Ööhh Svedea? FYI

Genialt tips där... :huvet (byt mc om du vill ha billig försäkring) Kör GXR1000 K2 betalar 4500:- hel/hel (nä har inte 25K i självrisk) så gäller bara kolla tillräckligt mycket så hittar man nog säkert nått som passar ens ekonomi. Sen är de vissa bolag som inte gillar sporthojar.
Du kanske kan dela med dig vilket försäkringsbolag som ger sådana bra priser på sporthojar, så fler kan försäkra på de bolag som gillar sporthojar

Kan de skilja pris på samma hoj fast med/utan kåpor? ex. sv1000s eller sv1000?

Förmodligen kan skadeutfallet vara högre på en S modell och därav högre premie:huvet

skojar du....varför tar dom inte emot hayabusa men zzr1400 eller har dom fattat att det är tourer ????
För mig 48år kostar min ZZR1400 2012a hos svedea 7200kr helförs helår. bor i mellansverige på landsbygden:tummenupp

Aprilia Tuono v4r 2012
ca 170 hp
39år
Svedea 3700 kr hel

Känns ok

skojar du....varför tar dom inte emot hayabusa men zzr1400 eller har dom fattat att det är tourer ????

Det sannolika svaret är att de har Kawasakis märkesförsäkring.

Det roligare, mer PK-inkorrekta svaret, är att Hayabusan har en mytomspunnen status av pellejönsar och vurpas djävulskt mycket mer av tribaltatuerade t-shirtåkare än en ZZR1400. Ungefär som R1:an görs i sporthojskategorin.

:tungan

Aprilia Tuono v4r 2012
ca 170 hp
39år
Svedea 3700 kr hel

Känns ok

WTF? Jag betalar dubbelt så mycket hos Svedea för min Tuono som är av förra generation och tre år äldre.

Kanske är billigare pga att ni har så stabil stöldstatistik där nere i södra Skåne? :rofl

Både Svedea och B&Mc missar ju mål så fatalt att jag knappt vill ha dem av ren princip.

SuperDuken betalade jag typ 3900 /år för halvförsäkrat. En CBR600F -98 ville de inte ta i med tång.

Vilken av de hojarna är mest inbjudande till bus, höga farter, är mest stöldbegärlig och kraschas mest tror ni?

Helt galet, Hondan var ju rena touringhojarn i jämförelse med KTMns banpiskar-prestanda och busfaktor. Och den var nästan pinsamt billig.

Det sjuka är att jag bytte till 600RR och betalar nu lite drygt 5 lax /år för HELförsäkring :D, nån har nog räknat fel :rofl

Ja just det, jag har min K1200s-06:a hos Svedea , 7520:- /år He/lhel 1100kr billigare än IF

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!