Öland tur å retur intressekoll

Anjoner

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Hoj
BMW S1000RR
Vi e tre personer som pratat lite om att åka till öland tur å retur på en å samma dag..
Avfärd får väl bli tidig morgon å hemkomst blir när det blir.. kanske kan ta en natt på öland om det händer nåt roligt där..
Det som väntas på e lite varmare i vinden på morgonen å roligt folk..

Så e det fler som e intresserade av att följa med så hojta till.. ju fler personer som e inblandad desto mer planering behövs ju..

offtopic
va det du som jag gasade lite med idag efter sjöbo mot fristad? :)

Last edited:
Vi e tre personer som pratat lite om att åka till öland tur å retur på en å samma dag..
Avfärd får väl bli tidig morgon å hemkomst blir när det blir.. kanske kan ta en natt på öland om det händer nåt roligt där..

Så e det fler som e intresserade av att följa med så hojta till.. ju fler personer som e inblandad desto mer planering behövs ju..

Helt klart intressant men tycker helt klart att vi ska ta en natt på Öland, lördag till söndag. Åkte en sån resa förra året och bodde då på hotellet i borgholm, har för övrigt en mycket trevlig nattklubb med en fin uteserva med utsikt över havet. 40 mil på en dag är helt okej men 80 mil blir bara jobbigt i slutet på dan tror jag. Kul idé:tummenupp

Helt klart intressant men tycker helt klart att vi ska ta en natt på Öland, lördag till söndag. Åkte en sån resa förra året och bodde då på hotellet i borgholm, har för övrigt en mycket trevlig nattklubb med en fin uteserva med utsikt över havet. 40 mil på en dag är helt okej men 80 mil blir bara jobbigt i slutet på dan tror jag. Kul idé:tummenupp

finns de några vägar som svänger till öland då? stora motorvägar tar ju dö på en..?

finns de några vägar som svänger till öland då? stora motorvägar tar ju dö på en..?

Beror nog bara på hur mycket tid man lägger ner på att hitta dom innan man åker. Små vägar finns det alltid, och med små vägar så blir det ett måste till övernattning då det kommer ta allt för lång tid annars.

Svenljunga, Tranemo, Anderstorp, Värnamo, Lessebo, Kalmar och sen Borgholm.
Går att hitta mycket fina vägar runt dessa ställen.

Last edited:

:tummenupp Helt klart intressant:tummenupp , bara att hojta till när det blir dax.

Tjena!

Vore jätteintressant! Är oftast ute och kör ensam och det
är inget kul. Hakar gärna på :tummenupp

offtopic
va det du som jag gasade lite med idag efter sjöbo mot fristad? :)

Jajjemen det va jag :hej

Det va roligt att det var såpass med intresse iaf.. då får vi spinna vidare så det blir klubbat..

Fler ideér e bara att skriva ner..
Andersson du verkar ju ha koll på detta.

Hotell bör vi väl förhandsboka platser på å sånt.

Last edited:
Jajjemen det va jag :hej

Det va roligt att det var såpass med intresse iaf.. då får vi spinna vidare så det blir klubbat..

Fler ideér e bara att skriva ner..
Andersson du verkar ju ha koll på detta.

Hotell bör vi väl förhandsboka platser på å sånt.

ska man göra en sådan här tripp får man ju lägga en massa tid på att studera kartor, för vägen till öland e ju typ lika tråkigt som vägen till malmö, bara raksträckaaaaaaaaaaaa....... visst de kan väl vara kul att åka fort ibland men gör man resan enbart som rolig nöjjes tripp så är de ju inte fel om man får åka lite mc me och inte bara transportera sig... eller är jag ute å seglar? var länge sedan ja var på öland, hemresan därifrån verkligen spöregnade de så kanske därför jag kommer ihåg att vägen var så förbannat tråkig.:D

ska man göra en sådan här tripp får man ju lägga en massa tid på att studera kartor, för vägen till öland e ju typ lika tråkigt som vägen till malmö, bara raksträckaaaaaaaaaaaa....... visst de kan väl vara kul att åka fort ibland men gör man resan enbart som rolig nöjjes tripp så är de ju inte fel om man får åka lite mc me och inte bara transportera sig... eller är jag ute å seglar? var länge sedan ja var på öland, hemresan därifrån verkligen spöregnade de så kanske därför jag kommer ihåg att vägen var så förbannat tråkig.:D

våran lilla idé från början va att det kan va roligt att åka öland tur å retur på en dag.. å väl på öland givetvis ett varv runt ön.. man får ju nästan en heldag där.. Men jag håller med om att själva mc-åkningen inte lär vara så där jätte rolig när man närmar sig borås.. men jag tror att en såpass tuff men rolig resa kan ge bra kompisar..
Övernattning med hotell å lite öl har jag absolut inget emot :tuttar
Det e bara det att jag tror att många hoppar av då eftersom att det då krävs en helt annan ekonomi att kunna slänga bort på en helg..

Men alla ideér e bra ideér så se till att brainstorma å säg vad ni tycker så det kan bli nåt roligt gjort med folket från borås med omnejd. :yoparty

För mig spelar det ingen roll om vi övernattar eller inte, men det vore ju skitkul att dra nån pilsner på öland givetvis, men då får man nästan boka nu som sagt var.....

Själva körningen är det jag är ute efter, speciellt en solig dag,
finns inget bättre :-) Stanna och äta nånstans på vägen och så.....

Väldans bra idé detta.

//Mikael

För mig spelar det ingen roll om vi övernattar eller inte, men det vore ju skitkul att dra nån pilsner på öland givetvis, men då får man nästan boka nu som sagt var.....

Själva körningen är det jag är ute efter, speciellt en solig dag,
finns inget bättre :-) Stanna och äta nånstans på vägen och så.....

Väldans bra idé detta.

//Mikael

www.strandborgholm.se Dubbelrum med extrabädd 1590:- under högsäsong med fri tillgång till bastu och pool inkl. frukostbuffé.
Får nog faktiskt säga som så att jag avstår om det inte blir övernattning, ett annat alt. är ju att hitta ett vandrarhem så har vi bostaden betald för ca:200:-/gubbe:tummenupp

Last edited:
www.strandborgholm.se Dubbelrum med extrabädd 1590:- under högsäsong med fri tillgång till bastu och pool inkl. frukostbuffé.
Får nog faktiskt säga som så att jag avstår om det inte blir övernattning, ett annat alt. är ju att hitta ett vandrarhem så har vi bostaden betald för ca:200:-/gubbe:tummenupp

Ojojoj, i värsta fall får det väl bara bli en dagstur då....
Kanske kan gå ut här i stan nånkväll och lära känna varann.

Det vore väl trevligt...?

Ojojoj, i värsta fall får det väl bara bli en dagstur då....
Kanske kan gå ut här i stan nånkväll och lära känna varann.

Det vore väl trevligt...?

Är med på all sorts åkning, tycker att det har varit väldigt dåligt med upplägg här när folk är ute o åker. Söndag ska ju bli gott väder, motogp på söndag och fest på lördag gör att jag inte sticker förrän efter gp:et.

Vi får väl ta med tältet till öland annars (alt. på camp.) Tillsammans med en engångsgrill så kan det bli kanon.

Annars har Eagle Riders har rally på söndag. svinkul att tävla mot varandra i sjuka grenar, på fina, slingriga vägar!:tummenupp

Jag och Ewwe är på om det blir övernattning! Är båda helt inne på din idé Andersson. Hotell är ju att föredra, då slipper man den extra packningen som tält och sov-rullen m.m innebär...

Jag och Ewwe är på om det blir övernattning! Är båda helt inne på din idé Andersson. Hotell är ju att föredra, då slipper man den extra packningen som tält och sov-rullen m.m innebär...

Aha, läste nog fel ang Anderssons inlägg, trodde INTE han ville övernatta
på hotell. Okej, då är jag med, hehe.

Annars har Eagle Riders har rally på söndag. svinkul att tävla mot varandra i sjuka grenar, på fina, slingriga vägar!:tummenupp

Eagle Riders ,,, rally ,,, har vart med på ett innan ,, å guuuuuuuuuuuud va långsamt det gick, men kul e det säkert, om du har 3 hjul på bågen så slipper du vurpa ,,, jajaja ,, jag sket i det efter en stund iaf å drog på i mitt tempo å hann med allt det jag ville göra ,, hoppas dom hinner tebax till nästa "rally" ,, det var ju 1 år sen :gnissla

Eagle Riders ,,, rally ,,, har vart med på ett innan ,, å guuuuuuuuuuuud va långsamt det gick, men kul e det säkert, om du har 3 hjul på bågen så slipper du vurpa ,,, jajaja ,, jag sket i det efter en stund iaf å drog på i mitt tempo å hann med allt det jag ville göra ,, hoppas dom hinner tebax till nästa "rally" ,, det var ju 1 år sen :gnissla

hade alla hållt ditt tempo hade 7 dagars veckor itne behövts, man hade hunnit me de man ville på 4 och ändå kunna gå runt i sina träskor och se ut som välrdens segaste människa:)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman