bullysmile
Killing time? time kills you!
Häng på mig till Gotland nästa år. Jag har fått värsta löftenafrån banägarna. De har inte haft en HD på den banan förut. Du kan få bli min trailertrash och frisör![]()
Följer gärna med

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Häng på mig till Gotland nästa år. Jag har fått värsta löftenafrån banägarna. De har inte haft en HD på den banan förut. Du kan få bli min trailertrash och frisör![]()
Följer gärna medmen fan har du som jag ska klippa? inte könshår hoppas jag
![]()
Det är lugnt. Vi ska ha den bögigaste depån...
100% Disko.
House-bopp hela nassen.
[YOUTUBE-ID]WUKhKvE88B0[/YOUTUBE-ID]
Ring bulten. Ligger söder om sthlm. Alltid öppen och med gladlynt personal som även driver bed n breakfast om man vill ta en hel helg![]()
Ok så hästar skall härdas så att de tål hojjar som bombar förbi i 200 knyck?
Ni som inte bor i STHLM kan bara zippa igen munnen och räkna stjärnor på himlen eller pilla er i naveln. Det är lätt att sitta och skriva hur andra ska bete sig eller göra när man inte är i samma sits själv.
Jag tyckte detta var en bra tråd och ska självklart respektera hästmannens önskemål, punkt slut.
Sedan så ska ni bönder inte tro att den vägen som ni gärna kör på skulle nån annan bulten förare köra annorlunda, ute på landet så kanske du/ni svischar förbi de boende på din favorit sträcka och inte tänker så mycket på det, och det gör de flesta här i STHLM också på bulten, men det finns flera tusen av oss här, och en hel del färre på din/era favosträcka.
Jag åker 10mil för att komma till bulten, 10mil hem, 5mil runt bulten och områden som är nära så det blir mellan 25-35mil för en dags körning. Brukar köra till Rörken i Uppsala för att köra men många ggr har det varit fullt, det bevisar bara hur poppis det är och folk verkligen vill köra bana. Så då har man bombat småvägarna runt Arlanda /Sigtuna/Väsby/Rimbo för man vill köra av sig. Hade det funnit en riktig bana i närheten hade jag inte ens kört gata förutom pendlandet till jobbet.
Många som älskar köra på bulten gör det för det svänger och hade nog gillat bana eller gillar bana men har inte en nära sig. Många som kör aktiv bana idag har lagt av med gatåkandet, så vem säger att det inte skulle avbelasta Bulten om vi fick en bana i sthlm?
Vi har en dyr hobby, så varför göra det dyrare och åka 25-45mil till närmsta bana när man kan köra till bulten och samtidigt träffa en massa trevligt folk på rosenhill fiket?
Så om ni inte är i våra sitts så snälla knip igen, alla får ha en åsikt men det har blivit så jävla tjattande av alla lantisar som inte ens vet hur det ligger till här i sthlm och jämför det med deras situation.
Och kom inte med det där jävla citatet "vi har inge lokal" för många moralkakor här på SH har slutat upp med gatåkandet och enbart åker bana och kastar kakor på oss så fort vi klagar på att vi inte har en bana. Vem säger att många inte kommer lägga ner gatåkandet helt ifall det fixas en bana här i Sthlm ifall ni gjort det?
Och flytta härifrån är inte så enkelt, så mycket annat i livet spelar sån stor roll som familj, jobb, vänner, barn m.m så man flyttar inte bara härifrån för nån gubbe eller tant på bulten är trött på att man kör där. Visst jag respekterar hans önskemål att slå av lite vid det området men mer kan jag inte göra.
Förstår ni inte detta så finns det inte mer att disskutera. Träffar så mycket folk som åker bulten, som man även ser på Rörken eller liknade och det är jävligt trevligt och vettigt folk, och de är många. Skulle det finnas en bana så kan jag med handen på hjärtat säga att mc trafiken på bulten skulle minska med 50% minst. Sen visst skulle man ta en repa nångång under sommaren för att väcka gamla goa minnen, men mc trafiken har ändå minskat om det blir så och folk där kommer bli glada för det.
Många som älskar köra på bulten gör det för det svänger och hade nog gillat bana eller gillar bana men har inte en nära sig. Många som kör aktiv bana idag har lagt av med gatåkandet, så vem säger att det inte skulle avbelasta Bulten om vi fick en bana i sthlm?
Är verkligen fiket på bulten så djäfla bra?![]()
Det är lugnt. Vi ska ha den bögigaste depån...
100% Disko.
House-bopp hela nassen.
det är ju inte så bra om djur reagerar på trafiken, verkar som de flesta hagar osv. är byggda i början på 1900-talet när det inte fanns bilar osv.
Verkar som de flesta sporthojjar med slipon och super-retarder är byggda i början av 1900-talet innan ljuddämpparen uppfanns.
Nu skall jag inte slänga tändvätska på elden men jag håller inte med helt och hållet.Tur jag bor i sthlm också.
En bana innebär inte per automatik att det bombas mindre i trafiken, och det uttalandet baserar jag på det enda vetenskapliga jag sett angående det; Nämligen olycksantalet för mc-förare efter en Ringen-repa runt om i området runt den banan. Där verkar det snarare vara så att banan triggar folk till idiotiska dödskörningar runt omkring där med ett gäng dödsfall per år.
Är verkligen påståendet att banor minskar olycksstatistiken verifierad? Har Anderstorp mindre olyckor runt omkring tack vare banan? Jag vet inte. Men jag tvivlar nog till dess jag blir överbevisad.
I övrigt; Jag tycker bulten och bogan är fina vägar men har nästan slutat köra på dessa eftersom farten är för hög för de flesta och det känns som att många hetsar varandra för att köra fort där för att bevisa något. Några gånger har folk hamnat långt över i min körbana och en gång kändes det som att det var väldigt nära en rejäl smäll. För mig går det utmärkt att köra bana på tex Tuvängen istället (inga problem att få plats där, man kan tom föranmäla sig). Annars kör jag nästan helt norr om stan precis som du runt Rimbo/Sigtuna/Norrtälje/Hjälstavik osv och det är mycket roligare och mindre trafik. Är ju helt nyasfalterat runt Hjälstavik tex och ytterst lite trafik. Finns ju flera finfina vägar där som svänger minst lika mycket.
Och frågan är ju varför folk inte kör där? Är verkligen fiket på bulten så djäfla bra?![]()
Det är lätt att sitta och skriva hur andra ska bete sig eller göra när man inte försatt sig i samma sits själv.
Och flytta härifrån är inte så enkelt, så mycket annat i livet spelar sån stor roll som familj, jobb, vänner, barn m.m
Kör och ha kul men inte på andras bekostnad.
På bana lär man sig att köra ännu fortare, bromsa hårdare, knäskrap och annat kul.
Några tar dock med denna nyvunna kunskap ut i trafiken och blir därmed inte en säkrare förare trafikmässigt sett.
Några inser att bana är det enda stället som man kan ge stålet till 100%.
Alla kan inte köra bana, att köra av sig på bana är en tveksam lösning.
Kör och ha kul men inte på andras bekostnad.
du har nog missat en del saker på som rullar på bulten och andra vägar.....
edit: ser att du kör XT600, bulten är en väg som är asfalterad, som många andra vägar
Vad har jag missat ???
"Verkar som de flesta sporthojjar med slipon och super-retarder är byggda i början av 1900-talet innan ljuddämpparen uppfanns."
Nej nej, inte alls. Sporthojar, motarder och HD låter ju inte alls störande så länge ingen kränger på "raka rör" och slip-on med 160 Db
Loud pipes save lives!
Vet inte hur många ggr mina "dämpare" räddat mitt liv.
Däremot när jag kör hemma i radhusområdet alt förbi hus tuffar jag tomgång.
Hellre att mina ungar hör en hoj i 300, än en som låter som en kinapuff. Därmed är det inte sagt att man skall visa hänsyn och släppa av. Jag tror inte frågan handlar om ljud, snarare respekten mot andra längs våra vägar.
Kan du beskriva hur 160dB låter?
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti