Åsikter om triumph tt

No Brakes

KTM Beroende
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
KTM sxf 250
Ska köpa en ny hoj snart.. E sugen på en gsxr 600 från 01-02 nån gång.. Men jag har även börjat snegla lite på Triumph tt 600.. Lite billigare i både inköp o försäkring.. Då jag inte har någon erfarenhet alls om triumph så hade det varit bra med lite tips. Hur är den i allmänhet samt i jämförelse med gixxern ??

Finns Daytona bara som 955c ??
 
finns väl i 600 oxå?
fast helt nya isåfall tror jag! är inte 100!
 
No Brakes skrev:
Finns det ingen som kör eller har kört tt här :confused:
Jovisst!
Den e underbar! Bara att rycka upp den på bakhjulet på 4:an, hur lätt som helst.
Drar säkert 0.3 långkörning, dessutom kostade den bara 20 000..





Oj jag har ju en yamaha tt.. :rolleyes:
 
Jag är stolt ägare till en TT600 och är bara nöjd. Någon GSXR har jag aldrig kört så jag kan inte jämföra. Men TTn är rapp och skoj att köra, men kräver lite varv. Väghållningen är helt ok. Insprutningen gör att det blir lite av och på-känsla när man gasar (vid låga farter). Sittställningen är inte lika extrem som vissa andra i klassen. Bromsarna kanon.
Effektövertaget som japsen har kräver nog sin man för att utnyttjas.

Har aldrig haft några värre problem med den, har behövt mappa om den en gång.

2003 kom Daytona 600, i grunden samma motor och chassi. Den ser väl rätt fräsig ut men jag har aldrig testat någon.
Numer har Daytonan 650 cc.

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=49151&highlight=tt600


http://www.motorcyklisterna.org/pdf/mcfolket/Daytona 6-03.pdf
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top