Öppen träningsdag arrangeras av HMS 22/8

jonas.persson

Ny medlem
Gick med
8 May 2013
Hoj
04 Aprilia RS50 ombygd för 70 racing
På grund av att vi vart tvugna ställa in tävlinngen den 22/8 så erbjuder vi en träningsdag till ett väldigt förmånligt pris. Detta är ett engångs pris. Har svårt tänka mig att Hyllinge Ms bjuder in till fler träningar så här billigt.

Med eller utan licens är ni välkomna. Se inbjudan.

Observera!
Att klädsel efter SR 2.3
http://multi.mediapaper.nu/?PubId=F310188AF9D69CCBB61FFA736052C584

Jonas Persson
Road racing Hyllinge MS
Använd som inbjudan träning. .jpgTränings schema.png

Last edited:
Anmäld! :) Och grabben kommer med och sprider lite blårök oxå.

Får vem som helst vara med? Skulle anmäla mig till Sydskånes körning nu på torsdag men det var fullt i både röd o blå );. Grabben kör vit men har inte tagit licens och jag blå eller röd. Mvh

är allt på 2 hjul typ ok?, fundrar på om om en av classic hojarna skulle kunna vara med oxo (uppfyller med råge Classic Racing reglementet), classic licens innehas och således banvana, dock är just den mc'n inte så värst "fartfylld".
även Sp1'ttan kunde vara kul att lufta på bana.

//jj

På önskemål så har jag gjort det här tidsschemat. Är ett preliminärt schema. Så det kan förekomma en del ändringar. Men flyter allt på. Är det här det som gäller.

Tränings schema.png

Restaurangen på banan erbjuder kvällsmat till den som är intresserad på lördag. Läs noga!!!
Sedan så sätter jag upp en anmäld lista. Finns fortfarande platser kvar för den som är intresserad.
Stop krog o kafe.pngAnmälda.png

är allt på 2 hjul typ ok?, fundrar på om om en av classic hojarna skulle kunna vara med oxo (uppfyller med råge Classic Racing reglementet), classic licens innehas och således banvana, dock är just den mc'n inte så värst "fartfylld".
även Sp1'ttan kunde vara kul att lufta på bana.

//jj

Ja, allt på två hjul är ok från vår sida.

Kommunen har kravet att alla fordon som körs på banan ska klara 95db förbifart på den fasta mätaren. Gör dom det så är classic välkommet.

Innebär det här bullerkravet på 95dB, att man måste modifiera sin originalhojs avgassystem för bankörning?
Den är ju gatgodkänd? :va
Och hur skall man veta hur mycket den bullrar i förväg?? Känns som lotteri att åka ner till Knutstorp......

Innebär det här bullerkravet på 95dB, att man måste modifiera sin originalhojs avgassystem för bankörning?
Och hur skall man veta hur mycket den bullrar i förväg?? Känns som lotteri att åka ner till Knutstorp......

Det är 95db förbifart precis som på alla andra banor i Sverige, dock är det ofta svårare på Knudan. Och ja, det är ett lotteri, jag ligger själv på gränsen och kan skilja några db från pass till pass. Allt påverkar tydligen; luftfuktighet, temperatur, högtryck/lågtryck. Så på morgonen kan det vara närmre 100db emedan det något pass senare klarar gränsen.

Du är inte ensam om att ha svårt att klara gränserna med originalsystem. Italienare brukar har problem, och i synnerhet twinnarna.

Jag förstår din tanke cidair. Detta är ett vanligt förekommande problem. Söker du lite här på sidan. så finner du, lite snabba lösningar folk har gjort. Det är ca 103db på gatan om jag inte miss mins mig. Men 95db på våra anläggningar. De flesta banor jobbar med den här diskussionen med politikerna. Men tills vi kan ändra på derras tänk. Så är det 95db som gäller.

Kan berätta att jag har lite vänner som läser fysik på Lund universitet. När dom förklarar hur ljud rör sig. Så blir man mer mörkrädd än någon gång innan. Det är som de sägs. Beroende av värme, tryck, atomer och molekyler.

Kom med ny packad dämpare och db killer. Så brukar man klara sig.

Det är det jag har sett än så länge.

Jag ska inte medverka då jag haft mitt körkort för kort tid och inte riktigt har ban erfarenhet men kommer förmodligen ner till Knutstorp med tjejen bakpå. Är det okej att komma dit och spana på lite hojar? :)

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla