Åsikter om CBR 900rr -92

O_Snabb

Vill bli bra...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSX-R1000 -06
Sitter i groparna för att köpa en 900rr -92, den är importerad 98.
Den har ett yoshimura helsystem och en kolfiberskärm bak, servad för 300 mil sedan, då byttes oljor, belägg bak, lameller, filter och tändstift..

Tyvärr är däcken dåliga, blir till att byta..
Priset då?? 32.000:-

Komentera, egna erfarenheter??

NO_FEAR skrev:
Är det dyrt?

Var hittar du billiga hojjar då?

Nu är det ju inte säkert att man betalar priset i annonsen men tittar man sig omkring lite så hittar man billiga cyklar. Jag hade nog spart ihop till 40 000:- och köpt en R1, ZX9 -98 CBR 900 -98 eller nåt sånt och det finns!!

Jag tror heller inte att jag betalar 32k:- för den, mycket pga av däcken.
Försöker nog komma ner till en 28k:-, då tycker jag det är ett helt ok pris..

Det är tyvärr svårt att spara pengar som student, har ungefär 25k:- innestående på gamla jobbet, därav sökandet efter billig hoj.

-92 års CBR 900 RR är en ikon av samma kaliber som -85 års GSX-R 750 och något av det ballaste man kan köra. Med en fjädringen rätt inställd saknar den ingenting för att köra ifrån dina polares GSX-R 1000. Kör hårt! :tummenupp

Bifogat

• 1992-01.jpg
    1992-01.jpg
    115.4 KB · Visningar: 107
Rigge skrev:
Nu är det ju inte säkert att man betalar priset i annonsen men tittar man sig omkring lite så hittar man billiga cyklar. Jag hade nog spart ihop till 40 000:- och köpt en R1, ZX9 -98 CBR 900 -98 eller nåt sånt och det finns!!

r1 för 40 lappar, zx9 98, 40 tusen, vart hittar du dessa cyklar??? skriv gärna med länkarna till dessa priser!

mvh Niklas

O_Snabb skrev:
Jag tror heller inte att jag betalar 32k:- för den, mycket pga av däcken.
Försöker nog komma ner till en 28k:-, då tycker jag det är ett helt ok pris..

Det är tyvärr svårt att spara pengar som student, har ungefär 25k:- innestående på gamla jobbet, därav sökandet efter billig hoj.

Precis, stirra inte för mycket på annonspriset. Åk dit med pengar i näven och pruta! Säger du att dom kan vara av med hojen inom 15 minuter och ha massa pengar i handen brukar det gå att få ner priset. Kolla på flera olika hojar och gå därifrån om du inte får ner priset tillräckligt.

nikke skrev:
r1 för 40 lappar, zx9 98, 40 tusen, vart hittar du dessa cyklar??? skriv gärna med länkarna till dessa priser!

mvh Niklas

Som sagt... dom flesta sätter inte ut dom för det men det går att pruta. Min hoj var det en kille som skulle ha 44 000:- för på annons. Helsystem, skinsställ och allting med! Nyservad nytt bakdäck m.m. Nu bytte jag in min hoj med den så det vart inte riktigt så men... En kompis köpte en R1 -98 för 40 000:-, den stog för 55. Inget toppskick men ändå.

kan man hitta en sådan, så är det ju ett riktigt kap om cykeln inte är ett ras, så då e det bara o hålla tummar för ovanstående att fynda cykel :o)

Det blir nog inte mycket roligare för dom pengarna, har den inte gått überlångt så är det bara att handla (köp några Beg. Racedäck av någon här på forumet ;) :tummenupp

Visst är det en gammal hoj, men Hondan är en riktig slitvarg och reservdelar finns det i mängder.

Hojtypen kom -92 och ser i stort sätt likadan ut fram till -99. De stora förändringarna kom först i och med introduktionen av 00ans modell.

Lycka till med hojköpet!

SirCastic skrev:
Det blir nog inte mycket roligare för dom pengarna, har den inte gått überlångt så är det bara att handla (köp några Beg. Racedäck av någon här på forumet ;) :tummenupp

Visst är det en gammal hoj, men Hondan är en riktig slitvarg och reservdelar finns det i mängder.

Hojtypen kom -92 och ser i stort sätt likadan ut fram till -99. De stora förändringarna kom först i och med introduktionen av 00ans modell.

Lycka till med hojköpet!

Njaeee, enligt vad jag hört. Så är det så att 92:an är mycket mer racing än typ 95-97 eller ngt sånt. Fireblade hade en tid då den liknade en tourer mer och mer. Men är nu tillbaka i racestuket. :)

NO_FEAR skrev:
Njaeee, enligt vad jag hört. Så är det så att 92:an är mycket mer racing än typ 95-97 eller ngt sånt. Fireblade hade en tid då den liknade en tourer mer och mer. Men är nu tillbaka i racestuket. :)

Redan från -94 blev den sävligare och tyngre. De två första årsmodellerna är värst/ballast.

Jag hade en 92-a som jag gillade starkt, rått ljud i dom å sköna att köra. Den drog 0,53 hur jag än körde, något lägre toppfart än R1 98-an jag hade men lite snabbare med skjuts(bättre kåpa), efter några veckor med R1 kunde jag inte alltid rättfärdiga merkostnaden med nöjesskillnaden...Och försäkringsmässigt är bladen MYCKET billigare än R1 hos Trygg-Hansa sen dom ändrat klasserna...

Rigge skrev:
Som sagt... dom flesta sätter inte ut dom för det men det går att pruta. Min hoj var det en kille som skulle ha 44 000:- för på annons. Helsystem, skinsställ och allting med! Nyservad nytt bakdäck m.m. Nu bytte jag in min hoj med den så det vart inte riktigt så men... En kompis köpte en R1 -98 för 40 000:-, den stog för 55. Inget toppskick men ändå.

va?? så mycket trodde inte jag att man kunde pruta. jag hade också tänkt fråga var du hittar dom billiga hojarna för jag surfar nästan på blocket en halvtimme varje dag och jag hittar inga som är så billiga. nu blir man ju ultrasugen på att sälja gammelgixxern och köpa sig en riktig dödsmaskin :D

freding skrev:
Jag hade en 92-a som jag gillade starkt, rått ljud i dom å sköna att köra. Den drog 0,53 hur jag än körde, något lägre toppfart än R1 98-an jag hade men lite snabbare med skjuts(bättre kåpa), efter några veckor med R1 kunde jag inte alltid rättfärdiga merkostnaden med nöjesskillnaden...Och försäkringsmässigt är bladen MYCKET billigare än R1 hos Trygg-Hansa sen dom ändrat klasserna...

vaaaaaa????? låter ju helt sjukt bra. 0,53 vid fullsmisk också?

när man läser på www.mcpoolen.se står det att dom där äldre cbr ska toppa 240. då känns det inte direkt som att den skulle kunna hänga på en r1, men dom har väl skrivit fel.

bmwjohan skrev:
vaaaaaa????? låter ju helt sjukt bra. 0,53 vid fullsmisk också?

när man läser på www.mcpoolen.se står det att dom där äldre cbr ska toppa 240. då känns det inte direkt som att den skulle kunna hänga på en r1, men dom har väl skrivit fel.

de gör 250+ i ärlig fart ungefär.
Jag tror han menar att skillnaderna inte är enorma, teoretiskt sätt spöar den inga R1or, men allt är ju inet bra teori.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8