Han hade foder, cylinder gick på 8-9000:-! Det blir billigare om man beställer 100
Svåra frågor, har inte kollat men gissar på standard block, förgasare finns ej
Vi kör en variant på det, den/dom som är med och river får dela på 40% av vad jag får in på auktionen, så ju mer du bjuder ju mer tjänar du![]()
Kan få fatt i schyssta bigbore kit + kolvar för runt 10-11 papp
Hehe, tja, jo, under en livstid kan man nog sälja av de blocken. Och det var helt ok att betala dig allt eftersom blocken säljs?
Orginalblocken har markering på kubiken nederst åt vänster på blocket om du tittar på motorn framifrån.
Orginal klarar borr upp till 76mm eller så (1197cc).
Som jag har fattat det så kan du köra upp till 1428cc utan att göra några större ändringar på blocket. Min plastfarsa kör 1428 cc med hög komp från FBG på org block utan problem. Det man kan tänka på är att stärka veven eller byta ut den mot en från z1000 som skulle vara starkare.
Men det beror ju på hur våglig man är

CC=?
Vad hamnar notan på för ett sådant block, med foder?
Få gratis nedrivning och dessutom stora möjligheter att grejerna blir sålda, nästan så man är lite avundsjuk att man själv inte kom på det upplägget.
Står det något på blocket eller är det ett borrat std-block? Någon bild på förgasarna?
Ja men det är bara att vi river det som du säger, kollar vad det är för något, sen så kan man ju deala upp det snyggt och fint =)

Last edited: