Åtkomst av "blockade" sidor

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
nietjunie
På jobbet har dom nån spærr før vissa sidor, tex "pokerforum.nu". Står att den hamnar under kategorin "gambling".

Kan man på något sætt komma førbi detta?
Typ nån hemsida på nætet som man kan gå in igenom eller hur jag ska uttrycka mig.

Det går inte att ændra på datorn jag sitter på, antar jag, då det nog skøts centralt.

Borde finnas en till proxyadress du kan använda dig av.
Dock får du leta reda på den på något sätt, ev om du känner någon it-ansvarig eller något.
Den ställer du in i "Tools/Internet options/connections/lan settings"

Prövat MSN explorer? Jag kommer ut på nätet med det på jobbet på en dator som jag inte ska kunna surfa på.

mjukis skrev:
På jobbet har dom nån spærr før vissa sidor, tex "pokerforum.nu". Står att den hamnar under kategorin "gambling".

Kan man på något sætt komma førbi detta?
Typ nån hemsida på nætet som man kan gå in igenom eller hur jag ska uttrycka mig.

Det går inte att ændra på datorn jag sitter på, antar jag, då det nog skøts centralt.
verktyg/internet alternativ/anslutningar klicka på lan inställningar och klicka ur använd script för automatisk... så funkar det.

Mr K skrev:

Mr K! U are tha man! :tummenupp

Edit: fast den sidan støder inte inloggningar (med password osv)
Jælla skit!

MDM skrev:
verktyg/internet alternativ/anslutningar klicka på lan inställningar och klicka ur använd script för automatisk... så funkar det.
Den ær inte iklickad så jag kan inte klicka ur den... :4skrika

Någon proxy kan ja inte få tag på, och jag bør nog inte fråga it-ansvarig (vem det nu ær) om den heller, tror dom har spærren av någon anledning :lol
(som jag førøvrigt inte bryr mig om øverhuvudtaget!)

Last edited:
Solid snake skrev:
Prövat MSN explorer? Jag kommer ut på nätet med det på jobbet på en dator som jag inte ska kunna surfa på.
det funkar även för att starta msn messenger om det är spärrat.

WestW skrev:
Tänk på att om dom är trötta på dig får du kicken direkt om du gör något liknande.

Dom älskar mig, använder en annan proxy om jag vill kolla på tex. ebay, tradera eller blocket.

Tänker inte bli någon arbetslös porrsurfare så jag håller mig undan "fula" sidor. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg