Ökad säkerhet på bankörning samt en film med västfolk

ZS - Jag tror inte alla tänker så. Det är nog många som är så körkåta så dom skiter fullständigt i vilken grupptillhörighet dom passar i. Vilket i sig skapar dessa problem.....tror JAG.:)

Zilversurfer skrev:
2336157 *ASG*

Bra skrivit, tack!

Men varför inte helt enkelt boka in sig i rätt J-a grupp? Ska det vara så svårt? Finns det inte plats i tex gul, så får man avstå.

Jag själv när jag började med Bankörningar ala Vilda Western, boka jag mig inte i Röd, Blå bara för det var fullt i Gul - jag avstod!
Ja det är ju en självklarhet, men om man nu tex vill köra i vit grupp men känner att man inte riktigt har samma höga tempo som dom andra så borde man ha en väst på sig för allas säkerhet.

JKay skrev:
2336196 ZS - Jag tror inte alla tänker så. Det är nog många som är så körkåta så dom skiter fullständigt i vilken grupptillhörighet dom passar i. Vilket i sig skapar dessa problem.....tror JAG.:)
Japp så är det.

Last edited:
En idé är ju att bara ta in "nya" under dem första körningarna, dvs til introt. Ta inte in fler sen under säsongen. Då har man bara nybörjare under första körningarna som sedan blir alltmer duktigare. Som det är nu kan det komma in nya under säsongen som inte kört tidigare och då blir gruppen spretigare. För det är ju så att hänsyn inte tages i den utsträckning som önskas typ. Då finns ju inte samma behov att köra med västar då ju. Viktigt är väl att få så jämna grupper som möjligt. Det borde ju inte vara några som helst problem att fylla grupperna med det kravet.

jag vet

väst alternativet på ring knutstorp

varvtider
mer än 2minuter = svart väst.
1.40 = grön väst
1.30 = blå
1.20 = gul
1.15 = lila med röda prickar
1.10 = röd
1.08 = grön med vita linjer
1.06 = blå med råsa elefanter
1.04 = röd med svarta lijner horisontelt
1.02 = gul med svarta prickar
1.00 = man slipper väst.

:tomten

Kungen skrev:
2336506 väst alternativet på ring knutstorp

varvtider
1.40 = grön väst
1.30 = blå
1.20 = gul
1.10 = röd
1.00 = man slipper väst.

Och om det regnar har man syd-väst....

Nej du visst kan man skoja om detta men du liksom ZS som är aktiva i SMC borde väl tänka på allas säkerhet.

GSXR1100R skrev:
2336590 Och om det regnar har man syd-väst....

Nej du visst kan man skoja om detta men du liksom ZS som är aktiva i SMC borde väl tänka på allas säkerhet.

Syd-Väst. klockrent..

jorå jag håller med dig. jag kunde dick inte låta bli att dra tråden till ytterligheterna.

Kommer man på ett bra sätt för att fixa till detta med västerna så är det en mycket bra idé

man kanske kan göra det så enkelt att man erbjuder väst till de som vill och när depå chefen ser att det är en person på banan som det ser osäkert ut för att han vinkar in honom (henne) och be de ta på sig en väst med en bra förklaring på varför..

vi kommer aldrig komma åt 100% som behöver väst. men kan vi komma åt de som vill ha samt de som depåchefen anser behöva en väst tycker jag vi är på god väg.

Jag vill ha väst!!! Klär bra i det har jag hört....... vill juh ha napp även på banan ...... muhahahahahahahaha
Kungen skrev:
2336658 Syd-Väst. klockrent..

jorå jag håller med dig. jag kunde dick inte låta bli att dra tråden till ytterligheterna.

Kommer man på ett bra sätt för att fixa till detta med västerna så är det en mycket bra idé

man kanske kan göra det så enkelt att man erbjuder väst till de som vill och när depå chefen ser att det är en person på banan som det ser osäkert ut för att han vinkar in honom (henne) och be de ta på sig en väst med en bra förklaring på varför..

vi kommer aldrig komma åt 100% som behöver väst. men kan vi komma åt de som vill ha samt de som depåchefen anser behöva en väst tycker jag vi är på god väg.

Mr K skrev:
2336819 Jag vill ha väst!!! Klär bra i det har jag hört....... vill juh ha napp även på banan ...... muhahahahahahahaha

Hörru nu var det ingen väst med nitar och fransar på som custom knuttarna använder. :pannkyss

Mr K skrev:
2336828 sluta med morfinet.......... eller skicka skojjiga MMS:fyllisar

du har ju bytt nummer nu och jag har tjablat bort ditt nya
ge hit det. nyyyyyy

Jag kan börja skriva upp alla konstiga drömma jag har om dagarna och nätterna.

du o jag Mr K ensamma på en strand i polen.
så börjar en dröm.

finns även en dröm med Micke i mitten. vill jag hels inte beärtta så mkt om.

Last edited:
Kungen skrev:
2336506 väst alternativet på ring knutstorp

varvtider
1.40 = grön väst
1.30 = blå
1.20 = gul
1.10 = röd
1.00 = man slipper väst.

Myyyycket färger du fick med gamle man, vad är det för piller du knaprar på :7peta :hihi

Kungen skrev:
2336830 du har ju bytt nummer nu och jag har tjablat bort ditt nya
ge hit det. nyyyyyy

Jag kan börja skriva upp alla konstiga drömma jag har om dagarna och nätterna.

så börjar en dröm.

Say no more PLEASE!!!! :eek::eek::eek::skrämd :jisses:skrämd:skrämd :jisses:galen:galen:galen

Kungen skrev:
2336830 du har ju bytt nummer nu och jag har tjablat bort ditt nya
ge hit det. nyyyyyy
.
Fixxat ...... Master
Kungen skrev:
så börjar en dröm.
Vem är den 3e????
Kungen skrev:
ok ..... skicka den på PM ....

*Superlight* skrev:
2336864 Say no more PLEASE!!!! :eek::eek::eek::skrämd :jisses:skrämd:skrämd :jisses:galen:galen:galen
mes .... du e bara avis ..... jmuhahahahahahahahahahahhhaah

Last edited:
försökte skicka det på ett PM men det kom fram att man får inte skriva så många fula ord på ett pm. :va

Kungen skrev:
2336658 Syd-Väst. klockrent..

Ja det verkar vettigt, som du skriver är det bra att man förklarar varför oxo, men detta löser sig säker när man inser värdet av att synas i gruppen.

GSXR1100R skrev:
2336976 Ja det verkar vettigt, som du skriver är det bra att man förklarar varför oxo, men detta löser sig säker när man inser värdet av att synas i gruppen.

Precis och ju mer man använder det ju mer natruligt blirdet med tiden. så detta är ett förslag jag tycker vi tar till sydskanesemse och ser vad de säger.

Vi har under många år i SMC testat olika former av västar och andra prytlar
vi har kommit fram till att de T-shirt vi använder nu är bäst.
en äst med karborre funkar kanonbra 1 sässong och de med dragkedja repar man tanken på (jo man kan sätta den bak och fram men dragkedjan går ner iaf och sedan har du en väst runt halsen på dig)

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park