Åter igen en photoshop tråd ( hjälp )

TjReal

Tattoo på onsdag!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
2005, Husqvarna SMR 450
Undrar om nån som e haj på photoshop skulle kunna modifiera denna bilden, göra bakskärm + sidopanelerna svarta, göra kylarvingar + framskärm + lyktkåpa gula ( som på en äldre prestige sm)

Thx in advance // TJ

Bifogat

• 625smc.jpg
    625smc.jpg
    52.1 KB · Visningar: 107
TjReal skrev:
Undrar om nån som e haj på photoshop skulle kunna modifiera denna bilden, göra bakskärm + sidopanelerna svarta, göra kylarvingar + framskärm + lyktkåpa gula ( som på en äldre prestige sm)

Thx in advance // TJ

Hoppas denna duger, annars får någon annan fixa bättre :)

Last edited:
Duger alldeles utmärkt, ville få en överblick på hur det skulle se ut ung.... Vet iaf nu hur min framtida 525'a / 660 ska få se ut :tummenupp

Stort tack för hjälpen // T

TjReal skrev:
Duger alldeles utmärkt, ville få en överblick på hur det skulle se ut ung.... Vet iaf nu hur min framtida 525'a / 660 ska få se ut :tummenupp

Stort tack för hjälpen // T

Var så god! :tummenupp

Lycka till med hojen!

/ Soc

TjReal skrev:

Thx in advance // TJ

Så här eller?

Bifogat

• 625smc_1.jpg
    625smc_1.jpg
    90.9 KB · Visningar: 148
Presajsly, fast lite ljusare gulfärg bara... Kan gärna ta emot förslag på annan färg till bakpartiet som kan passa till det gula, min kusin är billackerare så ingen färg är omöjlig att ordna.. Ös på med förslag :tummenupp

Hur går allt detta magiska photoshoppandet till? Är det svårt? Finns de någon typ självstudie guide som man kan köra för att lära sig att byta färg såhär?

Byta färg

Teinvall skrev:
Hur går allt detta magiska photoshoppandet till? Är det svårt? Finns de någon typ självstudie guide som man kan köra för att lära sig att byta färg såhär?

Hej

En bra förklaring finns på
http://webdesignskolan.com/

Jag gör på två sätt.
Kopiera bilden jag ska leka med till ett nytt lager
Gör en markering på det som jag ska byta färg på
Välj redigera - Fyll och väljer Använd:Färg respektive Läge:Färg förr då får man med färgskiftningar etc från originalbilden.

Annars gör man en markring, skapar ett nytt lager och fyller markringen med en färg. Sen drar man ner opaciteten så att man ser originalbilden bakom den nya färgen.

-"Hoppas du har förstått"
-"oh ja tack baloo"

Färgförslag

TjReal skrev:
Presajsly, fast lite ljusare gulfärg bara... Kan gärna ta emot förslag på annan färg till bakpartiet som kan passa till det gula, min kusin är billackerare så ingen färg är omöjlig att ordna.. Ös på med förslag :tummenupp

Har du tänkt på att grafitgrått kan bli snyggt. Lite tråkigt kanske men jag antar att den inte ska se ut som Beckers färgkarta.

titti90tusen

Bifogat

• 625smc_2.jpg
    625smc_2.jpg
    50.4 KB · Visningar: 104
vafö inte en helgrå? :rolleyes:

Bifogat

• 625smc2.jpg
    625smc2.jpg
    64.2 KB · Visningar: 85
...kanske blå? ...kanske totalflippat mönster? ...kanske inte?

Bifogat

• KTM.jpg
    KTM.jpg
    65 KB · Visningar: 101
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back