Öhlins, WP, Wilbers...

Ballou

300 pounds of heavenly joy
Gick med
30 Apr 2004
Hoj
CBR600RR -08
Eftersom säsongen är över så smides planer över hur man på effektivast sätt blir pank innan nästa säsong ens börjat. Har en helt original CBR600RR road racing edition som ska få bling bling under vintern. Överst på dagordningen står fjädringen, vad är kostnadseffektivast? Finns det något som både är billigt och bra? Original är säkert svaret på det men nu gäller det bling bling och hur man effektivast får mest valuta ur en allt tunnare plånbok. Likaså är en Power Commander med i planen, finns det något alternativ? Tips på inköpsställen mottages tacksamt, kan tillägga att jag har bra kontakter med USA och kan handla därifrån utan betungande tullavgifter.

Ska re vara bling bling för bling bling´s skull. Så är det Öhlins som gäller.
Svensson vet inte va Wilbers eller WP är för något.

Prestandamässigt så tror jag inte det är något större skillnad.
Förutom att det e många som kör med Öhlins och det är lättare att få hjälp med inställningar, fjädrar mm av andra som har samma lika.

edit: Skön avatar föresten. Från den gamla klasiska filmen "Cat Balou".

Jag är Kid Shelleens okända brorsa, kör hoj lika illa som han prickskjuter. Får väl bli ÖHLINS FRÅN USA då, skiljer hiskeligt i pris. Tänkte även pröva Bazzaz performance istället för Power Commander.

Ska re vara bling bling för bling bling´s skull. Så är det Öhlins som gäller.
Svensson vet inte va Wilbers eller WP är för något.

Prestandamässigt så tror jag inte det är något större skillnad.
Förutom att det e många som kör med Öhlins och det är lättare att få hjälp med inställningar, fjädrar mm av andra som har samma lika.

edit: Skön avatar föresten. Från den gamla klasiska filmen "Cat Balou".

Jag är sugen, men är tveksam till att man har tid att hålla på att ställa in TC, sedan har jag dålig erfarenhet av QS. Det kan bli dyrt om man inte har den rätt intälld. Tror dock att jag satsar på lambdan.

Blir det hela paketet med "lambda", QS och TC?

Var riktigt sugen på en sån för något år sedan men sen drog dollarn i väg till en larvig nivå.

för mig som inte är så insatt i detta så undrar ja hur står pris skillnaden är mellan öhlins och WP ? är det jätte stor skillnad eller ligger de ganska lika ?

öhlins, wp

samma pris i princip.
som Eskilsson säger fördelen med öhlins är att det är lättare med service och att hitta siffor och inställningar. Men samtidigt coolt och vara lite annorlunda än alla andra.

Glöm ej bort K-tech, riktigt feta grejer, många i England åker med k-tech.

Om du vill ha quickshifter men inte har tid att ställa in den.
Skaffa DWE.
Bara montera och köra. Jag körde med min i två är utan ett enda problem.

Nu har jag en cordona-brytare som koplas direkt till kitt-boxen. Funkar också utan problem.

DWE´n är desutom till salu.

DWE satt på en CBR1000RR som jag körde, pajade växellådan totalt. Troligen handhavande fel, men QS är för mig en risk jag inte har råd med.

Om du vill ha quickshifter men inte har tid att ställa in den.
Skaffa DWE.
Bara montera och köra. Jag körde med min i två är utan ett enda problem.

Nu har jag en cordona-brytare som koplas direkt till kitt-boxen. Funkar också utan problem.

DWE´n är desutom till salu.

tc är rätt lätt att jobba med,behöver en hjulsensor bak och en fram och ange max avvikande värde emellan de,tänk på att vid nerlägg blir hjulen mindre i diameter och har en större avikelse då.en del system har tiltsensor som man kan ange flera värden med då.
ölins för att det är lätt att jobba med som folk säger.
qs,cordona är ju lite justering av gp brytaren innan den blir bra och kräver lite justering då och då.då hade jag hellre valt powercommanders egen brytare och minst 60 ms i tid eller dwe brytaren,de funkar bra oxå.
powercommander 5 istället för bazzaz istället kanske.
jag hade köpt däck istället för bling för pengarna förutom kanske en standard powercommander för den ger en bättre gång

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup