Åsikter kring detta?

Han hade foder, cylinder gick på 8-9000:-! Det blir billigare om man beställer 100:D



Svåra frågor, har inte kollat men gissar på standard block, förgasare finns ej



Vi kör en variant på det, den/dom som är med och river får dela på 40% av vad jag får in på auktionen, så ju mer du bjuder ju mer tjänar du:tummenupp

Kan få fatt i schyssta bigbore kit + kolvar för runt 10-11 papp

Hehe, tja, jo, under en livstid kan man nog sälja av de blocken;). Och det var helt ok att betala dig allt eftersom blocken säljs?;)

Orginalblocken har markering på kubiken nederst åt vänster på blocket om du tittar på motorn framifrån.
Orginal klarar borr upp till 76mm eller så (1197cc).

Som jag har fattat det så kan du köra upp till 1428cc utan att göra några större ändringar på blocket. Min plastfarsa kör 1428 cc med hög komp från FBG på org block utan problem. Det man kan tänka på är att stärka veven eller byta ut den mot en från z1000 som skulle vara starkare.

Men det beror ju på hur våglig man är ;) haha..

CC=? :rofl


Vad hamnar notan på för ett sådant block, med foder?



Få gratis nedrivning och dessutom stora möjligheter att grejerna blir sålda, nästan så man är lite avundsjuk att man själv inte kom på det upplägget;).

Står det något på blocket eller är det ett borrat std-block? Någon bild på förgasarna?

Ja men det är bara att vi river det som du säger, kollar vad det är för något, sen så kan man ju deala upp det snyggt och fint =) :yoparty
 
Last edited:
Bor du i eslöv Jojje? :O Me to :yoparty
Har du någon aning om motorn som ligger i? Du borde nsätan ta och kolla upp vad det är som ligger i. Man ser lite dåligt på denna bilden.

Men vill du ha massa hästar för lite pengar så säger jag bara, låt den ligga i! Där finns en massa manliga satser att köpa till inga pengar till de gammla KZ motorerna :) Men det har du väl nog redan koll på :) Ska du göra dig av med motorn, så får du säga till. Kan aldrig ah för lite reservdelar,hehe

Nästan så man borde dra med plastfarsan som är Z1 experten och slå ett öga på den. Vi borde ju egentligen nästan ta och köra lite nostalgi race utanför Arjo istället ;) hehe..

Redan rädd för att ta ett varv med min v-max nu med det nya avgassystemet. Inte bott i Eslöv så länge, så man vet ju inte hur gnälliga polisen är, haha.

Kollar man lite närmare så ser motorn nästan ut som en honda! :O
 
Det hade ju vatt för hemskt!! Men motornumret är KZT00AE-030501, är det inte en Z1000 -77 då?
Vad jag kan se står det inget annat på motor eller cylinder, men den står lite dumt till så jag kan ha missat nått
 
Last edited:
Det hade ju vatt för hemskt!! Men motornumret är KZT00AE-030501, är det inte en Z1000 -77 då?
Vad jag kan se står det inget annat på motor eller cylinder, men den står lite dumt till så jag kan ha missat nått

Haha ne, det är bara jag som är pittögd. Toppen såg lite konstig ut från denna vinkeln bara :)
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top