Önskar hyra/låna mc den 26/5! Desperat!

Catte

Ny medlem
Gick med
20 May 2008
Hoj
1992 Yamaha XJ600 Diversion
Hej, börjar få smått panik över att jag ännu inte övningskört på den XJ900:an som jag förväntas köra upp på och min bror säger att den e svårkörd i lågfarten..

Undrar nu lite desperat om det är någon som har en mer lättkörd hoj på över 700 kubik som kan tänka sig att hyra ut den till mig under min uppkörning på måndagen den 26/5?
Lånar den gärna nån dag innan för att öva oxå i så fall!

Snälla hör av dig om du kan ställa upp!

Uppkörningen äger rum i Uddevalla om det är väsentligt att veta..

Mvh Catarina

Last edited:
inte för att vara så men tror detta e ganska lurendrejeri försök....

Catte är Medlem sedan: Idag
Senast inloggad: Idag 14:27

det e vad jag tror men kan ju ha fel

Vilket som så tror jag att hon mår bäst av att köra upp på sin hoj, har svårt o se att hon hittar nån som är mer lättkörd än den här.

Fixar du det varje gång på din XJ600 så KAN det ju inte vara några bekymmer med en XJ900 på uppkörningen? :va

inte för att vara så men tror detta e ganska lurendrejeri försök....

Catte är Medlem sedan: Idag
Senast inloggad: Idag 14:27

det e vad jag tror men kan ju ha fel

Då var det ju dumt att lägga ut sin hemside address med CV, mobbenummer och rubbet...

ja hade detta varit ett lurendrejeriförsök hade jag självklart inte så uppenbart blottat precis vem jag är, detta är ett desperat försök till hjälp och inget annat..

tycker XJ600an e svår nog och ska öva massa massa mer innan måndag men 900an väger ca 50-60 kilo mer och det är faktiskt rätt mycket! och säger min bror att den e svår körd tror jag honom för han e bra på att köra det mesta...

Ett annat tips är ju att höra med en körskola i närheten. De brukar kunna hyra ut sina cyklar till uppkörningar. Dessutom kan du ju samtidigt passa på att ta en extra körlektion innan uppkörningen på den cykeln för att lära känna cykeln och få lite tips på det sista finliret att tänka på...

Och om du nu är så desperat som du själv uttryckte dig, så är det ju om inte annat den enklaste lösningen.

testa att gå genom en körskola. då får du köra upp på samma hoj du övat på.
och tycker du att 600:an är svår en vecka innan uppkörning så bör du avboka din tid på vv, spara pengarna och låta någon som är redo att köra upp istället får kortet.

kollade med div körskolor för ett tag sen.. de hyr bara ut mc'n om man kör upp i deras regi och det gör ju inte jag så de var en dead end...

ja hade detta varit ett lurendrejeriförsök hade jag självklart inte så uppenbart blottat precis vem jag är, detta är ett desperat försök till hjälp och inget annat..

tycker XJ600an e svår nog och ska öva massa massa mer innan måndag men 900an väger ca 50-60 kilo mer och det är faktiskt rätt mycket! och säger min bror att den e svår körd tror jag honom för han e bra på att köra det mesta...
Klarar du det på en XJ600 ska det inte vara några problem med en XJ900. De är ju hyfsat närbesläktade (men jag fattar inte varför det skiljer över 50kg i torrvikt). Då kan det bli större problem att helt plötsligt hoppa på en annan typ av hoj.

testa att gå genom en körskola. då får du köra upp på samma hoj du övat på.
och tycker du att 600:an är svår en vecka innan uppkörning så bör du avboka din tid på vv, spara pengarna och låta någon som är redo att köra upp istället får kortet.

Gör som det står ovan... och hjälp till med att korta ner köerna för uppkörning

Klarar du det på en XJ600 ska det inte vara några problem med en XJ900. De är ju hyfsat närbesläktade (men jag fattar inte varför det skiljer över 50kg i torrvikt). Då kan det bli större problem att helt plötsligt hoppa på en annan typ av hoj.

Jag övade på en bmw r1150r.
körskolan hade även r850r
samma hoj samma vikt osv.
men jag klarade inte av att sätta lågfart med 1150n.

så visst kan det vara skillnad på xj och xj

Måste nog säga att det blir enklare att köra "samma fast större" än en helt ny hoj. lite vikt skillnad tycker inte jag gör så mycket, då var det värre med olika styren som jag hade på skolan.

jo, kommer öva på den lördag/söndag.. så det får bli körning många timmar i helgen... hoppas på svalt väder!

Bara ta med fika och göra picnic vid manöverbanan då. Är det varmt så ta med massor av kylda drycker. Det håller humöret uppe. En helgs träning kan bli många timmar... och regnar det is eller är kallt så funkar varm oboy för att hålla värmen... =)

Då ber jag om ursäkt :pannkyss

lät bara konstigt blev medlem idag och ville direkt hyra en hoj... men my bad!

hoppas du hittar ngrn vänlig själv som hyr ut.. och lycka till på uppkörningen :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti