Öhlins styrdämparfäste. Piratkopior eller liknande?

Sir:C

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R 1000 K6 banhoj/KTM 530 -08
Som sagt finns det att få tag i billiga fästen till Öhlinsdämpare?
Eller måste man punga ut med 3500 för att få ett.:näsblod

Smöra dig in hos nån anställd, de har ju 40-60% rabatt har man ju hört.....:yoparty

(jobbar dock själv inte där)...

Sömra för någon anställd hade ju vart jävligt bra om dom inte lyste med sin frånvaro.

Rita ett eget fäste i CAD låter lite väl avancerat för mig..
Är det något du provat själv? Isf hur svårt är det att få till allt med alla mått och sånt?:va

Sömra för någon anställd hade ju vart jävligt bra om dom inte lyste med sin frånvaro.

Är det något du provat själv? Isf hur svårt är det att få till allt med alla mått och sånt?:va

Du har en hoj för 150.000. Vill du chansa med en piratkopia?

Det med CAD var nog menat som ett skämt. Ingenjörer å dyligt använder det när dem bygger hus å bilar typ... :pannkyss

Det med CAD var nog menat som ett skämt. Ingenjörer å dyligt använder det när dem bygger hus å bilar typ... :pannkyss

hmm vad är skillnaden på en hoj o bil?

BTW ditt tangentbord är garanterat ritat i ett Cad-program,
justja, din säng med, oh glömde, din spis o din cykel o din kamera
o din skärm o dina skor hmm typ allt e ritat i cad-programvara innan produktion :)

Rätta dig lite.

Hans motorcykel kostar på sin höjd 85000kr.

CAD kan man lära sig baserna och lyckas göra såna saker ganska enkelt.

Jag är utbildad i CAD och många här på forumet kan med det. Dock mins jag inte hur man använder det.

Har själv planer på att fixa ett nytt fäst till min Öhlinsdämpare. Tänkte be en kompis om hjälp för att göra ett fäste runt gaffelbenet för ena änden av dämparen. Andra änden skulle ju bara vara att montera i någon fast del tex ramen sen.

3119518 Du har en hoj för 150.000. Vill du chansa med en piratkopia?

Åh fan, nu måste jag ta och löneförhandla, visste inte att man låg på ingenjörsnivå :D :tummenupp

e-Bay i UK

Stötte oxå på samma problem i våras efter att fått tag på en ny styrdämpare utan fäste för ca 780:-

Efter att lånat en bekants fäste och börjat tillverka ett eget, hittade jag ett fäste till en -06 zx10r (har en -04 själv) dessa stämde inte med styrkronan men blev betydligt enklare att fästa detta med lite fulmeck några distanser osv så sitter min styrdämpare på plats, till en total kostnad av 970:- (ord.pris ca 5300:-) och ca 2 timmar i garaget.
Har kört flera hundra mil efter vägen och ett flertal RR-träningar, funkar klockrent.

Skroten i UK som hade fästet heter Blacksbikeshop.co.uk de skickar till Sverige i brev för billigt och snabbt porto, inom EU= momsfritt, ingen tull

:yoparty Lycka till:tuttar

Bifogat

• MC-bilder20070821 001a.JPG
    MC-bilder20070821 001a.JPG
    102.8 KB · Visningar: 142
  • MC-bilder20070821 002a.JPG
    MC-bilder20070821 002a.JPG
    123.8 KB · Visningar: 131
Stötte oxå på samma problem i våras efter att fått tag på en ny styrdämpare utan fäste för ca 780:-
Skroten i UK som hade fästet heter Blacksbikeshop.co.uk de skickar till Sverige i brev för billigt och snabbt porto, inom EU= momsfritt, ingen tull
:yoparty Lycka till:tuttar

Sidan verkar inte fungera för mig.
Finns firman kvar?

kontakta öhlins kanske?!? eller nån som renoverar öhlins.jag köpte nytt fäste till min r1 styr dämpare för typ 300:-

kontakta öhlins kanske?!? eller nån som renoverar öhlins.jag köpte nytt fäste till min r1 styr dämpare för typ 300:-

Jag har vart in på den lokala öhlins återförsäljaren och dom vill ha 3500 för enbart fäste..
Du får gärna säga vart du fick ditt ifrån eller Pma om du vill.
300 är ju fan nästan gratis i jämförelse börjar snart fundera om man skulle köpt en R1 ist dom regnar det ju nästan dela till...billigt också.

Öhlinsanställda kanske lyser med sin fråånvaro... men jag känner iaf en av dom.... Måste bara köpa en fetare hoj så det är värt att köpa dämpare..... :)

Tror iofs inte att det är just fästet som Öhlins gör så mycket bättre än andra.

Det med CAD var nog menat som ett skämt.
Det skulle jag väl inte utgå ifrån, så komplicerat är det inte. Det tar en stund att lära sig de där programmen, men när man väl fått kläm på det är det inte så svårt. Det är dock inte helt gratis att få en firma att tillverka enstaka exemplar av saker, setup-tiden är det som kostar.

Nyheter
Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard