Coola Ola
Guest
Alltså, Murphy's lag måste verkligen vara helt sann..... Var ute en sväng med hojen, tänkte öva lite slangning.... Eftersom Ringöns industriområde kändes lagom öde en söndagkväll och med en lång och fin raksträcka så drog jag dit. Gjorde några halvseriösa bakslangsförsök och efter lite väl hård nedtagning tyckte jag att det var olja på ena gaffelbenet så jag stannade o kollade upp. Till saken hör också att det började tjuta som en siren ungefär samtidigt så jag började ju undra ifall snuten hade sett mig eller så. Körde in till kanten och kollade gaffelbenet men det var inga konstigheter. Fullt i färd med det så hör jag en stor jävla krasch/smäll och kollar tvärs över gatan där tre snubbar med rånarluvor är igång med att råna en bilfirma (Allt inom Recond eller nåt i den vägen) genom att backa en bil rakt ut genom porten. Glassplittret yr så det visslar om det (nästan iaf).
Det ironiska i det hela är att jag givetvis inte har mobilen med mig så jag kan inte larma polisen på plats
Jag är ju lätt uppstressad vid det här laget men åker närmare och försöker kolla vad det var för bilar de hade. Minst en silverfärgad Audi (A6 eller ev. A4) och de har tydligen en kommit dit i en Polo (den lämnar de sedan på platsen). Eftersom jag får det jävligt onda ögat av inbrottstjuvarna och inte har lust att få mitt reg.nr. uppskrivet av gbg-maffian så drar jag järnet därifrån till närmsta polisstation som turligt nog inte ligger långt bort. Tyvärr är förmågan att hålla huvudet kallt inte min starka sida så när jag väl dyker upp på polisstationen så hasplar jag ur mig en rätt snurrig och detaljlös anmälan.
Åker därifrån och glider sen tillbaka till brottsplatsen efter att ha tagit bort reg-plåten i förebyggande syfte (ja, jag är paranoid ibland) och kommer lagom för att visa snutarna var det skedde. Hoppas verkligen att jag lyckades få inbrottstjuvarna att avbryta i förtid när de såg att de blivit uppmärksammade. Jävla as.... Och fan vad förbannad jag är på mig själv att jag lämnade mobilen kvar hemma bara för att den skulle få ladda fullt.
Det ironiska i det hela är att jag givetvis inte har mobilen med mig så jag kan inte larma polisen på plats

Åker därifrån och glider sen tillbaka till brottsplatsen efter att ha tagit bort reg-plåten i förebyggande syfte (ja, jag är paranoid ibland) och kommer lagom för att visa snutarna var det skedde. Hoppas verkligen att jag lyckades få inbrottstjuvarna att avbryta i förtid när de såg att de blivit uppmärksammade. Jävla as.... Och fan vad förbannad jag är på mig själv att jag lämnade mobilen kvar hemma bara för att den skulle få ladda fullt.