Återkallning av Suzuki Gsxr 600-1000, 04-13

Med tanke på hur svenska Suzuki hanterat andra återkallelser så lär det ta en stund om det blir av. Ca 1 år efter var det på laddregulatorn jämfört med USA.

jag krigade läääänge med svenska KGK suzuki ang rambrotten som började hända på R-1000 2005-2006 modellerna.

Jag fick till svar att man inte skulle köra vårdslöst med hojen så skulle den hålla :)

Då bör det ju komma samma återkallelse från BMW snart iom att dom använder samma bromspump på S1000RR.

Jag har nu fått brev om återkallelse och byte av bromspump på min 1000 K9. Det är en tävlingshoj och med släpet undanstuvat för vintern så är det lite krångel att ta sig till verkstad. Men hyra släp går ju förstås.

Är det fler av er med ban-/tävlingshoj här som fått återkallelsen? Tänker ni byta pronto, senare i vinter, i vår eller har ni ändå inte original Nissin?

Verkligen inte någon annan som fått återkallelse? :va

(Bumpar tråden med min fråga)

Jag har nu fått brev om återkallelse och byte av bromspump på min 1000 K9. Det är en tävlingshoj och med släpet undanstuvat för vintern så är det lite krångel att ta sig till verkstad. Men hyra släp går ju förstås.

Är det fler av er med ban-/tävlingshoj här som fått återkallelsen? Tänker ni byta pronto, senare i vinter, i vår eller har ni ändå inte original Nissin?

Verkligen inte någon annan som fått återkallelse? :va

(Bumpar tråden med min fråga)

Jodå, har både en R600 2011 och en R1000 2012 och båda har återkallelse på bromspumpen.
Båda hojarna är race-kittade och enligt superstock reglemente så original pump används och den kommer att bytas på båda hojarna under våren.

//Nitrous

Ja, jag har fått direkt från KGK, kontaktat ÅF och kittet levereras till denne för senare byte. Jag misstänker att det gäller de flesta KGK-sålda hojar. Jag byter så sent som möjligt, för att ha fräsch bromsvätska :)

Samma här, brev från KGK. Har mailat Din MC för en månad sedan utan svar.

Efter samtal till Lelle på Din MC så är nu allt i sin ordning, pump och bromsvätska beställd! Satan vad det kommer bromsa denna säsong :yoparty

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla