Åsikter och kommentarer på sporthoj.

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Har i många trådar sen rena personangrepp och en massa onödiga komentarer till inlägget. Många gånger så kallas den som startat tråden för idot eller liknande ett annat ex är "moppefuckon". Vilka en del kallar alla som inte kör en sporthoj med över 125cc.
Dessa fuckon är ju troligen blivade "tunga sporthojsåkare". Var vänliga mot dem. Var vänliga mot alla.
Det är så lustigt att se hur folk kan uttrycka sig mot varandra över ett forum. Skulle de träffa peronen i verkligheten så skulle många inte våga säga flaska en gång.

Sen vist är det lite lustigt med om man kollar "medelinläggen per dag" på en del av de som står för dessa påhopp och onödiga kommentarer att de kommenterar något i princip varje tråd. Gör man det bara för spammandet skull eller...

Nä kom igen nu. Visa fram era vänliga sidor istället.

ja ibland överdrivs användandet av ord som sårar (ja, faktiskt). Jag har försökt förbättra mig och hoppas även andra i med detta inlägg kanske tänker efter lite!

bra inlägg SENSEI.

SENSEI skrev:
Har i många trådar sen rena personangrepp och en massa onödiga komentarer till inlägget. Många gånger så kallas den som startat tråden för idot eller liknande ett annat ex är "moppefuckon". Vilka en del kallar alla som inte kör en sporthoj med över 125cc.
Dessa fuckon är ju troligen blivade "tunga sporthojsåkare". Var vänliga mot dem. Var vänliga mot alla.
Det är så lustigt att se hur folk kan uttrycka sig mot varandra över ett forum. Skulle de träffa peronen i verkligheten så skulle många inte våga säga flaska en gång.

Sen vist är det lite lustigt med om man kollar "medelinläggen per dag" på en del av de som står för dessa påhopp och onödiga kommentarer att de kommenterar något i princip varje tråd. Gör man det bara för spammandet skull eller...

:Bugar :Bugar :Bugar
(men jag är väl jävig...)

SENSEI skrev:

Håller med om att man skall visa sina positiva/vänliga sidor även på forumet jag kan villigt erkänna att jag själv enstaka gånger medverkat i en skitkastartråd men dock inte helt oprovocerat.

Men behandlar man människor med respekt så får man respekt,Och enl min mening så är det ett svaghetstecken att inte visa hänsyn mot andra människors synpunkter och värderingar oavsett vilken "kategorie" dom tillhör.

Kanske är det en önskan att känna gemenskap och bli erkänd på forumet som driver dessa mäniskor att gör 20 inlägg om dagen?

Detta märks också på inlägg som "på det gammla sporthoj" och användaren är reggad en månad innan osv,man vill tillhöra den innersta kretsen,alltså en önskan att tillhöra gruppens/forumets innersta "krets",dom som enl den kontaktsökande är dom som var med från starten.

Tanken/viljan bakom detta betende att vilja tillhöra "kretsen/gruppen" är att få trygghet och respekt.

Kanske bara svammel från min sida,bedöm själva.

Jag skrev en tråd om detta precis när jag hade hittat detta forum för ett par månader sen.
Så här gick det...
Attitydproblem

SENSEI skrev:

Menar du mig ????..Jag är hur snäll och trevlig som helst..... :kär alla människor...om de inte är dum mot mig :7peta

DisqoBizkit skrev:
Jag skrev en tråd om detta precis när jag hade hittat detta forum för ett par månader sen.
Så här gick det...
Attitydproblem

Har inte orkat läsa hela 6 sidor. Tyvärr så finns problemet kvar. Så jag tycker att problemet går att lyfta upp i en ny tråd.

Tassen jag har inte pekat ut någon. Tror faktist att många av de berörda känner sig träffad utan att man :7peta dem.....

:krama varandra på forumet (och i trafiken) :kär

Som ny här på forumet hoppas jag att jag inte har förolämpat någon och skulle så vara fallet hoppas jag att den personen tar upp de med mej.... Annars håller jag med SENSEI

SENSEI skrev:
Har inte orkat läsa hela 6 sidor. Tyvärr så finns problemet kvar. Så jag tycker att problemet går att lyfta upp i en ny tråd.

Tassen jag har inte pekat ut någon. Tror faktist att många av de berörda känner sig träffad utan att man :7peta dem.....

:krama varandra på forumet (och i trafiken) :kär

Har faktiskt aldrig provat o kalla nån för idot :)

Ska testa det....

Bra inlägg :tummenupp
Tycker det behövs fler mods som är lite hårdare mot påhopp osv.

Jag blir kallad för det mesta hela tiden!
Sviiidi kallar mig fucko, jag kallar honom sviiidi.
När jag blir moderator för testforumet ska jag banna alla som är dumma mot mig!
Sådäså!

Nu ska jag konsumettesta kaffebryggaren och klaga över vädret.

men tänk på alla feta svin som mig som har motorcykeln på lackering, trasig bil och semester, klart man skriver i varje tråd. :huvet

Var trevliga på riktigt bara, tillgjord vänlighet är genomruttet.

honkiie skrev:
men tänk på alla feta svin som mig som har motorcykeln på lackering, trasig bil och semester, klart man skriver i varje tråd. :huvet

Klart att man får skriva ofta och mycket.. gärna busigt, ironiskt å kanske lite elakt :tungan
Men då får man också lov att göra vad man kan för att ironin ska gå fram och att det elaka man sagt inte sårar någon :7peta

..och Gustav1; Äktheten i snällhet märks inte på ett forum! Jag tar hellre ett trevligt oärligt inlägg (i viss mån..) än att någon är elak.. Däremot är jag gärna uppe för diskussion om åsikter. Spekulation om detsamma (särskilt andras) tycker jag inte tillför någonting.. :)

Dessutom kan jag tycka att man bör använda knappen "förhandsgranska Inlägget" lite oftare.. läs, tänk, begrunda... och justera sen till något som du själv skulle tycka vore okej att få till svar på ditt inlägg.. :angel

Minimorran skrev:
..och Gustav1; Äktheten i snällhet märks inte på ett forum! Jag tar hellre ett trevligt oärligt inlägg (i viss mån..) än att någon är elak.. Däremot är jag gärna uppe för diskussion om åsikter. Spekulation om detsamma (särskilt andras) tycker jag inte tillför någonting.. :)

Nej, bara du vet om det du skriver är på riktigt.
Är det inte på riktigt, skit i att skriva det.

Jag tänker då på de oönskade dödsolycketrådarna, där många skriver saker som; "Lider med dig" och liknande. Undrar om det verkligen är så? Inte fan sitter jag och sörjer för att någon som jag aldrig har hört talas om dör, det dör liksom människor varje sekund, så det skulle bli rätt deppigt tillslut.

SENSEI skrev:
Har i många trådar sen rena personangrepp och en massa onödiga komentarer till inlägget.
Sen är det också rätt mycket rent onödiga trådar. Vad säger du om dem?

Bingo skrev:
Sen är det också rätt mycket rent onödiga trådar. Vad säger du om dem?

Onödiga trådar kan man ju bara låta bli att läsa.. Men har jag lagt ett inlägg eller startat en tråd själv så vill jag ju se svaren.. och då slippa allt för onödiga inlägg (om de nu inte är väldigt roliga) och elaka komentarer om hur puckad jag är.. det märker jag ju ändå om ingen svarar/läser min tråd/mitt inlägg...

(jag tror att SENSEI håller med mig där.. åtminstone på ett ungefär.. :) ..men jag kan be honom om en kommentar lite senare...)

Jo, han håller med.. och anser för övrigt inte att den här tråden är onödig... men om du tycker det så borde du sluta att läsa.. :7peta
Dessutom handlar tråden inte i första hand om onödighet utan om helt vanlig hyfs.. :fatta!

Last edited:
Nyheter
Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...