Önskas hyra: Bostad i Skåne

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Hej killar och tjejer.
Jag vart tipsad om att slänga upp en länk till min tråd här oss er:)
Jag ska till hösten börja plugga i Skåne, jag hittar ingenstans direkt och jag behöver en bostad i närheten av Alnarp, (Lomma, Åkarp, Arlöv, Burlöv, Bjärred, norra delen av Malmö kanske).
jag står i bostadskö i Staffanstorp, Malmö, Lomma, Burlöv och Åkarp men det brukar inte röra på sig mkt i bostadsköer direkt ju...

Vet ni eller känner till någon som vill hyra ut sin bostad/fastighet7stuga i trakterna händelsevis?

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=128326&page=1&pp=20

Får jag med mig hojen ner kanske nån kan visa mej nån skojig väg :D

Last edited:
Välkommen till SKåne. Klokt val :tummenupp Skall hålla öron o ögon öppna efter bostad. Men vägarna, bara 30-vägar med fartbulor... raka är dem också :D

TinaTjejen skrev:
2318393 Får jag med mig hojen ner kanske nån kan visa mej nån skojig väg :D

Hör av dej när du är härnere så fixar vi det, inga problem. Kan t o m visa dej vägar utan vägbulor som svänger............

Staffanstorp ligger bara 5min från alnarp .... tips bara.
I vilken prisklass har du tänkt dig?

Mr K skrev:
2318431 Staffanstorp ligger bara 5min från alnarp .... tips bara.
I vilken prisklass har du tänkt dig?
Antingen nått litet med kanske max 2000:- hyra, eller nått större som jag kan dela med minst en kompis som åxå kommit in, för kanske 5-6000:-

Det beror lite på läge och så då. Pengar är väl inte det man kommer ha mest av de närmaste 2 åren gissar jag... huva...
Finns det nån gård eller så, så jobbar jag gärna av delar av hyran, (kinky förslag undanbedes raskt :D ).

För ca 2000kr/mån kan det kanske bli lite svårare i Malmö. Har själv en etta med sovloft och litet kök på ca 33kvm som jag ger 2800/mån för.
Ligger på Roslins väg precis nere vid Ribersborgsstranden så läget är helt ok. Har inte sett så mycket billigare än det så du kanske ska satsa på en större lägenhet att dela med någon?

TinaTjejen skrev:
2318466 Antingen nått litet med kanske max 2000:- hyra, eller nått större som jag kan dela med minst en kompis som åxå kommit in, för kanske 5-6000:-

Det beror lite på läge och så då. Pengar är väl inte det man kommer ha mest av de närmaste 2 åren gissar jag... huva...
Finns det nån gård eller så, så jobbar jag gärna av delar av hyran, (kinky förslag undanbedes raskt :D ).
På det området jag bor på finns 3or och 4or lediga ..... tror jag. 6100kr och 7100kr/månad ungefär. Staffanstorp då alltså.
www.akelius.se

ilstallione skrev:
2318507 För ca 2000kr/mån kan det kanske bli lite svårare i Malmö. Har själv en etta med sovloft och litet kök på ca 33kvm som jag ger 2800/mån för.
Ligger på Roslins väg precis nere vid Ribersborgsstranden så läget är helt ok. Har inte sett så mycket billigare än det så du kanske ska satsa på en större lägenhet att dela med någon?
Ja, precis.. det beror ju på vad som poppar upp, hur man löser det då:)

Min garagepolare sålde sin hoj nyss så där kan du verkligen bo billigt, 250kr/mån kommer du ner på. Tvättplatta för dusch finnes... :D

TinaTjejen skrev:
2337324 Verkar va gott om lägenheter, (dyra), i Malmö men ingen annanstans....
Jo, jag vet hur det är.. Om du vill komma ner i pris så ska du kolla efter lägenheter i Eslöv, JAG VET,, världens ände, men det är billigt ialla fall..

Om du hamnar i Malmö så har jag ialla fall ett enskillt garage som är larmat o allt för din hoj...

Lycka till och välkommen till södern..

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...