Åsikter om denna(Laptop)?

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Hoj
Honda ANF 125
Är sugen på att köpa ny dator. Skall flytta och kommer att bo mycket mindre nu så istället för stationär vill jag ha en bärbar. Den kommer i 90% av tiden att användas som "stationär" men jag gillar att den tar lite plats och går att stoppa undan.

Har kollat på denna:

http://www.misco.se/Product/Product.aspx?P_sku=503357

Jag skall använda datorn som surfdator och tanka musik och film. Inga spel. Tyckte det var smidigt med denna då den har inbyggt digitaltv tuner, så slipper jag köpa ny TV direkt. Min gamla tv är för stor och klumpig för en liten 1:a.

Verkar väl OK?

Det finns inga direkt dåliga bärbara datorer idag från märkesfirmorna. Den där lär funka ett par år och ha ett bra andrahandsvärde.

Det finns inga direkt dåliga bärbara datorer idag från märkesfirmorna. Den där lär funka ett par år och ha ett bra andrahandsvärde.

Jodå! Jag fick lämna tillbaka en Fujitsu-Siemens ur Amilo serien med undermåliga prestanda. Hela serien hade samma problem och senare fick jag ett brev från Fujitsu som sa att de inte skulle återkalla datorerna för man kunde inte förvänta sej samma prestanda i spel på en bärbar som en stationär (det var en desktop replacement laptop) Prestandaproblemen fanns i andra applikationer än spel förstås men det sket man också i men vid det laget hade jag redan lyckats byta den mot en stationär. Andra hade inte samma tur med sina Amilo datorer.

Kolla om den har mattskärm. Min acer är blank och man blir irriterad att de speglar sig på dagen.

Kolla om den har mattskärm. Min acer är blank och man blir irriterad att de speglar sig på dagen.

Jag vet inte vad du sitter i för ljus men att finna detta irriterande är väll ändå att ta i?

Man märker det, på sin höjd.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...