Åsikter om Triumph TT600?

sampee

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Hypermotard 1100 Evo
Hej hej.
Har blivit erbjuden att köpa en kompis TT, -00:a, 900 mil, mycket fin, slip-on och ommappad, jag vet att han varit rädd om den. 35.000 kr

Hört nånstans att 1200 mila servicen är en plånbokstömmare, och försäkringen gör ju ingen glad längre. Nån som har en uppfattning om detta eller om TT´n i övrigt?

/Samuel

Hade en sån. bra försäkring. täta serviceintervaller! Mkt. bra pris! svårt att säga hur du ska göra...men det låter som en helt ok deal. när jag krashade min i somras (-00 hade gått 2000 mil) fick jag ut 45 000 för den hos IF. den sjunker inte i värde med 10 000/år.

Hade en 01:a innan. Var nöjd med den. Priset låter bra även om 00:orna är mycket billigare än senare årsmodeller. Dom hade lite problem med 00:orna men det ska var fixat på garantin.

Jag betalade under 4000:- för min stora service på mitonga i Malmö. Så freewheel ligger nog ganska högt i pris.
Det man får leva med är en motor som skramlar en del och en växellåda som är klonkig. Inga problem med hållbarheten men inte så smidig som jappsen.
TT:n funkar fint i de flesta situationer. Drog aldrig ut den på bana men annars var den bra. Skjutsade en del och det är inga större problem.

Nyheter
Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret