Ödets ironi?

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Var på SMC-kurs på Arlanda igår och idag, gick steg 1 och steg 2.

Igår kändes det inte kul, var så himla rädd om min nya fina hoj och blicken var inte där den borde vara, gick då i mellangruppen.
Men körningen blev bättre och bättre under dagen.

Idag kändes det mycket bättre och jag var anmäld till mellangrupp idag igen men bytte till långsam. Blicken och gaskontrollen blev bättre och bättre, började jobba med höfterna och det började kännas riktigt riktigt kul!

Vi körde sex pass igår och skulle köra sju idag då vi var lite färre.
Efter näst sista passet kände jag mig rätt nöjd och trött i huvudet.
Regnet låg i luften och det kom några droppar, så jag struntade i sista passet och åkte hem för att slippa det eventuella skyfallet samt att jag ville avsluta med en bra känsla i kroppen.

Kommer hem och är så jäkla glad att allt har gått bra och att jag hade riktigt kul under dagen. Ställer hojen i garaget och går upp i vanlig ordning för att byta om och sen ner igen för att sätta på kapellet på hojen.

Klart som fan att grannen kört in i hojen så den vält under dessa knappt tio min som jag var upp och tog av mig stället.

215 mil fick hojen gå och nu får jag åka runt med en "skruttig" hoj hela sommaren till den är lagad.

Jag var så jäkla försiktig på banan och så jävla nöjd att jag höll mig på hjulen och så händer detta.. Ödets ironi.
 

Corepax1290

Ny medlem
Gick med
27 May 2017
Ort
Lindome
Hoj
KTM 690 Duke 2016 Såld, KTM 1290 SuperDuke R 2017 Såld. Harley Davidson Dyna Lowrider S 2017
Fy fan, min granne hade fått lämna en lapp och träffa mej någon dag senare för att lösa självrisken. Annars hade nog jag fått betala skadestånd istället för att få självrisken betald :O
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Blev så jävla förbannad och uppgiven, kan fortfarande inte tro att det är sant.
Självrisk för mig blir det ingen då han givetvis tar det på sin bilförsäkring.

Han är så himla snäll och är dessutom ordförande i bostadsrättsföreningen där jag suttit med i styrelsen förut, vi är bara 33 lägenheter och flyttade in samtidigt för 4 år sen då det är nyproduktion, så vi är rätt tighta allihopa.

Förstår ju självklart att det inte är med flit och det går inte att få ogjort hur mycket jag än ältar det.

Skador som blev som jag såg när jag kollade lite snabbt:

Alla kåpor på vänster sida, kåpglaset, frontkåpan och mittenkåpan på bakdelen har fått repor/märken
Blinkers bak
Backspegel
Bobbinen
Motorkåpan
Styärändan
Kopplingshantag

Det var det jag såg snabbt, orkade inte kolla noggrant i dagsljus.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Ångesten är tung, jag placerade min Mille R med massa kolfiber i taggtråd för ett par år sedan. Det gjorde ont länge i själen. När den släpper är det bara att ljuga ihop en historia om hård bombrepa som nästan slutade med döden :)
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Eftersom en motorcykel är konstruerad som en enkrona ställd på högkant och därför naturligt vill lägga sig på sidan, är jag mest förvånad över folk som år efter år inte repar dom.
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Om du är så rädd att paja hojen så skulle jag antingen skippa bankörning helt och hållet eller byta hoj. Att köra en hoj som man inte är livrädd för att repa är väldigt skönt och gör under för bankörningen.
Alternativt köp kinakåpor och släng på samt lite gb-racing skydd så kan du panga på utan att oroa dig.

Har själv lagt mig med en ny rsv4 och det var riktigt surt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det visar väl att man sällan kan bestämma så mycket över ödet. :D Har också ibland varit överdrivet försiktig i nått, sen så går man emot bilen med nått vasst när man bara för en sekund tänker på annat.

Du tar det iaf på rätt sätt. :)
 

Meliora

Medlem
Gick med
16 Sep 2015
Ort
STOCKHOLM
Hoj
S1000r - 18; Speed triple - 16
Fick en buckla på passagerardörren när bilen var 1 månad gammal :brinnerup
Parkeringsskada och ingen lapp. Värsta jag gjort själv var när jag polerade tanken på hojen och råkade ta en gammal svamp. :smasha Matt lack!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Är det inte sånthär som kallas patina? :crash

Min var tre månader innan jag patinerade den, stället, stöveln och handsken.

På samma sätt patinerade hjälmar däremot används icke.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Börjar kännas helt okej nu, lämnade in hojen idag till Din MC, grymt bra service. Nu ska de skruva isär den och kolla allt som behöver bytas och beställa dessa delar. Kopplingshandtaget skulle de byta direkt, så jag kan köra under tiden.

Verkar inte ta mer än några veckor tror jag, så fort delarna kommer skulle vi hitta en tid där jag kommer in med hojen så fixar de den.

Får hålla tummarna bara att det går snabbt att få hem delarna.

Ibland är det kul att vara pedant och vara perfektionist, men oftast är det bara jobbigt. :)

Tack för ert medlidande. :)
 

stylengrace-fzx

here i come
Gick med
7 Oct 2008
Ort
gbg
Hoj
1991 yamaha fzx + XJR 1300 99 + piaggio ciao
Allt jag äger ser ut som skit. Tror det beror på att jag hade en farsa som skull spara allt. Har nog blivit en motreaktion. Kör allt som jag vill köra det utan för mycket tanke på dess värde. Men visst. Man visst så hät i efterhand hade det vart lite sunt att vara mer rädd om sina saker. Vet att jag skall dö en gång o tar inte med mig alla leksaker till himlen. Tror jag
 
Last edited:

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Allt jag äger ser ut som skit. Tror det beror på att jag hade en farsa som skull spara allt. Har nog blivit en motreaktion. Kör allt som jag vill köra det utan för mycket tanke på dess värde. Men visst. Man visst så hät i efterhand hade det vart lite sunt att vara mer rädd om sina saker. Vet att jag skall dö en gång o tar inte med mig alla leksaker till himlen. Tror jag

Näe, flest saker när man dör vinner heter det väl? :yoparty :crash
 

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Börjar kännas helt okej nu, lämnade in hojen idag till Din MC, grymt bra service. Nu ska de skruva isär den och kolla allt som behöver bytas och beställa dessa delar. Kopplingshandtaget skulle de byta direkt, så jag kan köra under tiden.

Verkar inte ta mer än några veckor tror jag, så fort delarna kommer skulle vi hitta en tid där jag kommer in med hojen så fixar de den.

Får hålla tummarna bara att det går snabbt att få hem delarna.

Ibland är det kul att vara pedant och vara perfektionist, men oftast är det bara jobbigt. :)

Tack för ert medlidande. :)

Skönt det känns bättre, man vet ju liksom inte hur det löser sej i förväg, någon som uppträder proffesionellt och visar att de vill ta tag i ditt problem kan göra hela skillnaden när man är låg :tummenupp
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top