Öhlins fjädrar

Chrille skrev:
Orsaken till att man hör bra grejer om öhlins är vårt svenska tunnelseende på den fronten.

Wilbers, som wemi säljer har extremt många framskjutna placeringar inom racing ute i världen. Här i Sverige kör tex Jan Greven med dom och det går rykten om att Öhlins gaffel-kit ratas av vissa i Veidec-toppen till fördel för wilbers. Detta är dock bara skvaller som jag inte vet mera om än att jag fått höra det vid något tillfälle....

Det var satan va du predikar.. :)
Har du aktier i wemi eller ?

Åk och handla en kopplingskorg till din sukka nu.. så du inte står där med pengar till tävlingsavgiften utan hoj.. :tummenupp

/KetogaN

Nja, jag har ju även snackat Wirth. När jag nu har snackat om Wilbers och Wirth så har jag inget mer att prata om som jag har personliga erfarenheter av.

Till en landsvägshoj hade jag köpt Wirth.....

Påminn mig inte om kopplingskorgen, jag drömmer mardrömmar. Borde kolla leveranstiden på ett sådan as...

Chrille skrev:
Nja, jag har ju även snackat Wirth. När jag nu har snackat om Wilbers och Wirth så har jag inget mer att prata om som jag har personliga erfarenheter av.

Till en landsvägshoj hade jag köpt Wirth.....

Påminn mig inte om kopplingskorgen, jag drömmer mardrömmar. Borde kolla leveranstiden på ett sådan as...

Om man får fråga, vad ligger då kostanden för ett par till min SuperSporthoj ( :rolleyes: )??

Jag är tveksam till att de har till min hoj, Öhlins har ju knapt ens, och Yamaha äger en stor del av dem så de borde (kan man tycka) fixa fjädrar till Yamahamodellerna.

Men jag är öppen för föslag. :)
Dock så måste jag ha någon som monterar dem, för jag har inget garage att stå och meka i. :fakta

Jag vet inte exakta kostnaden då jag köpte med del-spons men det var hälften mot Öhlins.

Tyvärr kan jag inet hjälpa till med mer än så . Vad gäller arbetet så ska vilken hojmek som helst kunna fixa det åt dig för en liten peng. Det ska vara riktigt snabbt ordnat.

Lokke skrev:
Och om man har för mycket pengar så varför inte titanfjädrar?

http://www.racetech.com/emaillist/news/RTnews-030515.htm

edit// Hm? Tydligen inget till gathojar, än.

Titan är klart exklusivt som fjädermaterial men har inte blivit någon större hit. Dels sparar man inte nämnvärt med vikt då en Titanfjäder måste dimensioneras upp för att prestera likvärdigt som en av oljehärdad ventilfjädertråd. Dels har man problem med inneslutna defekter i materialet som resulterar i fjäderbrott. En titanfjäder måste spricktestas 100% om applikationen är krävande och krävande vilket den ofta är när Titan kommer på tal.
Finns däremot en hel del andra intressanta ideér med bla rörtråd dvs ihålig tråd och då pratar vi viktbesparingar. Utprovning pågår och det ligger en bra bit fram i tiden ännu.

ulf_lundin skrev:
Nå PutteLiten; har det blivit några fjädrar ?
/u

Nope.
Denan gången tänker jag låta en annan kille testa först...
Han var tänd på Öhlinare på sin och skulle fixa sådana.
Dock så är han lite överarbetad, så frågan är om han hinner fixa det denna säsongen. :(
Jag är lite obeslutsam i hur jag ska göra.
Vill jag eller vill jag inte lägga mer pengar på hojen?? Det är frågan. :)

Men den är lite "livfull" på bana så det lutar väll åt att jag fixar det i sommar.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti