Öltråden!

Kan funka i vissa lägen men den är VÄLDIGT vaniljig vilket inte alltid passar sig.
Vill man ha fatlagrat av kraftigare karaktär rekommenderas Paradoxy från Brewdog, för oss som gillar rök är Paradoxy Smokehead (beställningssortimentet) en riktig hit!
Lagrat på ex whiskyfat från Islay och det känns :yoparty

Håller med, den är jävligt vaniljig. Men jag gillar den skarpt, älskar vanilj!:D Om vi säger såhär, jag är en av de där få som gillar vanilla coke...:gnissla

Lite OT!

Såg några öl på pet flaska idag! Är det nått nytt?

Lite OT!

Såg några öl på pet flaska idag! Är det nått nytt?
En beige flaska med kapsyl? Sailor!
Blev ruskigt lurad och trodde först att dem hade råkat ställa fram tomma flaskor, väger ju ingenting! :hihi

japp.. Spendrups eller falken eller så var det bägge! Inte speciellt kul utveckling :näsblod
attans, nu skulle man läst hela tråden innan man svara..aja! :)

Last edited:
Dom har börjat kränga pripps blå export i "runda" flaskoroch samtidigt sänkt procenten med 0.2. Det är förjevligt.

Jag har snöat in mig lite på Dugges, ett lokalt bryggeri i Mölndal (Gbg). Närproducerat är ju bra :)

På fest blir det mycket lättdruckna historier som Estrella, San Miguel eller Corona. När jag dricker för att det är gott håller jag mej till dom tjeckiska som Staropramen :tummenupp

Det var inte bättre förr

[YOUTUBE-ID]qmG6yZGCS4c[/YOUTUBE-ID]

Haha jag tror jag dör :D

Last edited:
En bra och en dålig sak.

Först den bra. Steenbrugges öler verkar inte vara nämnda i tråden och jag vill slå ett slag för Steenbrugge Blond. En riktigt god och fruktig belgare som tyvärr bara verkar finnas i beställningssortimentet och lite mer välsorterade pubar. Konstigt nog tycker jag den är som godast när den har stått till sig ett tag och skumkronan är försvunnen. Nåja, hett tips iaf!

Ett dåligt ölköp är nog Samuel Adams Utopias som kom ut kring jul. En skitfin flaska och många intressanta åsikter lockade till köp. Kolla bara på den här bilden (inte min på bilden).

2137586754_97dd9b60b6.jpg

Jag har en av de 9000 flaskor som släpptes 2009 i kylen och trots en prislapp på hela 1290:- så är det tveksamt om jag ens kommer att dricka det sista. Om jag ska beskriva den med tre ord så blir det; dyr, söt och spritstark.

Nä, ska man lägga många kronor på öl så känns Brewdogs Paradox som tidigare nämnts som ett mycket billigare och godare alternativ. Norska Dark Horizon är faktiskt också en riktig höjdare måste jag säga! Tydligen vinner den lite på lagring, men det är inget jag har provat själv så det låter jag vara osagt.

Ett dåligt ölköp är nog Samuel Adams Utopias som kom ut kring jul. En skitfin flaska och många intressanta åsikter lockade till köp. Kolla bara på den här bilden (inte min på bilden).

Jag har en av de 9000 flaskor som släpptes 2009 i kylen och trots en prislapp på hela 1290:- så är det tveksamt om jag ens kommer att dricka det sista. Om jag ska beskriva den med tre ord så blir det; dyr, söt och spritstark.

Nä, ska man lägga många kronor på öl så känns Brewdogs Paradox som tidigare nämnts som ett mycket billigare och godare alternativ. Norska Dark Horizon är faktiskt också en riktig höjdare måste jag säga! Tydligen vinner den lite på lagring, men det är inget jag har provat själv så det låter jag vara osagt.

Jag har velat testa den ända sen jag först läste om att den skulle komma ut! Kan du inte skicka en matsked eller två till mig, mest så att man får smaka?:)

Nu skall jag snart öppna mig en nalle öl. :p

167806746_e10899f531.jpg

(inte min bild, min är 0.33:a)

Fulöl, men bästa mainstream fulölen jag hittat iaf! :tummenupp

Har även testat en sån här mörker Harviestown "old engine oil" förut, som kanske skulle gå bra med blodigt grillat, men lite för mörk för min smak faktiskt...

IMG05503.jpg

Förra helgen dock bjöd en polare på en Robinson's chocolate tom:

choctomweb.jpg

Förbaskat goder den, måste helt klart köpa hem några. :)

Dagens bästa (t)råd! :tummenupp
En klassiker är alltid en Kilkenny... (som en viss person säger... "Nr 1678 på Systembolaget" aka. Apotek Röda näsan ...) :tungan

OH MY GOD! THEY'VE KILLED KENNY!!!

Näj, den gillas inte!

Jag har en av de 9000 flaskor som släpptes 2009 i kylen och trots en prislapp på hela 1290:- så är det tveksamt om jag ens kommer att dricka det sista.

Det ska du inte. spara den. Det är grymma vuxenpoäng att ha samlat på sig en massa exklusiva oöppnade trycker.

:tummenupp

Sierra Nevada Pale Ale som någon skrev är riktigt bra!

Amerikansk Pale Ales (inkluderar IPA, DubbelIPA och Barley Wine) är den typ jag håller högst. Jag introducerade Solid Gris däruppe med de tre han tipsade om. Flying Dogs Double Dog är nåt av det häftigaste som finns, Acme IPA och Stone IPA är riktigt bra och svenska Hantverksbryggeriets Bödeln är grym! Göteborgska Oceanbryggeriet har en fin IPA och här i Australien har de tre riktigt bra Pale Ales i äkta amerikansk stil: Little Creatures Pale Ale, Matilda Bays Fat Yak och Burleigh Brewing Companys The Duke's Pale Ale.

Jag saknar Systembolaget... :(

japp.. Spendrups eller falken eller så var det bägge! Inte speciellt kul utveckling :näsblod

Carlsberg Export finns också i grön PET-flaska.

Min största fråga till öltillverkare är varför fler inte kan ha skruvkapsyl!? :va Det är ju störtskönt med det (även om det kan vara kul att fippla av kapsylen med diverse tillhugg) - surt att Millers inte är så jädra god...

Estrella, Heineken och Carlsberg Export är nog mina tre favoriter. Det är "riktig öl" (aka. inte blaskiga) men för den delen inte så grova, lätta att dricka och goda :)
Och självklart helst på flaska (burk blir det när man tar en öl i duschen som för-förfest hehe)

Min största fråga till öltillverkare är varför fler inte kan ha skruvkapsyl!? :va Det är ju störtskönt med det (även om det kan vara kul att fippla av kapsylen med diverse tillhugg) - surt att Millers inte är så jädra god...

Det håller inte tätt lika bra och kräver då att konserveringsmedel tillsätts. Lätt sagt kan man säga att bra öl har riktig kapsyl, dålig har skruvkapsyl.

Någon som minns fulöl nummero 1.
Pripps blå på plastflaska:fyllisar
Nostalgi på hög nivå.
Tror den försvann i slutet av sjuttiotalet.
Har tyv ingen bild.

Någon som minns fulöl nummero 1.
Pripps blå på plastflaska:fyllisar
Nostalgi på hög nivå.
Tror den försvann i slutet av sjuttiotalet.
Har tyv ingen bild.

Ahh min första fylla var på sån mellanöl. Har jag fått berättat för mig. Farsan hade lämnat en sån flaska obevakad och jag drack upp den. Jag var typ 1.5 år gammal. :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park