Öka intresset för RoadRacing ...

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
En tanke som troligtvis varit uppe för men behöver förfriskas. Hur kan vi få upp intresset för RR?

En tanke som slagit mig, då företaget jag jobbar på just nu ställer ut på en mässa med otroligt dåligt intresse, är att "annonsera". Vi alla gynnas av att intresset ökar. Fler intäkter till arrangören, större sponsorchanser för förarna och framför allt, B-kändis stämpel i hemkommunen. :banana

Ett förslag som jag tro är genomförbar, inte kostar nämnvärt men som kan ge utslag är att arrangören upprättar en affisch ett bestämt antal dagar innan tävlingen. Arrangören lägger upp denna affisch digitalt på en bestämd plats (SH?, arrangörens hemsida?). Vi som deltar kan sedan komma åt denna och skriva ut den. Denna kan sedan sättas ut på olika reklamplatser runt om i närheten där man bor.

Visst är det lite arbete för deltagarna men för det första så är det helt frivilligt om man vill göra det, för det andra så tror jag att intresset ökar iom att folk får reda på att sporten finns och för det tredje så tror jag det är lättare att hitta sponsorer när de troligtvis vet vad du talar om.

En annan viktig sak på dessa eventuella affischerna är att det lämnas en förutbestämd ruta i förutbestämd storlek tom så den enskilde kan lägga till sin logga eller eventuell sponsor. All exponering är bra.

Bara en tanke ...

/Johan #47 R600

Jag tycker det låter som en klockren idé :tummenupp Vill man generalisera lite mer så kan man ju ha en grundmall som alla arrangörer använder, så blir det ännu enklare varje gång. Det borde ju Svemo kunna prestera, det vore verkligen att jobba för sporten!

Webradio borde införas för alla race också, så att dom som nappar på affischen iaf kan följa det som händer även om dom inte har möjlighet att åka till banan.

Mediagymnasier borde ju kunna engageras för att göra lite reportage om tävlingarna också. Antingen lägger man bara ut dom på Youtube, eller så skickar man dom till lokaltv, olika lokaltidningar mm.

Lite roligt faktiskt att du tänkte på detta ungefär samtidigt som jag:)
Gick på jobbet och funderade på att det borde ha suttit något på Ica här Ang ERF 8 timmars!

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien