Ödmjukhetens moment22

Ett första steg till nya ödmjukare mimik kan ju vara att gå till chefen och säga:
"Ja hej, jag har funderat på vad du sa om att jag måste bli ödmjukare, och undrar om du kan hjälpa mig med något exempel?"
Så kanske det klarnar lite?

Ja.. jag får nog göra det =) Lika bra, istället för att gå runt och fundera på vad han menar så kan man ju faktiskt fråga. Han själv upplever jag som ödmjuk. Så det ska inte vara några problem att få ett konkret svar. :D

Tycker inte att det handlar om att "inse sina brister" utan snarare hur man för fram det man faktiskt är bra på.

Tycker inte att det handlar om att "inse sina brister" utan snarare hur man för fram det man faktiskt är bra på.

Nja, det handlar lite om "det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst"... när man inser att man inte är bäst på allt så är det lite lättare att vara ödmjuk inför det faktum att ingen är det. Acceptera att folk gör misstag och inte tänker som en själv och därmed inte överglänsa genom att försöka hävda sig själv hela tiden.

Fråga alltid"känner du dig nöjd med det?". På ett icke aggresivt sätt varje gång du "bestämmer nått" som påverkar någon annnan. Så ska du nog se att folk kommer uppfatta dig som mycker ödmjukare.

Dessutom så får dina beslut mer kraft eftersom ingen kan påstå att du är översittare och bestämmer rakt av. I 9 fall av 10 kommer folk dessutom vara nöjda eftersom folk inte orkar tjaffsa, men man har ändå gett dom chansen.

Fråga alltid"känner du dig nöjd med det?". På ett icke aggresivt sätt varje gång du "bestämmer nått" som påverkar någon annnan. Så ska du nog se att folk kommer uppfatta dig som mycker ödmjukare.

"- Nej, du får inte sluta tidigare på din sons födelsedag, känner du dig nöjd med det?"

Att vara ödmjuk.
Till och börja med, använd ordet tack!
Jag svarar till och med i mc driven med "ja tack" "nej tack"
Sen så använder du artiga ord, inte ord som "fatta" "Öh" "vadårå" mfl.
Sen lägger du till ordet snälla när du ber någon om nått. Exempel.
"Snälla Anders, skulle du kunna åka förbi bla bla och hämta (vad ni nu hämtar kör mm), det skulle vara jätte bra."
Anders svarar. Öh va faan det kan jag göra.
Du säger " Tack Anders"
Erkänn när du gör fel och gör det till berörd person. Be om ursäkt. Förekom istället för att förekommas.

Va inte sen rädd att servera kaffe till någon på jobbet när dom kommer in snabbt för byte.
Allt du behöver göra är att inte kräva. Utan att be, använda artiga ord och vara snäll och trevlig samt le lite ibland. Helt plötsligt framstår du som ödmjuk.

Se den här bilden framför dig litegrann;
le, tala vänligt och bär en stor påk.

"- Nej, du får inte sluta tidigare på din sons födelsedag, känner du dig nöjd med det?"

Ja visst finns det tillfällen när det blir rent utsagt löjligt att använda det uttrycket då det är övertydligt att han/hon inte kan vara nöjd.

Men att man överhuvudtaget frågar kring ämnet och diskuterar det är bra. Att bara ge order rakt av utan anledning eller input från den som får ordern leder till att man blir ansedd som översittare i många lägen.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back