Åsikter om Triumph RS

Fenix skrev:
Som hanteras mappningen av en verkstad (eller någon som äger en TuneBoy)
OBS! TuneBoy är låst till en specifik hojs ECUs serienummer, så det vill till att "någon" i detta fallet är just ägaren till TuneBoy-licensen, annars lär det skita sig :D. Jag är jävligt sugen på att köpa en TuneBoy-kabel och programvaran, men 3000 pixalurver avskräcker lite... :crash :)

Originally posted by triple
Jag skulle nog kollat lite på Speed tripeln också, ruggigt snygg
Hear Hear! :D. Fast du har rätt, den är inte direkt anpassad för touring, det blåser rätt friskt ombord, men snygg, det är den :) (och Daytonan också :rock).

955i-motorn är mumsfillibubba!
 
sgtpepper skrev:
OBS! TuneBoy är låst till en specifik hojs ECUs serienummer, så det vill till att "någon" i detta fallet är just ägaren till TuneBoy-licensen, annars lär det skita sig....


jasså, det är så dom vill ha det? hade jag inte en susning om, alltid lär man sig någonting nytt. :tummenupp
 
Fenix:
3# På höger sida av burken sitter ett grönt skruvhuvud med en kabel dragen till sig. Skruva loss hela ekipaget. (detta är givaren för luft in.)


Ska man ta bort givaren för luft och lägga i samma låda som snorklarna och metallblecket.

Tack för bra svar, hoppas att du eller Craze skriver om bänkningen!
 
Brandgul skrev:
Fenix:
3# På höger sida av burken sitter ett grönt skruvhuvud med en kabel dragen till sig. Skruva loss hela ekipaget. (detta är givaren för luft in.)


Ska man ta bort givaren för luft och lägga i samma låda som snorklarna och metallblecket.


hehe, nix den ska du skruva tillbaka när väl luftburken är monterad på plats igen. Ingen givare, inge brum brum :D
 
För övrigt så kan jag meddela att den ena av mina hojar varken har några lysen, något stöd eller någon regplåt där bak.
Det är förmodligen mer RR-hoj än de flesta andra här på sporthoj.
;) :tummenupp [/B][/QUOTE]

Ja du har så rätt! Men med tanke på att jag också är lite praktisk i mitt tänkande och förvisso väldigt ekonomisk så var RS'en det mest sportiga jag kunde köpa mig för rimliga pengar och låg försäkringspremie.
Men när det är sagt så är jag helt enig med dig "det fins klart mycket mer racing i andra typer hoj speciellt när om man bara skall ut och leka en kortare tur eller om man kör på bana. Det är helt klart ingen diskusjon om det! :tummenupp
 
Fenix: Craze har på sporthoj.com har samma uppsättning som jag har och han ska köra sin i bänk i helgen.

Jag är nyfiken, har Craze kört sin RS i bänk?
 
Style till din egen traja.

:tummenupp En ST med skyking power system (ljuddämparen sticker ut under lyset) och modda om den efter konstens alla regler enligt tidigare beskrivning, släng på öhlins grejor fram och bak justera- dra en repa- :cool: njut hur många mil som helst :squid hoppas dem uppdaterar strålkastarna till -04 skulle se modernare ut med daytonans lyse och gärna med xenon som tillval. :kär
 
Jag är sugen på att köpa en triple, slänga på seatpipe och nå annat lyse, typ DHH. Faktiskt riktigt fin! Dock en 02a så man får alla trevliga uppdateringar.
 

Bifogat

  • triple2.jpg
    triple2.jpg
    93.6 KB · Visningar: 173
eisbaer skrev:
Jag är sugen på att köpa en triple, slänga på seatpipe och nå annat lyse, typ DHH. Faktiskt riktigt fin! Dock en 02a så man får alla trevliga uppdateringar.

Hur sjukligt snygg var inte den? :tummenupp
 
eisbaer skrev:
Jag är sugen på att köpa en triple, slänga på seatpipe och nå annat lyse, typ DHH. Faktiskt riktigt fin! Dock en 02a så man får alla trevliga uppdateringar.
Bra val :). Jag funderar också på ett underseat-system någon gång i framtiden, det kostar ju en del tyvärr...

Fast jag behåller orginallamporna, det är dom som gör Speed Triplen, jag tenderar att få kraftiga spykänslor varje gång jag ser ett plastigt streetfighter-lyse på en fin hoj :).
 
Brandgul skrev:
Fenix: Craze har på sporthoj.com har samma uppsättning som jag har och han ska köra sin i bänk i helgen.

Jag är nyfiken, har Craze kört sin RS i bänk?
Inte än, det har regnat och varit kallt och jag blev tvungen att byta framdäck, men nu är både jag och hojen fit for fight igen!
Bänkning sker förhoppningsvis i veckan som kommer.
Jag bänkade hojen innan moddningarna, så jag kommer att ha svart på vitt på vad förändringarna ger för resultat.
Jag återkommer när bänkningen är klar! :hej
 
Fenix skrev:
Kan som jävig part klart rekommendera en Sprint RS, kör en själv sedan förra säsongen.................. Med några lättare ingrepp kan man få maskinen att bli lite mer "aggresiv", det sker enklast med ett slip-on, race-filter, moddad luftburk och matchande mappning. .....................


Gäller den här modiferingen bara på Sprinten? Eller funkar det även på Daytonan? Tänkte nu mest på luftburken......
 
craze:

Inte än, det har regnat och varit kallt och jag blev tvungen att byta framdäck, men nu är både jag och hojen fit for fight igen!
Bänkning sker förhoppningsvis i veckan som kommer.
Jag bänkade hojen innan moddningarna, så jag kommer att ha svart på vitt på vad förändringarna ger för resultat.
Jag återkommer när bänkningen är klar!


Hur är trajan att köra om det nu går att köra den innan du fått den ställd i bänk?
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top