Återställa raderade filer från papperskorgen eller ta självmord?

...jag blev kränkt för att det visade sig att du inte ens var en tjej...

Äsch, det är väl bra om det är stake i åtminstone en av oss. :hihi

On topic, om nån mot förmodan läser tråden och har koll: Nu har Recuva hittat alla filer, men nu ska jag ange vart de ska återställas. Det är 279 GB, och jag vill ju peka tillbaka dem till min externa hårddisk igen, men då frågar programmet om jag är säker och säger att det kan minska risken för lyckad återställning.
Törs jag göra det ändå, jag har ju återställt för att jag kastade filerna, inte pga nåt problem/crash. För min vanliga hårddisk har inte det utrymmet så det är inget alternativ. :va

On topic, om nån mot förmodan läser tråden och har koll: Nu har Recuva hittat alla filer, men nu ska jag ange vart de ska återställas. Det är 279 GB, och jag vill ju peka tillbaka dem till min externa hårddisk igen, men då frågar programmet om jag är säker och säger att det kan minska risken för lyckad återställning.
Törs jag göra det ändå, jag har ju återställt för att jag kastade filerna, inte pga nåt problem/crash. För min vanliga hårddisk har inte det utrymmet så det är inget alternativ. :va
Risken är stor att filerna du räddar skriver över filerna du ska rädda, dvs sitter du med skägget i brevlådan iaf.

Normalt så rekomenderas att man lägger filerna på en annan lagringsyta, t.ex en annan usb disk.

Vet ej om den kan skriva filerna till samma media som den hämtar informationen ifrån.

*Edit: Ja som han den snabbare av oss skrev med färre ord :mad:

Oki, tack! Blir till att köpa en disk till imorrn då! Puh, hoppas problemet löser sig sen. *litekrisigtdärenstund*

Men GAAHHH det här verkar vara straffet för alla mina synder.
Jag lånade ett USB på 240GB. Nu har recuva återställt 76 låtar och USBet är fullt!! 41630 filer återställdes inte. :mad

Vad ska jag göra nu då?

Hur lyckades du huxflux hitta alla filer igen?

Jag använde det här programmet http://www.piriform.com/recuva som cEf tipsade om på s 1 i tråden.

Jo, men du skrev även i tråden att det programmet inte hittade några filer, sen nästa inlägg var allt hittat? :va

Sitter själv med ett minneskort där jag inte hittar filerna som är raderade, recuva hittade inget, tänkte om det fanns någon extrafunktion. :)

Jo, men du skrev även i tråden att det programmet inte hittade några filer, sen nästa inlägg var allt hittat? :va

Sitter själv med ett minneskort där jag inte hittar filerna som är raderade, recuva hittade inget, tänkte om det fanns någon extrafunktion. :)

först sökte jag efter musikfiler som mp3 mm för det var ju såna jag saknade, då hittade den inget. Sen ställde jag in att den skulle söka efter allt möjligt, och då hittade den alla filer.

Jag lånade ett USB på 240GB. Nu har recuva återställt 76 låtar och USBet är fullt!! 41630 filer återställdes inte. :mad

Vad ska jag göra nu då?
Bland det som ligger på USB-disken finns dina filer eller det som finns kvar av dem. Fick tillbaka 80 GB musik på samma sätt och måste provlyssna varje mp3:a, ca 50% funkar hittills.

MÅNGA kvar att kolla, det är dock något jag endast sysslar med då jag absolut inte klarar av något annat - vid svår bakfylla till exempel. Så kan någon tipsa om enklare metod vore jag tacksam.

Bland det som ligger på USB-disken finns dina filer eller det som finns kvar av dem. Fick tillbaka 80 GB musik på samma sätt och måste provlyssna varje mp3:a, ca 50% funkar hittills.

Lyckades med ungefär samma för några år sen, ca 10% har minst 1sek digitalt jitter i sig :)

Finns det ens 36000 låtar man inte får exem i öronen av?

Du hade alltså både DiLeva och Anna Book på din hårddisk?

Vad ska jag göra nu då?

240GB usb....76 låtar.....fullt.....

Hmm...det är inte ett 240GB usb du har lånat :p

Haha, jag funderade oxå på om det inte kan ha varit en USB-sticka hon lånade.
Och de finns inte riktigt i den storleken...

Jösses, jag undrar om det är mest påfrestande att vara förvirrad tjej eller att behöva ta hand om dem.
/
Mansgris

Finns det ens 36000 låtar man inte får exem i öronen av?

Du hade alltså både DiLeva och Anna Book på din hårddisk?

Nu känner jag att du försöker smutsa ner mitt varumärke och min PR-konsult råder mig att ta fajten!!!! :mad:

Anna Book-skivorna har jag på CD!

Nä, det har du rätt i. :rodnar

Jösses, jag undrar om det är mest påfrestande att vara förvirrad tjej eller att behöva ta hand om dem.
/
Mansgris

Att vara. Definitivt.

Last edited:
Så länge du inte läser tillbaka det till samma ställe så går det att rädda, så fixa en disk med minst 200GB ledigt så skall du se att det funkar.

Och till nästa gång, det finns en funktion i iTunes som tar bort dubletter...

provade installera Itunes för 100 år sen, det var ju värsta viruset, lycka till med filerna.:D

edit: du kan inte vara kräsen vad gäller musik då du har så mycket musik :D

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...