Öppet brev till ansv ang inställd stunt & street i Barkarby!

Underbart skrivet!!! Sakligt & vettigt!

Följer med spänning om & när det kommer ett svar!

Mvh

Jonas

På uppdrag av Anders Wedberg, Vägverket

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Hoppas verkligen att ni tycker detsamma! Vi ses klockan 19.00

Vägverket och Polisen är givetvis på plats

En eloge till alla er som engagerar er i frågan på er lediga tid.
Jag imponeras av eldsjälar som på ideell basis orkar ta tag i sånt här:tummenupp

På onsdag den 18 juni träffas alla som vill komma och prata kring allting som har varit och framtiden vad det gäller Stunt & Streetkvällar.

Vi träffas innanför grindarna på Barkarby och vi hoppas givetvis att så många som möjligt kommer då detta är oerhört viktigt.
Vi kan komma längre i disussionerna om vi träffas än att vi sitter och skriver på forumet.

Härligt att höra Bikerbitch! Jag kommer självklart, och hoppas även att så många andra som möjligt också kan komma. Nu har vi chansen att verkligen träffas och lyssna på varandra och visa utökad förståelse & hänsyn åt båda hållen - så att vi i framtiden kan fortsätta och glädjas åt Barkarby-kvällarna.

Om du får tillfälle, så tacka Anders Wedberg på Vägverket från mig ang detta initiativ :tummenupp

Har jag fattat rätt så är det inte något problem på Barkaby men till och från. Lite märkligt att man stänger för alla då.

Lite som att stänga en festival för att 10% kör onyktra till och från festivalen.
Iom att det busas vid Skogskyrkogården tycker jag att man borde stänga av 73'an helt å hållet också :tummenupp

BäkkFajer, strålande skrivet! :tummenupp
Bikerbitch, du gör ett kanonjobb! :Bugar Renoverar jag inte nått på gixxern så dyker jag upp på onsdag! :)

I min värld så finns det bara en sanning!!!
Polis å VV vill inte att vi som kör mc ska ha någon verksamhet på inhägnat område.
Dom vill ha oss på vägen å busa de är ju hur uppenbart som helst.
Det är så mycket enklare för polisen att stoppa busiga mc förare, en att jaga bovar som är högre upp i brottsskalan å dessutom så får dom in snabba pengar!
Å på så sätt tjänar dom två parter mera pengar!!!!!

Jag och Bambi dyker garanterat upp oavsett väder och vind.. Dock har hon körlektion till 1845 så vi kan bli nån minut sena..
Ska sprida till så många som absolut möjligt!

Det är ju så de resonerar, massiva polisinsatser när 10% röker gräs på Uppsala Reaggafestival, höjda böter och polisintensitet när 10% kör för fort på vägarna, förbud mot avtagbara regskyltar vid parkering för att...osv osv

Det är alltid några få som sabbar för alla, i lumpen, på sporthoj.com och i hela livet:gnissla

Host....10% som kör för fort.... Jag måste bara fråga. Var bor / kör du ? -Jag skulle vilja påstå att det möjligen är 10% som håller hastighetsbegränsningarna. OK, där det står en plååtpolis går det väl bara +5 kanske.

Jag dyker självklart upp om jag kan denna dag och supportar!!!

Jag menar vi betalar redan en jäkla massa extra i försäkringar mm för att en del puckon/snorungar inte kan sköta sig! :gnissla

Ska vi nu dessutom inte kunna ha kul ens under organiserade former,
och istället bli kollektivt bestraffade har det ju verkligen gått för långt!!!

Så det är Kanon att det blir dialog som det ju borde varit
från första början!!! :tummenupp

Ursäkta att jag låter negativ, men kommer det verkligen ge något att träffas? Tror ni att polisen kommer ändra sin ståndpunkt? Ni hojåkar som åker dit kommer ju knappast kunna ge några garantier på att det inte kommer busas utanför grindarna på Barkarby?

Eller vad tror ni? Vägverket och de andra i Samverkansgruppen kanske är resonabla, men går det att föra en diskussion med polisen om de redan har bestämt sig för något?

Polisen kommer bara gnälla på att hojåkare kör som svin.

Det jag förvånas över när jag varit på Barkarby är att polisen inte tar tillfället i akt och pratar med oss som är där. Ta dit alla "lediga" hojpoliser, se till att de beblandar sig med hojåkarna så det blir ett samtal. Varför berättar de inte på ett konstruktivt sätt hur de ser på de problem som finns? Det är ingen som pratat med mig ... och när får polisen ett bättre tillfälle att få till en diskussion med "buset"?

Nåväl, jag är skeptisk till mötet ... men hoppas för en gångs skull att jag har fel :)

Om polisen och vv klagar så mycket så kan dom ju ta någon procent av alla skatte pengar och bygga om barkarby till en ordentlig bana istället för o klaga på att folk åker runt o busar på allmäna vägar :)

Varför drar man alltid alla över en kant?
Om nu polisen tycker vi Mc-förare är olagliga ligister med för mycket mos mellan benen, och lägger sin själ i att jävlas med oss, så är det väl inte konstig att folk gör likadant med polisen?

Angående motorsport i allmänhet är det tydligen inte lika mycket värt som t .ex fotboll och hockey. Eller ja, enligt många skulle det ju prioriteras bort helt och hållet :huvet

Riktigt bra skrivet. :D

Jag skulle jättegärna komma den 18-de men slutar på jobbet kl 19:30 (i Nykvarn) och sedan så är det besök på gång på kvällen... :(
Annars hade både jag o mitt älskade bihang/sambo varit där. :D

Last edited:
När jag såg trådens rubrik så tänkte jag:
"aha ännu en okonstruktiv gallspya från nån särskrivande arg ung man"

Men så skönt fel jag hade!
Bra skrivet - och bra läsning.
Du höjde kvalitén på SH med några hundra % trådskaparen.

Tack för det.
Hoppas svaret blir lika sakligt, och öppet för diskussion, samt förhoppningsvis:

lösningar.

För det är ju lösningar vi vill ha.
Diskussioner i all ära, eller arga brev, eller trötta svar.
Lösningar på problemen är det som gäller och din metod är exemplarisk.

Väl talat :tummenupp

När myndigheter stöder de frivilliga krafterna med såna här fina, kloka evenemang går de långt utanför vad de behöver göra. För att de tror på oss och vill att det skall hända något positivt.
Tacka fan för att de vill ha full payback då!

Lika självklart att polis med flera aldrig kan acceptera avvikelser från regelboken - det är en grundsten i jobbet, såklart.

Vi motorcyklister får se till att förtjäna omgivningens respekt - beter vi oss på annat sätt får vi skylla oss själva.

I min värld så finns det bara en sanning!!!
Polis å VV vill inte att vi som kör mc ska ha någon verksamhet på inhägnat område.
Dom vill ha oss på vägen å busa de är ju hur uppenbart som helst.
Det är så mycket enklare för polisen att stoppa busiga mc förare, en att jaga bovar som är högre upp i brottsskalan å dessutom så får dom in snabba pengar!
Å på så sätt tjänar dom två parter mera pengar!!!!!

:dummer

borde inte "vi" göra som "vi" borde när "vi" blir kolligitv bestraffade? att straffa de skylldiga! varför sitt "vi" som mesar å låter folk hålla på. säg fan i från till de som inte sköter sig å banna dem från Barkarby osv. sätt ett skitig stämpel på dem.

de är ju så de funkar i militära när en kollektiv bestraffning utdelas.. borde folk här veta som gjort lumpen.

borde inte "vi" göra som "vi" borde när "vi" blir kolligitv bestraffade? att straffa de skylldiga! varför sitt "vi" som mesar å låter folk hålla på. säg fan i från till de som inte sköter sig å banna dem från Barkarby osv. sätt ett skitig stämpel på dem.

de är ju så de funkar i militära när en kollektiv bestraffning utdelas.. borde folk här veta som gjort lumpen.

För att det e så mycket enklare å skylla på alla andra gissningsvis.
Polisen e ju bara elak å ute för å jävlas medan vi minsann borde får köra hur vi vill för vi kan ju köra till skillnad från alla puckade bilister ;)

För övrigt har du en bra poäng.

Bra skrivet!

Tycker dock inte man ska glömma bort att en del av de som sedan utmärkte sig på kvällen säkerligen inte deltog på Barkaby, utan bara hängde runt omkring eller anslöt mot Tyresö någonstans utmed vägen senare. Trist om kollektivet ska behöva ta stryk för sådana personer som oftast inte bryr om varken att sköta sig eller har förstånd nog att förstå att "alla" får lida för deras beteenden...

Härligt att höra Bikerbitch! Jag kommer självklart, och hoppas även att så många andra som möjligt också kan komma. Nu har vi chansen att verkligen träffas och lyssna på varandra och visa utökad förståelse & hänsyn åt båda hållen - så att vi i framtiden kan fortsätta och glädjas åt Barkarby-kvällarna.

Om du får tillfälle, så tacka Anders Wedberg på Vägverket från mig ang detta initiativ :tummenupp

Jag bad Anders läsa ditt brev när du hade lagt upp det.
Det är du som ska ha tack för att så sakligt ha stolpat upp all text på ett moget sätt. Tippar på att brevet gjorde mycket i att beslut togs om att träffas på onsdag och prata igenom allting "öga för öga", samt alla andra åsikter från andra på forumet. På ett positivt sätt, för man får nog ut mer om man träffas.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!