Åsikter om ISR 6-kolvsok?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Ja, vad säger ni som kör med det?
Att bettet och känslan är bra betvivlar jag inte, men hur är det med underhåll och så?
Har hört att man måste byta vätskan i stort sett efter varje pass för att det inte ska "svampa till sig" ordentligt...
Sen att de är en ren cirkus att lufta har jag också förstått.
Grejen är den att jag ska kanske köpa en hoj och får välja mellan ISR 6-kolvs och "vanliga" Beringer 4-kolvs.
Trivs bra med Beringer, men ISR 6-kolvs känns ju ganska maffigt...

Skriv gärna här om ni har åsikter!

Last edited:
Jo det är en hel del underhåll på det oket.
Detvetdu här på forumet bytte oljan efter nästan varje pass och det var biltemas bromsvätska som funkade bäst.
Han hade även problem med otäta oringar. Eller om det var just det som var felet kanske. Inte helt säker.
Men han bytte till oringar från/till en honda mt-5:a tror jag det var.
Var ett tag sedan men jag är ganksa säker på att han var nöjd efter det.

/Stefan

Vet inte om jag har haft tur med mitt men det verkar funka bra tycker jag....eller så kör jag som en kärring så jag inte behöver bromsen :3freak

Har hört att vissa ok strular en del.....vet att vissa motardpiloter bytte till Beringer och har inte haft några direkta problem. Jag skulle köpt Beringer eller Brembo!

Över lag är jag nöjd med mitt 6kolvs ok.
Som sagt den är lite svampig. Ska byta till brembos radial pump istället för magura.

Har inte haft några problem med packboxarna i oket. inte heller att beläggen slits ojämt.

Kanske bromsar för dåligt.

Jag är kanon-nöjd. Mina packboxar är utbytta till Honda. Jag hade inga problem med att lufta. Kör med ISR pump också. Börja med att lufta pumpen.
Jag använder Motul RBF 600 Factory Line.

Jag tar och lyfter tråden här igen...

Jag funderar nämligen på om jag ska plocka oket från husan till CRFen. Det ISR-ok jag har är 3 kolvs med "mothåll"? Är alla ISR så? Just nu tar beringeroket betydligt bättre än ISRoket och då har jag mycke klenare pump också... Känns som om beringeroket är lättare att underhålla också å det är ju ändå värt en del.

OlleR skrev:
Jag tar och lyfter tråden här igen...

Jag funderar nämligen på om jag ska plocka oket från husan till CRFen. Det ISR-ok jag har är 3 kolvs med "mothåll"? Är alla ISR så? Just nu tar beringeroket betydligt bättre än ISRoket och då har jag mycke klenare pump också... Känns som om beringeroket är lättare att underhålla också å det är ju ändå värt en del.

Behåll beringer oket. Och skulle du vilja ha ännu bättre bromseffekt så prova klossar från Carbon Lorraine(C43).
Dom bettar så det räcker, men ta det lugnt när du testar dom första gången.
Jag håll på att flyga av :D
Men när man vant sig så är dom kanon och dom mattas "aldrig".

Nästan alla sånna ISR-ok har kassa packboxar/tätningar... Men som sagt, MB50-boxarna funkar fint...

Ha de gôtt!

420 skrev:
Behåll beringer oket. Och skulle du vilja ha ännu bättre bromseffekt så prova klossar från Carbon Lorraine(C43).
Dom bettar så det räcker, men ta det lugnt när du testar dom första gången.
Jag håll på att flyga av :D
Men när man vant sig så är dom kanon och dom mattas "aldrig".
Jag känner mig lättövertygad idag =) Gör nog som du säger! Spar nog ISR-skivan dock, står ju KTM på den andra ju! :P Likadan själva "skivan"!

Har du något tips på var jag bäst köper dessa klossar?

Tack tack!

Gör inte Beringer 6-kolvsok längre? Du kanske kan överväga ett sånt också?

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back