ÖL +Tyskland

Status
Ej öppen för fler svar.

Kara

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Kawasaki ZXR 400
Jag ska ner till tyskland och köpa mig lite öl i natt.

Max ligger på 110 liter starköl men vad går cider under för kategori.
Är det forttfarand öl eller går det som vin?

Tacksam över ett snabbt svar. :tummenupp

Cider med alkoholhalt som öl går under kategorin öl. Riktig cider=äppelvin går som vin

Var ska du handla någonstans? Hemsida? Berätta gärna mer om din planering. :)

åker i morgon kl 0200, det bär sedan iväg mot färjan i helsingborg och vidare till rödby. Ska handla på Calles en liten bit in i Tyskland. Massa öl och 10 liter Jeltzin haha

0200 i natt, Ska nog ta en lite tur till sängen innan kanske

Last edited:
Finns ingen fast gräns för hur mycket du får ta med inom EU så länge du kan gör det troligt att det är för eget bruk.
Det dom allra flesta torskar på är överlast om man inte är stammis så att tullen har noterat regnummer sen tidigare resor.
Kompisen fick ringa efter en taxi för att lasta över en del av drickat innan han fick fortsätta, gjorde upp med taxi-chaffisen att köra till nästa avfart där han sedan lastade tillbaka:D

Det är bara generella riktlinjer. Du kan ta med dig i stort sett hur mycket som helst så länge du inte överlastar.

Vi handlade till vårt bröllop och hade minst 30l sprit, 200liter vin m.m.

Vikten är det enda du skall tänka på. Du skall ju gifta dig om en månad om tullen frågar!

Kom ihåg att lägga in några brädlappar i bakfjädringen på kärran. Tullen är mindre nyfikna om bilen inte går med fronten upp i skyn när ni passerar. :hihi

Det är bara generella riktlinjer. Du kan ta med dig i stort sett hur mycket som helst så länge du inte överlastar.

Vi handlade till vårt bröllop och hade minst 30l sprit, 200liter vin m.m.

Vikten är det enda du skall tänka på. Du skall ju gifta dig om en månad om tullen frågar!

Är det bara riktlinjer? Det är inte så att tullarna öppnar upp en burk bögsmisk på min stjärt om jag kör genom tullen med 100 flak öl och 50 l sprit? Dvs så länge maxlasten inte överskrids...

Är det bara riktlinjer? Det är inte så att tullarna öppnar upp en burk bögsmisk på min stjärt om jag kör genom tullen med 100 flak öl och 50 l sprit? Dvs så länge maxlasten inte överskrids...

Stämmer. Det finns inga begränsningar om hur mycket du får föra in från ett annat EU-land så länge du kan styrka att det är för eget bruk. Och det räcker med att du skall ha fest...

Vi åker två ggr per år och då lastar vi ca 20flak öl, 20 liter sprit och ca 50l vin i en V70. Har aldrig blivit stoppad.

Kör på ;):tummenupp

Stämmer. Det finns inga begränsningar om hur mycket du får föra in från ett annat EU-land så länge du kan styrka att det är för eget bruk. Och det räcker med att du skall ha fest...

Vi åker två ggr per år och då lastar vi ca 20flak öl, 20 liter sprit och ca 50l vin i en V70. Har aldrig blivit stoppad.

Kör på ;):tummenupp

Sist jag åkte och hämtade en motorcykel så "råkade" det slinka med 100 flak i min skåpbil. Men den var inte speciellt nerlastad för det. Tullaren tittade bara lite på mig när jag körde igenom så det var lugnt...:fyllisar
Kan vara bra att veta nästa gång man ska ha "fest".

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC