp i munstycke eller ska det justeras på andra delar också? Munstycket justerar ju, om jag minns rätt, bara blandningen på 3/4 till max gas vilket borde betyda att allting under går för snålt. Eller?
Vet iaf att den går för snålt utan. Den baktänder, skriker, och är allmänt arg av sig.
hmmm om jag inte har missuppfattat det så stämmer det som du säger att munstycket bara styr den övre 4delen av gasen, så du får nog ta att ställa om nålen också

Man brukar oftast inte behöva byta ut nålen och trotteln. När du byter krävs det endast att du byter huvudmunstycket och eventuellt lågfartsmunstycket.

crossniklas skrev:
2344081 Man brukar oftast inte behöva byta ut nålen och trotteln. När du byter krävs det endast att du byter huvudmunstycket och eventuellt lågfartsmunstycket.
byta och byta, höja den ett eller två snäpp bara

-Rosen- skrev:
2344089 byta och byta, höja den ett eller två snäpp bara

Nej det är lite både och. Det enda som händer då är att den begränsade faktorn (fan vad smart man lät!:yoparty ) till huvudmunstycket försvinner tidigare, dvs nålen släpper ut alla bensingaser tidigare än vad den egentligen ska göra; dvs det blir nästan som full gas lite under läget full gas. Det bästa är då, vilket man inte kommer att behöva, att köpa en smalare nål.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back