Åsikter om Yamaha FZ6 Naked?

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Eftersom jag råkade köpa en KTM 660 för några veckor sedan så funderar jag på o sälja bladen till förmån för en lite billigare landsvägshoj. Skönt att ha en hoj som man kan köra längre med men det känns onödigt att ha en så pass dyr hoj som bladen till det.

Tycker FZ6:an är riktigt fräsch i naket utförande och skulle gärna vilja ha lite omdömen av dom som ägt/kört den. Funkar den att skjutsa med? Vill kunna ta med tjejen bakpå o dra iväg en vecka till Norge te x.

Vad tycker ni annars om modellen, för/nackdelar... All åsikter är välkomna :tummenupp

Bifogat

• Yamaha FZ6.jpg
    Yamaha FZ6.jpg
    136.6 KB · Visningar: 125
Har inte kört den så jag har inga osikter om den men jag kan säga att jag tycker den är riktigt snygg.

MackeNo1 skrev:
Såg precis det...... :rolleyes: Det är exakt samma hoj fast den ena är med och den andra utan kåpor väll?

FZS 600 Fazer hette den fram till -03. -04 kom FZ6 och den har inte en skruv gemensamt med "gamla" Fazern, den är en avsevärt modernare hoj på alla sätt.

FZ6 finns som naken version, N, och med halvkåpa, S. Den senare är vanligare men i mitt tycke inte alls lika ball som den nakna.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park