Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Blev av vissa anledningar dömd för Vårdslöshet i trafik tidigare i vintras och fick 8000:- i böter. För en vecka sedan fick jag ett brev från Länsstyrelsen i Stockholms län där dom meddelar att mitt KK skulle omprövas.
Jag skrev ett brev med bla. ett intyg från min arbetsgivare där det står att jag måste ha kortet i jobbet och dylikt. Bör även sägas att jag är helt utan tidigare förseelser och har haft KK i 10 år.
Idag fick jag en delgivning att dom har beslutat att återkalla mitt kort i tre månader, kanonbra för nu är det ju sommar.
Jag tänkte självklart överklaga och tänkte nu fråga om nån vet hur fan det funkar.. Står i brevet att 'beslutet gäller omedelbaret ärven om ni väljer att överklaga' men jag har för mig att så länge ärendet inte är avslutat i 'högsta' instans är det inte av laga kraft.
Får jag således fortsätta att köra under tiden överklagan behandlas eller måste jag lämna in lappen omedelbums?
Nån som kan sånt här?
Jag skrev ett brev med bla. ett intyg från min arbetsgivare där det står att jag måste ha kortet i jobbet och dylikt. Bör även sägas att jag är helt utan tidigare förseelser och har haft KK i 10 år.
Idag fick jag en delgivning att dom har beslutat att återkalla mitt kort i tre månader, kanonbra för nu är det ju sommar.

Får jag således fortsätta att köra under tiden överklagan behandlas eller måste jag lämna in lappen omedelbums?
Nån som kan sånt här?