Öltråden!

Ahh min första fylla var på sån mellanöl. Har jag fått berättat för mig. Farsan hade lämnat en sån flaska obevakad och jag drack upp den. Jag var typ 1.5 år gammal. :D

Hahah har också gjort en sådan i typ den åldern. Man ska börja tidigt!

Edit: fast jag var nog en 3, lite på, för jag kommer nog ihåg det lite vagt... Dricker inte Lapin Kulta frivilligt än idag iaf!

Fast, i början på 70-talet var jag inte ens född på länge, knappt morsan heller föresten såatte, nej den minns jag inte. :)

Last edited:
Hahah har också gjort en sådan i typ den åldern. Man ska börja tidigt!

Edit: fast jag var nog en 3, lite på, för jag kommer nog ihåg det lite vagt... Dricker inte Lapin Kulta frivilligt än idag iaf!

Fast, i början på 70-talet var jag inte ens född på länge, knappt morsan heller föresten såatte, nej den minns jag inte. :)

Finns det något öl gjort på åland?

Det var falcon va? Njäe de har haft på pet ett tag. Föga lockande.

näe falcon har inte funnits på pet ett tag däremot har vi kört pripps blå på pet i omgångar (främst till restauranger) men pet kommer att bli varaktigt nu, både carlsberg, falcon och pripps kommer att tappas på pet i våran anläggning i falkenberg, dock föredrar jag öl på flaska alla dar i veckan, kändes skumt att halsa en export i en flaska gjord av plast:näsblod

japp.. Spendrups eller falken eller så var det bägge! Inte speciellt kul utveckling :näsblod

verkligen inte men jag tror att detta hänger ihop med ekonomi, det är helt enkelt billigare att hantera pet som återvinning än att ta hand om backar och flaskor.

Dom har börjat kränga pripps blå export i "runda" flaskoroch samtidigt sänkt procenten med 0.2. Det är förjevligt.

det har med alkoholskatten att göra, tror knappast att du kommer att känna av de 0.2% som försvinner (mätt i berusning), kolla priset priset på en t ex falcon export, vi tjänar inte ens en krona per såld liter pga av alla omkostnader och skatter per producerad liter, skulle tippa på att alla bryggerier i sverige sitter i samma sits.

Last edited:
näe falcon har inte funnits på pet ett tag däremot har vi kört pripps blå på pet i omgångar (främst till restauranger) men pet kommer att bli varaktigt nu, både carlsberg, falcon och pripps kommer att tappas på pet i våran anläggning i falkenberg, dock föredrar jag öl på flaska alla dar i veckan, kändes skumt att halsa en export i en flaska gjord av plast:näsblod

verkligen inte men jag tror att detta hänger ihop med ekonomi, det är helt enkelt billigare att hantera pet som återvinning än att ta hand om backar och flaskor.

det har med alkoholskatten att göra, tror knappast att du kommer att känna av de 0.2% som försvinner (mätt i berusning), kolla priset priset på en t ex falcon export, vi tjänar inte ens en krona per såld liter pga av alla omkostnader och skatter per producerad liter, skulle tippa på att alla bryggerier i sverige sitter i samma sits.
Näfan, jag hade nog inte märkt om det var 4% heller, det var just saken att dom sänkt med 0.2 :tungan.

Men nu vet jag varför, gött!

Har säkert redan nämnts, men jag tycker den tåls att nämnas igen:

newcastle-brown-ale.jpg

Köpte mig idag. Kilkenny, Gambrinus Premium, Karlovačko och Zlatopramen. Gott!

Gonzo flying dog. 8,7% Har bara hittat den på haket här i Göteborg. Fruktansvärt jävla smarrig.

http://honkiie.se/?p=417

När jag kopierade bilden från bloggen så tar den upp ungefär fjorton skärmar så jag tänkte det är lika bra att länka till bloggen istället. Kändes som en bild var ett måste eftersom att flaskan är ungefär lika grym som ölen.

Carlsbergs fyrprocentiga är så jävla god ibland, alla här ser smarta ut med sina öststats öl men Carlsberg är nog bäst ändå.

Jag har snöat in mig lite på Dugges, ett lokalt bryggeri i Mölndal (Gbg). Närproducerat är ju bra :)

Ah, kul! Jag har en Dugges påsköl på kylning därhemma. Ska avnjutas i helgen.
Jag har inte smakat nåt från det bryggeriet tidigare. Finns flera goda sorter förstår jag...?

Dricker annars mycket från Jämtlands, Nynäshamns och Brewdogs bryggerier.

Jag kontrar med Karlovacko.

Mycket god kroatisk öl som jag ibland blandar ihop med Krusovice :)

2186440e_0_+Fxpt.jpg

Lite OT: Snygg Karlovackobrud. Har jag fel, eller är det ärr från stygn jag ser under hennes ena tutte... ?

Last edited:
Själv dricker man Sink The Bismarck ölen 41% stark 400kr flaskan. Är en jävla stark öl måste ja säga ska defenitivt avnjutas som sprit inte som en vanligt kall öl :öl

Säg mig var jag kan köpa SinkTheBismarck för 400 kr !? Så beställer jag genast en back :tummenupp

Jag smakade just den på en ölprovning i fredags, och han som höll i arrangemanget hade beställt direkt från Skottland för 1000 kr/33 cl !

Säg mig var jag kan köpa SinkTheBismarck för 400 kr !? Så beställer jag genast en back :tummenupp

Jag smakade just den på en ölprovning i fredags, och han som höll i arrangemanget hade beställt direkt från Skottland för 1000 kr/33 cl !

Låter som att han är full av skit. Den kostar ju 400kr att beställa från tillverkaren. Om nu inte frakten går på 600kr så ljuger han eller så har han blivit blåst.

http://www.brewdog.com/product.php?id=47

Gonzo flying dog. 8,7% Har bara hittat den på haket här i Göteborg. Fruktansvärt jävla smarrig.

http://honkiie.se/?p=417

När jag kopierade bilden från bloggen så tar den upp ungefär fjorton skärmar så jag tänkte det är lika bra att länka till bloggen istället. Kändes som en bild var ett måste eftersom att flaskan är ungefär lika grym som ölen.
Spännande! Var har du handlat den sa du? Haket, som i gaybaren Haket vid Masthuggstorget, eller syftar du till lokala tjommebaren på valfritt hörn?

Ädit: Aecht Schlenkerla Rauchbier (nr 1359) är en riktig pärla som jag fått förmånen att smaka direkt ur bryggeriets kran i Bamberg, Düschkland. :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park