Återfallsknutte ?

Romi34

Äntligen hoj igen
Gick med
15 May 2007
Hoj
Kawasaki ZZR 1400-07
Har nyss köpt hoj efter 15 år utan. Äntligen , hade för 15 år sen en Suzuki GSX 1100EF-84. Har nu köpt en Honda cbr 954 rr-02. Måste ju säga att utvecklingen gått framåt. Suzukin var ju som att köra ett lok men denna Honda är ju hur snabb och smidig som helst. Fantastisk acceleration och väghållning. Nyss satt på nya Metzelerdäck Roadtec z6 fram och bak. Fick ännu bättre körkänsla. Känner mig dock lite ringrostig som förare så har gått en avrostningskurs , funderar på att även gå sporthojskurs. Är det någon som kan komma med lite goda råd angående körning och skötsel av hoj. Nåt som man bör tänka på (kanske då speciellt ang denna hoj). Att köra med huvudet och tänka 2 steg framåt är dock självklart för mig. Skall jag gasa ordentlig så gör jag det på nån motorbana. Tacksam för synpunkter. Hälsningar Micke 40 bast

Bifogat

• 9895285004.jpg
    9895285004.jpg
    59.7 KB · Visningar: 70
Har nyss köpt hoj efter 15 år utan. Äntligen , hade för 15 år sen en Suzuki GSX 1100EF-84. Har nu köpt en Honda cbr 954 rr-02. Måste ju säga att utvecklingen gått framåt. Suzukin var ju som att köra ett lok men denna Honda är ju hur snabb och smidig som helst. Fantastisk acceleration och väghållning. Nyss satt på nya Metzelerdäck Roadtec z6 fram och bak. Fick ännu bättre körkänsla. Känner mig dock lite ringrostig som förare så har gått en avrostningskurs , funderar på att även gå sporthojskurs. Är det någon som kan komma med lite goda råd angående körning och skötsel av hoj. Nåt som man bör tänka på (kanske då speciellt ang denna hoj). Att köra med huvudet och tänka 2 steg framåt är dock självklart för mig. Skall jag gasa ordentlig så gör jag det på nån motorbana. Tacksam för synpunkter. Hälsningar Micke 40 bast

Hej välkommen & grattis! :)

Bra initiativ att gå kurser, kan verkligen rekommendera sporthojskurserna som SMC har. Är du inte medlem i SMC så gå med! Förutom att du kan få förmånligare försäkring så stöder du kampen för vårt intresse!

Däcken du satt på lär du få många mil på, när du känner dig hemma på hojen och vill köra den på bandagar så kan du tänka på att välja några sportigare däck typ Dunlop Qualifier eller Michelin Pilot Power.

Skötsel av hoj finns mängder av trådar om, det är bara att söka!

Lycka till!

precis,välkommen tillbaka till livet...

( trodde återfallsknutte va när man ramlat för andra gången )

Om du vill läsa på lite om kurvtagning rekommenderas "Twist of the wrist" 1&2 av Keith Code, börja gärna med tvåan.

En Sporthojskurs tycker jag naturligtvis är en utmärkt idé; en krona lagd på att förbättra föraren är värd en tia lagd på däck och fjädring vilket i sin tur är värt en hundring nerplöjt i motorn. :tummenupp

Välkommen tillbaka till hojvälden och kör med insidan!

[QUOTE=Romi34 ,det var ju i och för sig inte det jag menade.

jag vet----:)

Välkommen.
Härligt att se att det finns fler 40-åringar som kör riktig hoj.
Nu är det på tiden att vi startar en riktig Gubbtråd:)

Välkommen.
Härligt att se att det finns fler 40-åringar som kör riktig hoj.
Nu är det på tiden att vi startar en riktig Gubbtråd:)

Bra ide med att starta en "gubbtråd" för oss sporthojsförare över 40 år.
Man kan ju inte ge upp det roliga och köra touring bara för att man fyllt 40.:)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back