Corona, budweiser, heiniken på flaska är grymmast
Du kanske har missuppfattat det hela lite; det här är öltråden där vi diskuterar just öl

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Corona, budweiser, heiniken på flaska är grymmast
finns det nån som inte bara smakar blask? vore grymt som måltidsdryck.3019561Jag dricker alkoholfri öl! Men jag vet inte vad den heter...
kopparbergs päron cider är sjukt god törstsläckare (öl blir man bara törstigare av ju)3019851Kopparbergs Cider, eller ja, svensk cider i öht. smakar jäst rövsvett och inget annat!
Ni som dricker det måste ha allvarliga fel, sök hjälp!
På tal om öl så är Andersson på 33cl glasflaska mycket god!
Som en motpol kan vi ta Sofiero som är mycket äcklig!
Jag dricker alkoholfri öl! Men jag vet inte vad den heter...
Becks nonalcoholic är GOOOD!!!
Jag bodde där i 8 år och har varit på Porterhouse många kvällar och dagarmen the blackstuff som jag refererade till är enbart Guinness..sedan finns det otroligt många andra stouts som är lika goda eller godare..men júst där pratade jag om Guinness.
Porterhouses egna stout är väldigt rökig i smaken..som en kopp eldigt smakande kallt kaffe
Något som alla borde prova (!) är den sk "Ladies Guinness" då man tar en slatt outspädd svartvinbärssaft i botten på glaset innn man häller på ölet. Riktigt gott om man tycker att Guinnessen är för besk..tar man enbart lite så lyfter det smaken utan att det blir sliskigt..men mer kan vara gott.dock blir det en helt annan dryck.
Som tea med eller utan socker...either you love it o you don't![]()
Kul att du till och med bott i Dublin. Själv har jag bara varit där som besökare. Har du goda kontakter där? Kan du inte övertala Porterhouse att öppna en svensk filial i så fall?
Kul att du till och med bott i Dublin. Själv har jag bara varit där som besökare. Har du goda kontakter där? Kan du inte övertala Porterhouse att öppna en svensk filial i så fall?
Jag har sjukt bra kontakter där..mest inom MCvärlden iof men jag skall se om jag inte kan tjata sönder Porterhouse ägare att öppna här i Sverige. Cheers![]()
Sen har vi ju Samuel Adams som finns i två varianter också. Värda att prova!
Jag har sjukt bra kontakter där..mest inom MCvärlden iof men jag skall se om jag inte kan tjata sönder Porterhouse ägare att öppna här i Sverige. Cheers![]()
Ja snälla, lova att du gör det! Det vore skitläckert med ett Porterhouse i Sverige. Jag hjälper gärna till om du bara lockar hit dem!
Dags att komma med lite fina tips för er som tycker att endast heineken rockar eller att guinnes är nåt man äter med sked. Kolla efter följande produkter om ni är testsugna!
Några av mina favoriter som finns att tillgå på bolaget.
Lager:
-Lundgrens lager, bästa lagern till husmanskost.
-Åbro bryggmästarens pilsner, perfekt till fiskrätter och sommarmat.
-Pilsner Urquell, ursprungspilsnern nr ett med skön beska.
-Hell, jämtlands bryggeri, superb färsköl med stor beska men ändå fruktig.
-Nils oskar god lager.
Ale:
-Fullers discovery, en bra "under matlagningen öl". Bra för lagerdrickaren som vill prova ale.
-London pride, en bra alkoholsvag bitter.
-Fullers ESB, en av de bästa! Fin kraftig smak med en lätt sötma som döljer beskan.
-Oppigårds golden ale, grym besk svensk ale.
-Fuller's 1845, en kraftig "bottle conditioned" ale, med karamelltoner.
-Red seal ale, smakrik den med.
-Nils oskar india ale, fruktig men smakrik.
-Wisby klosteröl, frisk ale med kolatoner.
-Sierra nevada indian pale ale, tillfälligt på bolaget! Tjöp.
-Sierra nevada pale ale, en fruktig klassiker.
-Nynäshamns bedarö bitter, ja, en bitter ale helt enkelt.
-Sierra nevada bigfoot, tuff, tuffare, tuffast!
Porter/stout:
-Carnegie porter, en av de bättre och dessutom svensk.
-Fullers london porter, absolut nr ett!
-Slottskällans imperial stout, tunga grejer.
-Jämtlands porter.
De flesta av dessa är godast på fat, så besök gärna pubar som har stort sortiment. Tyvärr är det försvinnande få som har det idag... Ni som bor i Örebrotrakten har Bishops arms med kunnig och intresserad personal (inte alla bishops som har det) och ni som håller till i Gbg trakten har den übergrymma The Rover på andra långgatan.
Bishop Västerås var bra för några år sedan, men hur det är nu vet jag inte.
Så fort ni ser något på fat som kommer från något mikrobryggeri i sverige så tycker jag att ni ska ta tillfället att prova! Dugges, Oppigårds, Närke kulturbryggeri, Västerås hantverksbryggeri, Nynäshamns ångbryggeri etc. Det kommer så mycket bra från de olika producenterna som aldrig når bolaget. Synd.
Passa på att fynda när bolaget har olika teman när de släpper nyheter osv. Förra året kom det en hel drös sorter från USA (bla Rogue-bryggeriet) som var helt suveräna!
Ut och prova öl med er!!
Edit: Jo, vill man dra en riktig fulfylla så är mariestads sommarbrygd en bra burköl också! Perfekt att kompisgrilla med eller som eftergräsklippningenöl! All öl har sin plats och tid.
Härligt att läsa en förtecknign med rakt igenom kvalitetsöl. Och mikrobryggeriernas öl är som sagt nästan alltid väldigt goda eftersom de drivs av entusiaster. Här är en länkförteckning till svenska mikrobryggerier http://www.sigtunabrygghus.se/laenkar.htm
Länken är hämtad från Sigtuna Brygghus hemsida. Sigtuna Brygghus drivs förresten av Håkan Lundgren som tidigare skapade Lundgrens lager, fast då på annat bryggeri.
Falcon Bayersk e åsså god.
.
Gah jag missade att skriva min favvo öl :buga
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick
Foto: Bilprovningen Nu ä... |
|
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman, Transpo... |
![]() |
Idag inleds nationella potthålsveckan
I år äger Nationella Potthå... |
![]() |
Nationella Potthålsveckan 1-7 maj
Det är återigen dags för Na... |
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |