Återanvända lager + packboxar?

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Ja nu är det ju så att jag totalrenoverade motorn för 200 mil sen, men pga dumsnålhet från min sida så rasade den nu för ett tag sen. (efer 200 mil alltså) Så nu undrar jag om man kan återanvända dom "nya" lagren och packboxarna om man då givetvis slår ur dom på den yttre ringen?? Handlar väl mest om P-boxarna egentligen då jag har en näst intill komplett helt ny lagersats jag tänkte använda till den "nya" motorn. Och det är ju inge bra och köra med ett nytt och ett beggat lager på samma axel. Åsikter?? :hej

Jodå det går fint bara du får ur packboxarna fint....Lagrena är det också ok med om du är försiktig....Som sagt ta ur p-boxarna på ett snyggt sätt tex knacka ut dem med en hylsa med samma yttre diameter.....sugen på att få ihop dt'n nu eller :crash

RGmaniac skrev:
Jodå det går fint bara du får ur packboxarna fint....Lagrena är det också ok med om du är försiktig....Som sagt ta ur p-boxarna på ett snyggt sätt tex knacka ut dem med en hylsa med samma yttre diameter.....sugen på att få ihop dt'n nu eller :crash
Ok, som jag trodde då :) Hehe ja en aning! Beställde ny vev och lite annat idag. Borde få ihop den på fre/lör. Fan nu är ALLT i motorn nytt!

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back