Återanvända eller sälja?

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Sålde min 701 enduro och ska nu köpa en sporthoj.
Har ju en massa grejer jag nu behöver sälja såsom nya tech10, Cairoli airoh mx hjälm, knäskydd, och så har jag ett mjukt Husqvarna Leatt 3df axelskydd och bröstskydd samt Leatt njurbälte. Stövlarna mm är ju bara att kränga men kan man ha njurbältet+bröstskyddet istället för de inbyggda skydden i skinnstället? Eller blir det bara kass?
Skyddet är ett sådant härhttps://m.karlstrommotor.se/sv/articles/2.1772.1026053/3df-airfit-body-protector

Mitt tips är att köpa nya skydd överallt och pruta inte på kvalite om det kan rädda ditt liv.
Vad ska du köpa för hoj?

Det går ju att ha flera uppsättningar skydd med och klä sig efter var man ska köra. Begagnatpriserna på skydd är ju knappt värt besväret med att sälja, mest pga alla muppar man blir kontaktad av.

Jag skulle säga att svaret beror på vilken hoj du ska köpa.
En äventyrshoj kan ju passa för hjälmen åtminstone.
Annars håller jag med om att köpa nytt är bäst, se till att få Level-2 skydd.
Njurbälte är det bara tyskar som använder.

Du verkar ju vara ganska ombytlig av dig ? Hade jag varit som du skulle jag behålla allt och använda igen när du byter tillbaka. Inga pengar i begagnad utrustning, så ingen ide att sälja. Häng in i garderoben och ta fram nästa säsong :tummenupp

Bättre att ha och inte behöva än att behöva och inte ha.

Behåll utrustningen. Om du har plats hemma vill säga.

Ja ni har väl rätt i att spara men det är syn om det bara ligger och ruttnar bort..får väl så småningom köpa en billig beg mx och köra lite bana..

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra